@oba-manigger: Ale po co? Przecież to miszcz dróg szybkiego ruchu. Pada deszcz, słaba widoczność ale i tak siedzi przyklejony na lewym pasie grzeje do dechy ( ͡°ʖ̯͡°)
@geringxes: taka szarówa to najgorsza pora. Przejścia nieoświetlone i nawet na filmie widać jaka słaba widoczność a lampa kilka metrów dalej. Oczywiście nie umniejszam winy kierowcy ale oświetlone przejście naprawdę dużo zmienia.
3:37 Co za frajer z syndromem kamerki. Rozumiem, że miał pierwszeństwo, ale normalna osoba wpuściłaby tę polówkę unikając kolizji, nie robiąc przy tym nikomu problemów. Ale jaśniepan nie raczył nawet musnąć hamulca.
@maroc65: as schował się tamtemu w martwym punkcie, zwolnił, a potem zdzwiony, że w niego wjechali. miał tyle czasu na jakąkolwiek empatyczną reakcję typu klakson zawczasu
Podsumowując, dzięki swoim właściwościom system ABS bardzo sprawdza się w sytuacjach awaryjnych ponieważ pozwala utrzymać kontrolę nad kierunkiem jazdy. W niektórych przypadkach droga hamowania z uzyciem ABSu jest krótsza niż z zablokowanymi kołami np. na suchym asfalcie potrafi wyhamować na dystansie krótszym o 36%, a podczas deszczu przy prędkości 100 km/h zatrzymać się o 45 metrów bliżej niż samochód bez ABS-u.
3:35 nóż mi się w kieszeni otwiera jak widzę takie akcje, co szkodziło żeby wpuścić to auto. Niektórym te kamerki niestety odbierają rozum, sądząc po muzyce to pewnie do tego jeszcze jakiś wykopek.
@Melodykop: Tu nie chodzi o przepisy, tylko o zdrowy rozsądek i kulturę na drodze. Lekkie wciśnięcie hamulca i wszyscy jadą w swoją stronę bez żadnych strat materialnych. Przez takich "wymuszaczy" ceny OC też idą w górę, a ulica jest przykorkowana. Warto też wspomnieć o tym, że w przepisach jest wyraźnie napisane, że należy unikać kolizji jeśli jest to możliwe. W tym przypadku jest to możliwe do zrobienia bez najmniejszego oraz
@MrAndy: @brakwolnychloginow: swoją droga na nagraniu widać że oba samochody wjechały na skrzyżowanie jednocześnie. A to że ktoś wjechał na pełnej k----e i przeleciał przez środek ronda jak dla mnie robi z niego winnego kolizji (kiedyś w jednym z programów na temat pierwszeństwa na rondzie w momencie gdy ktoś wjeżdża na pełnej k----e wypowiadał się dworak). Ciekaw jestem co w tym przypadku powiedziała policja.
moim zdaniem i tak masz ustąpić pierwszeństwa nawet jeśli ktoś porusza się niezgodnie z przepisami.
@MrAndy: Wysepka jest z ruchu wyłączona, więc samochód przejeżdżając przez teren wyłączony z ruchu ponownie się do niego włącza i nie ustępuje pierwszeństwa pojazdowi prawidłowo jadącemu swoim pasem. Tak bym to tłumaczył.
Koleś z 3:36 ma jakiś problem chyba. Ma też drugi filmik z podobną sytuacją. Uniknięcie kolizji gościa nie interesuje, a nawet skręca w stronę tych samochodów. https://www.youtube.com/watch?v=QBw9IX4IEXA
@Donmenello: geniuisz, zablokował pas ruchu i poszedł, do tego zastawił autobus... xD btw, 4 filmiki wrzucone, na wszystkich jest poszkodowanym tu niby porównywali z monitoringiem - pewnie uznali wyłączną winę tamtego, bo zmieniał pas/uciekał przed zderzeniem, ale jasno widać odbicie w lewo do tego ten nick
@nexiplexi: Gość wiecznie poszkodowany, ja już sporo kilometrów przejechałem i ani razu samochodem w nic nie uderzyłem, po prostu zawsze jak tylko mogę unikam kolizji. Nie lubię takich cwaniaczków i wymuszaczy.
Ty, ale patrz, w trakcie uderzenia on już jest na tym pasie po lewej stronie. Gość z Forda zdążył już uciec. Kusi mnie gościa p----------ć xD
inb4 PAAANIE KURŁA KIEDYŚ NIE BYŁO TYCH SYSTEMUF I TEŻ JEŹDZYLY, NIE TO CO TERAZ
A to właśnie piękny przykład jak ESP ratuje dupę z opresji, a kierowca dodatkowo nie ma trzech pasków od dresu pod deklem i nie wywija kierownicą jak hołowczyc, próbując "hehe ja to wyciongne młody pacz i ucz sie!" tylko zaczyna od hamowania i utrzymania się na drodze...
@Melodykop: Wpadnięcie- tak, ale na bezpieczny wjazd już nie. Poza tym typ z niebieskiego jechał właśnie bezpiecznie, bo nie władował się na lewy od razu, tylko chciał się upewnić że nic tam nie ma, a że nagrywającego miał w martwym polu, no pech. Za to nagrywający widząc takiego wjeżdżającego mógł albo zdecydowanie go ominąć, albo zwolnić na tyle, żeby typ w niebieskim pewnie wjechał na pas. Przez takie czajniki często
Komentarze (215)
najlepsze
Podsumowując, dzięki swoim właściwościom system ABS bardzo sprawdza się w sytuacjach awaryjnych ponieważ pozwala utrzymać kontrolę nad kierunkiem jazdy. W niektórych przypadkach droga hamowania z uzyciem ABSu jest krótsza niż z zablokowanymi kołami np. na suchym asfalcie potrafi wyhamować na dystansie krótszym o 36%, a podczas deszczu przy prędkości 100 km/h zatrzymać się o 45 metrów bliżej niż samochód bez ABS-u.
@twotwooneoneone:
Od wtedy gdy stał się powszechny na tyle, że producenci opon mogli zacząć zakładać że koła nigdy się nie blokują.
Ze 25 lat temu gdy powstał powtarzany wierszyk o "nieskracaniu drogi hamowania" owszem była
@brakwolnychloginow:
swoją droga na nagraniu widać że oba samochody wjechały na skrzyżowanie jednocześnie. A to że ktoś wjechał na pełnej k----e i przeleciał przez środek ronda jak dla mnie robi z niego winnego kolizji (kiedyś w jednym z programów na temat pierwszeństwa na rondzie w momencie gdy ktoś wjeżdża na pełnej k----e wypowiadał się dworak). Ciekaw jestem co w tym przypadku powiedziała policja.
@MrAndy: Wysepka jest z ruchu wyłączona, więc samochód przejeżdżając przez teren wyłączony z ruchu ponownie się do niego włącza i nie ustępuje pierwszeństwa pojazdowi prawidłowo jadącemu swoim pasem. Tak bym to tłumaczył.
https://www.youtube.com/watch?v=QBw9IX4IEXA
btw, 4 filmiki wrzucone, na wszystkich jest poszkodowanym
tu niby porównywali z monitoringiem - pewnie uznali wyłączną winę tamtego, bo zmieniał pas/uciekał przed zderzeniem, ale jasno widać odbicie w lewo
do tego ten nick
Ty, ale patrz, w trakcie uderzenia on już jest na tym pasie po lewej stronie. Gość z Forda zdążył już uciec. Kusi mnie gościa p----------ć xD
A to właśnie piękny przykład jak ESP ratuje dupę z opresji, a kierowca dodatkowo nie ma trzech pasków od dresu pod deklem i nie wywija kierownicą jak hołowczyc, próbując "hehe ja to wyciongne młody pacz i ucz sie!" tylko zaczyna od hamowania i utrzymania się na drodze...
3:36 - typowy "czajnik" - toż widzi
Za to nagrywający widząc takiego wjeżdżającego mógł albo zdecydowanie go ominąć, albo zwolnić na tyle, żeby typ w niebieskim pewnie wjechał na pas. Przez takie czajniki często