@oba-manigger: Ale po co? Przecież to miszcz dróg szybkiego ruchu. Pada deszcz, słaba widoczność ale i tak siedzi przyklejony na lewym pasie grzeje do dechy ( ͡°ʖ̯͡°)
@geringxes: taka szarówa to najgorsza pora. Przejścia nieoświetlone i nawet na filmie widać jaka słaba widoczność a lampa kilka metrów dalej. Oczywiście nie umniejszam winy kierowcy ale oświetlone przejście naprawdę dużo zmienia.
3:37 Co za frajer z syndromem kamerki. Rozumiem, że miał pierwszeństwo, ale normalna osoba wpuściłaby tę polówkę unikając kolizji, nie robiąc przy tym nikomu problemów. Ale jaśniepan nie raczył nawet musnąć hamulca.
@maroc65: as schował się tamtemu w martwym punkcie, zwolnił, a potem zdzwiony, że w niego wjechali. miał tyle czasu na jakąkolwiek empatyczną reakcję typu klakson zawczasu
Podsumowując, dzięki swoim właściwościom system ABS bardzo sprawdza się w sytuacjach awaryjnych ponieważ pozwala utrzymać kontrolę nad kierunkiem jazdy. W niektórych przypadkach droga hamowania z uzyciem ABSu jest krótsza niż z zablokowanymi kołami np. na suchym asfalcie potrafi wyhamować na dystansie krótszym o 36%, a podczas deszczu przy prędkości 100 km/h zatrzymać się o 45 metrów bliżej niż samochód bez ABS-u.
a od kiedy ABS odpowiada za skrócenie drogi hamowania ?
@twotwooneoneone: Od wtedy gdy stał się powszechny na tyle, że producenci opon mogli zacząć zakładać że koła nigdy się nie blokują.
Ze 25 lat temu gdy powstał powtarzany wierszyk o "nieskracaniu drogi hamowania" owszem była to prawda.
Dzisiejsze opony po zablokowaniu koła po pierwsze od razu się zniszczą (powstanie tzw. flatspot, przed którymi dzisiejsze opony są bardzo słabo zabezpieczone), po drugie
3:35 nóż mi się w kieszeni otwiera jak widzę takie akcje, co szkodziło żeby wpuścić to auto. Niektórym te kamerki niestety odbierają rozum, sądząc po muzyce to pewnie do tego jeszcze jakiś wykopek.
@Melodykop: Tu nie chodzi o przepisy, tylko o zdrowy rozsądek i kulturę na drodze. Lekkie wciśnięcie hamulca i wszyscy jadą w swoją stronę bez żadnych strat materialnych. Przez takich "wymuszaczy" ceny OC też idą w górę, a ulica jest przykorkowana. Warto też wspomnieć o tym, że w przepisach jest wyraźnie napisane, że należy unikać kolizji jeśli jest to możliwe. W tym przypadku jest to możliwe do zrobienia bez najmniejszego oraz bez
@MrAndy: @brakwolnychloginow: swoją droga na nagraniu widać że oba samochody wjechały na skrzyżowanie jednocześnie. A to że ktoś wjechał na pełnej #!$%@? i przeleciał przez środek ronda jak dla mnie robi z niego winnego kolizji (kiedyś w jednym z programów na temat pierwszeństwa na rondzie w momencie gdy ktoś wjeżdża na pełnej #!$%@? wypowiadał się dworak). Ciekaw jestem co w tym przypadku powiedziała policja.
moim zdaniem i tak masz ustąpić pierwszeństwa nawet jeśli ktoś porusza się niezgodnie z przepisami.
@MrAndy: Wysepka jest z ruchu wyłączona, więc samochód przejeżdżając przez teren wyłączony z ruchu ponownie się do niego włącza i nie ustępuje pierwszeństwa pojazdowi prawidłowo jadącemu swoim pasem. Tak bym to tłumaczył.
Koleś z 3:36 ma jakiś problem chyba. Ma też drugi filmik z podobną sytuacją. Uniknięcie kolizji gościa nie interesuje, a nawet skręca w stronę tych samochodów. https://www.youtube.com/watch?v=QBw9IX4IEXA
@Donmenello: geniuisz, zablokował pas ruchu i poszedł, do tego zastawił autobus... xD btw, 4 filmiki wrzucone, na wszystkich jest poszkodowanym tu niby porównywali z monitoringiem - pewnie uznali wyłączną winę tamtego, bo zmieniał pas/uciekał przed zderzeniem, ale jasno widać odbicie w lewo do tego ten nick
@nexiplexi: Gość wiecznie poszkodowany, ja już sporo kilometrów przejechałem i ani razu samochodem w nic nie uderzyłem, po prostu zawsze jak tylko mogę unikam kolizji. Nie lubię takich cwaniaczków i wymuszaczy.
Ty, ale patrz, w trakcie uderzenia on już jest na tym pasie po lewej stronie. Gość z Forda zdążył już uciec. Kusi mnie gościa #!$%@?ć xD
inb4 PAAANIE KURŁA KIEDYŚ NIE BYŁO TYCH SYSTEMUF I TEŻ JEŹDZYLY, NIE TO CO TERAZ
A to właśnie piękny przykład jak ESP ratuje dupę z opresji, a kierowca dodatkowo nie ma trzech pasków od dresu pod deklem i nie wywija kierownicą jak hołowczyc, próbując "hehe ja to wyciongne młody pacz i ucz sie!" tylko zaczyna od hamowania i utrzymania się na drodze...
@Melodykop: Wpadnięcie- tak, ale na bezpieczny wjazd już nie. Poza tym typ z niebieskiego jechał właśnie bezpiecznie, bo nie władował się na lewy od razu, tylko chciał się upewnić że nic tam nie ma, a że nagrywającego miał w martwym polu, no pech. Za to nagrywający widząc takiego wjeżdżającego mógł albo zdecydowanie go ominąć, albo zwolnić na tyle, żeby typ w niebieskim pewnie wjechał na pas. Przez takie czajniki często dochodzi
Komentarze (215)
najlepsze
Podsumowując, dzięki swoim właściwościom system ABS bardzo sprawdza się w sytuacjach awaryjnych ponieważ pozwala utrzymać kontrolę nad kierunkiem jazdy. W niektórych przypadkach droga hamowania z uzyciem ABSu jest krótsza niż z zablokowanymi kołami np. na suchym asfalcie potrafi wyhamować na dystansie krótszym o 36%, a podczas deszczu przy prędkości 100 km/h zatrzymać się o 45 metrów bliżej niż samochód bez ABS-u.
Tam jest
@twotwooneoneone:
Od wtedy gdy stał się powszechny na tyle, że producenci opon mogli zacząć zakładać że koła nigdy się nie blokują.
Ze 25 lat temu gdy powstał powtarzany wierszyk o "nieskracaniu drogi hamowania" owszem była to prawda.
Dzisiejsze opony po zablokowaniu koła po pierwsze od razu się zniszczą (powstanie tzw. flatspot, przed którymi dzisiejsze opony są bardzo słabo zabezpieczone), po drugie
@brakwolnychloginow:
swoją droga na nagraniu widać że oba samochody wjechały na skrzyżowanie jednocześnie. A to że ktoś wjechał na pełnej #!$%@? i przeleciał przez środek ronda jak dla mnie robi z niego winnego kolizji (kiedyś w jednym z programów na temat pierwszeństwa na rondzie w momencie gdy ktoś wjeżdża na pełnej #!$%@? wypowiadał się dworak). Ciekaw jestem co w tym przypadku powiedziała policja.
@MrAndy: Wysepka jest z ruchu wyłączona, więc samochód przejeżdżając przez teren wyłączony z ruchu ponownie się do niego włącza i nie ustępuje pierwszeństwa pojazdowi prawidłowo jadącemu swoim pasem. Tak bym to tłumaczył.
https://www.youtube.com/watch?v=QBw9IX4IEXA
btw, 4 filmiki wrzucone, na wszystkich jest poszkodowanym
tu niby porównywali z monitoringiem - pewnie uznali wyłączną winę tamtego, bo zmieniał pas/uciekał przed zderzeniem, ale jasno widać odbicie w lewo
do tego ten nick
Ty, ale patrz, w trakcie uderzenia on już jest na tym pasie po lewej stronie. Gość z Forda zdążył już uciec. Kusi mnie gościa #!$%@?ć xD
A to właśnie piękny przykład jak ESP ratuje dupę z opresji, a kierowca dodatkowo nie ma trzech pasków od dresu pod deklem i nie wywija kierownicą jak hołowczyc, próbując "hehe ja to wyciongne młody pacz i ucz sie!" tylko zaczyna od hamowania i utrzymania się na drodze...
3:36 - typowy "czajnik" - toż widzi
Za to nagrywający widząc takiego wjeżdżającego mógł albo zdecydowanie go ominąć, albo zwolnić na tyle, żeby typ w niebieskim pewnie wjechał na pas. Przez takie czajniki często dochodzi