@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl masz taki dumny nick, a zapominasz, że we Włoszczowej pociągi pośpiesznie zaczęły stawać po interwencji pewnego polityka z PiSu. Bo mu bliżej było. No wstyd. A dodam, że z tego zadupia ciężko o jakiś konkretny pks do wiosek wokół. No #!$%@? sukces..
Wiecie co jest straszne? To że żeby się z taką prędkością po Polsce przejechać za jakieś 15 lat to już teraz musieliby zacząć to budować. Mogę nie dożyć.
@Mariusz30: Za 15 lat to nie realne. Tyle zajmie planowanie budżetu, zgoda na budowę, plan, korekty, łapówki, wywłaszczanie działek opornych.. Jak już mniej więcej inwestycja ruszy to się znajdzie pierdylion niemożliwych sytuacji typu "BUM! I po wyborach nagle "się nie da", zgoda cofnięta, bo jest lepsza/gorsza zmiana.." Nawet jeżeli nie, to i tak od planu do wykonania są jeszcze do określenia warunki przetargu ;) A przetarg czasami może wygrać jedna konkretna
@Mariusz30: Akurat w kwestii rekordów kolejowych (ten film przecież dotyczy rekordu a nie normalnego przejazdu) to Polska wypada całkiem nieźle: 13. miejsce na świecie.
A u nas debata czy jak pociąg jedzie >130km/h to potrzebujemy dwóch maszynistów w kabinie ( ͡°͜ʖ͡°) ciekawe ile według Ministerstwa Infrastruktury przy 504 km/h byłoby potrzebnych...
@Morf: Ja się wcale nie dziwię autorom "130". Jedź pod słońce i odczytaj sygnał świetlny przy 160. To już prędzej odczytasz starego typu semafor z ramieniem.
Tymczasem na linii Szczecin-Poznań budowane są nowe tory, które zwiększą prędkość pociągów ze 130 do 160km/h. #!$%@? pójdzie na to kilka miliardów, żeby pojechac 30km/h szybciej. Zdziwiło mnie to w #!$%@? jak się dowiedziałem. Oczekiwałem chociaż te 200km/h...
@lock_75: 200 km/h to wbrew pozorom żaden standard na świecie. Takie prędkości pociągi osiągają tylko w 20-30 krajach a tylko 22 kraje mają KDP (wliczając w to takie państwa jak Polska gdzie istnieją pojedyncze odcinki). Przy tej prędkości nie możesz już np. mieć żadnych przejazdów w poziomie szyn co znacząco podwyższa koszty.
@lock_75: Niestety Warszawa traktuje Szczecin jak Dziki Zachód więc i tak zdziwiony jestem, że coś sypnęli na inwestycję. A i tak podejrzewam, że gdyby Szn nie leżał na linii do Świnoujścia które w sezonie letnim ma duże znaczenie to i tak do Poznania jeździlibyśmy dalej 2:40.
Komentarze (120)
najlepsze
A dodam, że z tego zadupia ciężko o jakiś konkretny pks do wiosek wokół. No #!$%@? sukces..
"BUM!
I po wyborach nagle "się nie da", zgoda cofnięta, bo jest lepsza/gorsza zmiana.."
Nawet jeżeli nie, to i tak od planu do wykonania są jeszcze do określenia warunki przetargu ;)
A przetarg czasami może wygrać jedna konkretna
@Mariusz30: Akurat w kwestii rekordów kolejowych (ten film przecież dotyczy rekordu a nie normalnego przejazdu) to Polska wypada całkiem nieźle: 13. miejsce na świecie.
https://www.youtube.com/watch?v=8skXT5NQzCg
@lock_75: 200 km/h to wbrew pozorom żaden standard na świecie. Takie prędkości pociągi osiągają tylko w 20-30 krajach a tylko 22 kraje mają KDP (wliczając w to takie państwa jak Polska gdzie istnieją pojedyncze odcinki). Przy tej prędkości nie możesz już np. mieć żadnych przejazdów w poziomie szyn co znacząco podwyższa koszty.
Komentarz usunięty przez moderatora