Rewolucja w nauczaniu informatyki. Programowanie od pierwszych klas

Przedszkolak powinien używać urządzeń elektronicznych do zabawy, a dzieci w klasach I-III powinny spróbować programowania wizualnego i sterowania różnymi istotami. MEN przedstawił propozycję zmian w podstawie programowej nauczania informatyki, a każdy zainteresowany może przesłać swoje uwagi.

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 232
- Odpowiedz





Komentarze (232)
najlepsze
@MagnitudeZero: Bo do odpalenia jakiegoś prostego IDE faktycznie jest potrzebna silniejsza maszyna niż do CSa.
Programowania niech uczą się jak już będą coś ogarniać!
@Namenick: To ciekawe, bo ja słyszę o tendencji, że programy z roku na rok się obcina
Akurat czytam podstawy programowe do liceum/technikum, bo najprawdopodobniej będę uczył w szkole, ale też zerkam na inne programy nauczania. I tak.
1. W liceum i technikum już jest w podstawie programowanie - to oczywiste. Najczęściej jest to C++ i to chyba dobrze. Chociaż słyszałem, że można sobie na maturze wybrać język, w którym chce się rozwiązać zadanie - ale nie wiem ile w tym prawdy (?).
2. W gimnazjum już jest
@benyowsky: Tak, w gimnazjum jedyne algorytmy to takie, które sprawdzają czy podana liczba jest większa od zera, a jeśli nie to pyta o podanie następnej i tak do skutku, takie coś można zrobić po jednym dniu
Różnie z tym bywa. Moja koleżanka uczy w podstawówce/gimnazjum i normalnie wymaga scratch, a na nim można nieco więcej zrobić. Na lekcjach maja też roboty z lego
Wyprowadzenie robota z labiryntu, czy zaprogramowanie ramienia, który rozróżnia kolor piłek nawet na studiach był fajną sprawą, a co dopiero dla takich dzieciaków.
Łączenie zabawy z logicznym myśleniem i "programowaniem" ruchu silników.