Czy da się jeździć samochodem za darmo? Wywiad z właścicielem Tesli
Darmowa podróż własnym samochodem przez pół Europy brzmi kusząco, ale też nieprawdopodobnie. Okazuje się, że posiadając samochód elektryczny i ładując baterię w darmowych punktach ładowania, których sieć na Zachodzie jest bardzo dobrze rozbudowana, jest to możliwe...
Bankierpl z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 152
Komentarze (152)
najlepsze
Co unieruchomienia auta przez najmniejszą rzecz to zapenwne auto ma tryb awaryjny tak samo jak normalne współczesne auta. Poważne awarie to tylko komputer sterujący silnikiem i inwerter (który jest ogromny). Ceny napraw po gwarancji to już inna sprawa, tanio nie będzie.
Mój wujek w Kanadzie ma nową Toyotę ze zdjęcia a żonie chce kupić BMW X6...
On pracuje w browarze jako obsługa techniczna taśmy produkcyjnej, a żona ma rentę i dorabia jako fotograf.
Źródła:
https://www.linkedin.com/in/guzenda/en
https://www.facebook.com/guzenda
pic related.
PS. W fajny sposób się zaręczył http://www.mmwroclaw.pl/artykul/zareczyli-sie-na-dachu-sky-tower-foto,3161497,art,t,id,tm.html (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
troszku #pamietnikstalkera
posiadacze tesli ktorych znam osobiscie, z mojej i z konkurencyjnej firmy to menedzerowie i kierownicy, tzw ludzie na stanowiskach. czarnuchy nie kupuja tesli. leafa, golfa elektrycznego, czy ta mala bmw na
Tylko, że to wszystko w niewielu przypadkach daje jakieś oszczędności często nawet są problemy ze zwrotem.
Nawet najlepszy cukiernik, z gówna czekolady nie zrobi.
Zawsze się pytają "czy było paliwo" nawet jak się bierze browar czy cokolwiek innego niż paliwo. Nie ważne czym się podjedzie.
Heh, wyobraziłem sobie fanpage prowadzony poza Internetem. :D
Podobne myślenie do tego, że kupuje się telefon za złotówkę...
A to wersje z 2012. nowsze modele spisują się trochę lepiej. Ale tutaj brak danych (na tesla forum nie ma nikogo, kto przejechał 80 tys modelem z 2014 i wrzucił raport baterii)
Akurat Tesla nie. ale inne ogniwa w samochodach mają o 6 do 8 tysięcy cykli (do 70%).
Przy czym żywotność ogniwa to wiele czynników. głębokość rozładowania (rozładowywane do 3 V ogniwa zużywają się prawie 2x szybciej niż 3,2V), szybkość ładowania (drastycznie spada powyżej 2-3C) temperatura przechowywania i stopień naładowania (najlepiej ~20°C i naładowane do 3,5V) oraz w mniejszym stopniu prąd rozładowywania (ale tu mówimy o wielkościach 10-20C).
Baterie
Samochód elektryczny nie jest bardziej ekonomicznie opłacalny od spalinowego.
Baterie należy wymienić po 8 latach (które tracą zresztą na zasięgu stopniowo, cały czas), koszt wymiary baterii: $12,000 (12 tys dolarów).
Wydacie tyle na paliwo w 8 lat jeżdżąc spalinowym 400-konnym samochodem?
@Kalan: Bez przesady. To daje $1500 rocznie. Niech koszt przejechania spalinowym to będzie $10/100km (przy 400 konnym nie ma szans raczej) to masz 15 tys km rocznie. Wszystko ponad to jeździsz za free, a 15k to raczej każdy robi, a już na pewno każdy kto wkłada znaczne pieniądze w samochód. Te 8 lat to też szacowany czas, nikt nie mówi,
Liczę 16 lat, bo po 8 latach wydam na baterię $12 000, ale będzie służyć kolejne 8!
*nie wziąłem pod uwagę żadnych dodatkowych kosztów eksploatacyjnych ani Tesli ani 400konnej benzyny.
*to jest czysto hipotetyczna kalkulacja bo
Są firmy które przerabiają normalne auta na elektryczne i wychodzą dużo taniej niż tesla ;)
Oczywiście, jest taniej - ale też nie tak, że wsiadamy do samochodu w salonie i przez 10 lat nie ma potrzeby odwiedzania serwisu.
Sam mam silniczek elektryczny, który
mnie tydzień temu Marek Grechuta wpuścił z podporządkowanej.
Edit: z właścicielem myślałem, że z Elonem a nie jakimś typem co kupił teslę qq
Wynika to z prostego faktu - kosztuje on 400tys i jest przewidziany na 8 lat użytkowania.
Nie jest też możliwym przejechanie 100km za 6zł - trzeba by w ciągu doby przejechać 2283km, co uwzględniając maksymalną dozwoloną prędkość i postoje na ładowanie jest wykonalne.
Tego to już w ogóle nie