Wyprzedzanie na przejściach dla pieszych rozumiem, powinni tępić za to bez litości, podobnie czerwone światła itp.
W pozostałych przypadkach, gdzie kierowcy próbują jakoś ominąć przepis ktoś powinien się zastanowić dlaczego tak się dzieje i zweryfikować czy może faktycznie oznakowanie nie jest błędne, niewystarczające albo nie utrudnia za bardzo życia.
Skąd oni tego dworaka wytrzasnęli? Gość jest niemożliwy, taki głupio-mądry. Wszystko jest dla niego jasne, oczywiste, zgodne z przepisami tylko zapomina że przepisy są tez dla innych a nie tylko dla mądrali dworaka.
Jak u nas w Polsce stosuje się idiotyczne rozwiązania, np stawia się multum znaków, sprzecznych ze sobą, bądz wielokrotnie spotykam bzdurne ograniczenia prędkości... - jest znak ograniczenia 70km/h , 50m dalej na odcinku 100m obowiązuje 50, następnie znowu 70... -po co te znaki, i tak nikt na tak krótkim odcinku nie zwolni do tej 50 ...
Sporo jeździłem po Niemczech, i tam jak jest znak, to ma sens! Jest ich przede wszystkim
Gostek opowiada jakby sam jeździł po Krakowie. Większość sytuacji naganna jednak na drogach jest tyle samochodów, że im więcej przejedzie skrzyżowanie tym lepiej dla wszystkich. Dlatego według mnie kierowca Toyoty na czerwonym w lewo zrobił to świetnie - świadomie i bezpiecznie. Zawsze jeden samochód mniej w korku a zielone w lewo to tylko 2 sekundy. Podobnie kierowca porsche. Zajął niewykorzystany pas przez co liczba samochodów do skrętu się zmniejszyła. Jak ludzie nie
@mniam_mniam: chlopie ty wez sie nie kompromituj takimi gimnazjalnymi tekstami, a jesli nie daj boze masz prawo jazdy, oddaj je na najblizszym posterunku, stanowisz zagrozenie dla spoleczenstwa :-)
@mniam_mniam: Więc zacznijmy też jeździć na czerwonym, bo będą mniejsze korki, skręcać pod prąd, żeby nie blokować kolejnego skrzyżowania, omijać rogatki na przejazdach kolejowych (przecież stanie minutę bez sensu, no nie?). Jak staniesz w korku z powodu wypadku to sorry, ale tak chcesz, żeby jeździli wszyscy.
obejrzałem całe. Co do pierwszego to się zgadzam, że gościu przegiął pałe, ale tak jak później oglądałem to gościu ma problem z naszą jazdą. Czasami życie wymaga nagięcia przepisów, wjechania gdzieś gdzie nie można nawet nie kwestią wygody.
@informatyk: dokładnie, a gdyby choć 20% więcej kierowców korzystało z tych upłynnień, to jeszcze by się okazało, że korki magicznie się pomniejszyły :).
@informatyk: a potem Cię nie wpuszczą. Po Polszy się jeździ tragicznie. Jeżdżę trochę busem po świecie i powiem Ci tak, nie lubię jeździć u Ukraińców, Białorusinów bo się boję i po Polszy bo tu jest straszne chamstwo na drodze. Sam staram się kogoś wpuścić, mrugnąć że nie ma świateł. Jedź sobie np. do Berlina, jest zwężenie, a ludzie jadą na prawie idealny suwak, cały czas jedziesz a nie stoisz. Kumasz zależność
Taki filmik mi uzmysłowił, że instruktorzy mają włączone wideorejestratory z każdej strony i bardzo chętnie donoszą na łamanie przepisów. Trzeba będzie uważać w pobliżu eLek.
Jeżeli tuż za przejściem dla pieszych na drodze dwupasmowej jest skręt w prawo, to skąd kierowca samochodu jadącego lewym pasem ma wiedzieć, że samochód stojący na prawym pasie z włączonym kierunkowskazem przepuszcza pieszych, a nie stoi w korku (bo np. samochód przed nim przepuszcza pieszych na przejściu na drodze podporządkowanej).
Twierdzenie, że odpowiedzialność za dużą liczbę wypadków z udziałem pieszych ponoszą niepokorni polscy kierowcy jest nieprawdziwe, bo ludzie nie tylko w Polsce
@Jabollo_11: Minusy oznaczają, że każdy kierowca zbliżając się do przejścia ma psi obowiązek upewnić się, że stojący z kierunkiem czy bez niego ustępuje pierwszeństwa pieszym, czy nie i można go ominąć.
A jak chcesz na każdym przejściu światła, to gratuluję pomysłu - może przejedziesz wtedy przez miasto w kilka godzin.
@Jabollo_11: jeżeli nie masz pewności, że za kilka sekund nie zabijesz matki z dzieckiem to się po prostu na pasy jako król szos nie pchasz. Kierowca samochodu jechał w taki sposób, że gdyby ktoś z przodu pchał wózek z dzieckiem to dzieciaka 1 listopada rodzice odwiedzaliby na cmentarzu. Proste.
znak stop w 6:30 za jakimis krzakami, sygnalizacje do skretu w lewo na skrzyzowaniach z zielonym zapalajacym na "sekunde" gdzie ledwo co zdaza 3 samochody przejechac...
moznaby bylo rowniez podczas krytykowania kierowcow, skrytykowac drogowcow
albo te remonty dróg w godzinach szczytu, czego moze nie widac na filmie
albo koles w 9:05 ma wlaczony kierunkowskaz widac ze chce skrecic i jest na pasie na ktorym mozna skrecic, a ci go przed skretem juz
@FR90: Nie "trochę" tylko tego znaku nie widać - nie odpowiada przepisom o znakach i sygnałach drogowych. Ba - on nawet nie jest na właściwej wysokości. Podobnie jak "stop" w przeciwnym kierunku.
Zachowanie kierowcy opla karygodne. Szkoda tylko że w 99% przypadków psy wiesza się na kierowcach a nikt nie chce się wziąć za drogowców którzy mają odpowiednie przepisy i mają obowiązek się do nich stosować. W papierach oczywiście wszystko gra
@mojzu: może trochę nie widać znaku ale masz znak poziomy (linie bezwzględnego zatrzymania), zresztą dojeżdżając do przejazdu kolejowego zwalniasz bo nie przejedziesz z duża prędkością by nie uszkodzić sobie samochodu.
Dodam tylko że w sytuacji gdy jakiś znak jest zasłaniany możesz to zawsze zgłosić odpowiednim służbom. Dla przykładu kiedyś znajomy instruktor zgłosił że żywopłot jest zbyt blisko chodnika w miejscu gdzie jest przejście dla
@eru: Ok, już rozumiem :D. Źle sobie zinterpretowałem. Aczkolwiek policjant rzeczywiście powinien działać z zachowaniem możliwej ostrożności, to jest święta racja, ale pościgu zaniechać wydaje mi się, że nie może.
Komentarze (197)
najlepsze
W pozostałych przypadkach, gdzie kierowcy próbują jakoś ominąć przepis ktoś powinien się zastanowić dlaczego tak się dzieje i zweryfikować czy może faktycznie oznakowanie nie jest błędne, niewystarczające albo nie utrudnia za bardzo życia.
Sporo jeździłem po Niemczech, i tam jak jest znak, to ma sens! Jest ich przede wszystkim
Nie karmię trolla
Co on p@!??$?i? Zielone światło świeciło się przez 5 sekund. Zrobił bym dokładnie tak samo jak kierowca Toyoty.
Debilne rozwiązania komunikacyjne powodują patologiczne sytuacje.
Twierdzenie, że odpowiedzialność za dużą liczbę wypadków z udziałem pieszych ponoszą niepokorni polscy kierowcy jest nieprawdziwe, bo ludzie nie tylko w Polsce
A jak chcesz na każdym przejściu światła, to gratuluję pomysłu - może przejedziesz wtedy przez miasto w kilka godzin.
moznaby bylo rowniez podczas krytykowania kierowcow, skrytykowac drogowcow
albo te remonty dróg w godzinach szczytu, czego moze nie widac na filmie
albo koles w 9:05 ma wlaczony kierunkowskaz widac ze chce skrecic i jest na pasie na ktorym mozna skrecic, a ci go przed skretem juz
Zachowanie kierowcy opla karygodne. Szkoda tylko że w 99% przypadków psy wiesza się na kierowcach a nikt nie chce się wziąć za drogowców którzy mają odpowiednie przepisy i mają obowiązek się do nich stosować. W papierach oczywiście wszystko gra
@mojzu: może trochę nie widać znaku ale masz znak poziomy (linie bezwzględnego zatrzymania), zresztą dojeżdżając do przejazdu kolejowego zwalniasz bo nie przejedziesz z duża prędkością by nie uszkodzić sobie samochodu.
Dodam tylko że w sytuacji gdy jakiś znak jest zasłaniany możesz to zawsze zgłosić odpowiednim służbom. Dla przykładu kiedyś znajomy instruktor zgłosił że żywopłot jest zbyt blisko chodnika w miejscu gdzie jest przejście dla
a pan perspirant moglby poprzestac na machaniu maskotka, zamiast wp%$#!@?ac sie na pas ruchu jak krowa w koniczyne maliniaka