@hctkko: które zespoły? SS? słyszałem, że już kończą projekt V3. Śpieszą się aby zadebiutować z tym na GP w Anglii. To będzie prawdziwa eksplozja mocy i siły
Przy projekcie pomagają im Włosi i Japończycy. Zapowiada się ciekawie ten sezon.
@macgar: Za czas jakiś formuła 1 będzie jeździć z silnikiem 1,2 na LPG.
Czekam aż ktoś założy nową formułę, gdzie będą jeździć samochody o mocy i możliwościach jakie faktycznie nauka daje a nie jak komuś się zdaje, że wypada.
Chciałbym aby powstała taka grupa wyścigowa, gdzie byłby wyścig technologiczny. Zrobić tylko ogólne obostrzenia w regulaminie (ma mieścić się na torze, ciągle być samochodem, miejsce na kierowcę, wymiary do iluś tam mm, itp). Jeśli firma uzna, że opłaca im się mieć samochód V12 to droga wolna. Jeśli V6 - też dobrze.
Owszem, biedniejsze zespoły nie będą miały szans z molochami technologicznymi... no ale do cholery, liczy się rozwój motoryzacji a nie jakieś
@MacDada: A z drugiej strony większość współczesnych wynalazków zaprojektowano i przetestowano w F1. Najpierw masz KERS w bolidzie a potem kupujesz to w normalnym aucie.
@davidoff_OB: To nie prawda. Pasowania są ciaśniejsze, ale nie ciasne. Po prostu luzy są mniejsze. Przez co jest większy opór początkowy, wymagający więcej od rozrusznika. Od kilku lat nie ma przepisu nakazujące posiadanie rozrusznika wewnątrz bolidu. Dzięki temu zewnętrzny rozrusznik może być znacznie większej mocy. Obecnie ogrzewa się jedynie opony.
Komentarze (38)
najlepsze
Przy projekcie pomagają im Włosi i Japończycy. Zapowiada się ciekawie ten sezon.
Czekam aż ktoś założy nową formułę, gdzie będą jeździć samochody o mocy i możliwościach jakie faktycznie nauka daje a nie jak komuś się zdaje, że wypada.
Owszem, biedniejsze zespoły nie będą miały szans z molochami technologicznymi... no ale do cholery, liczy się rozwój motoryzacji a nie jakieś