Niestety reklamacje u nas to jakaś masakra. Oto mój piękny przykład - reklamacja BRW oczekiwanie na front do popsutej szuflady - 4 miesiące
Popsuty zamek w drzwiach wewnętrznych - sklep VOX - ze względu na opieszałość pracowników czas realizacji reklamacji to całe 3 miesiące.
I takie przykłady można tylko mnożyć. Zastanawia mnie tylko to, że są firmy które potrafią takie problemy załatwić prawie od ręki. I to się chwali, tym sposobem drugi
Ja natomiast mogę też powiedzieć mniej więcej coś na taki temat: mój problem polegał praktycznie na tym samym - kupiliśmy w 21 lutego pralkę marki AMICA. Działała przez 10 dni. Serwis Amici nie zdołał nawet w ciągu MIESIĄCA naprawić zniszczonej części (sterownik produkowany w Turcji). Menadżerka reklamacji infolinii miała nawet tupet mówić mi, abym się nie unosił, bo ona też tyle czekała raz na serwis. Serwisant jak przyszedł to tylko po to
Polecam Dysona. Nie wiem jak serwis w PL (kiedyś kręcili wały na gwarancji: w UK 5 lat w PL była 2!) ale w UK wystarczy email i problem z głowy. Miałem 2 drobne problemy i zawsze dali radę. DC25 Animal
Wpisz w google "swoje miasto + rzecznik praw konsumenta", znajdź, umów się, zapisz sobie kilka przepisów które przytoczysz przy rozmowie telefonicznej i coś ugrasz. A rzecznik powinien Cię jeszcze bardziej nakierować, mi pomógł załatwić jedną sprawę z ubezpieczalnią.
Jako kontrast podam inny przykład - zakupiłem odkurzacz automatyczny, w którym po miesiącu pracy wysiadła jedna ze szczotek - wyczyszczenie jej i reset urządzenia nic nie dał, więc dzwonię do serwisu - pani spytała czy go wyczyściłem, czy go zresetowałem, poprosiła o nr seryjny i wysłała mi kurierem nowy egzemplarz uszkodzonego modułu (urządzenie ma konstrukcję modułową, łatwo wymienialną) na drugi dzień w ciągu 2min wymieniłem niesprawny element i po sprawie. Jak się
@koters: Mixelectronics... miałem z nimi do czynienia 2 razy: raz przy zakupie TV i drugi raz przy realizacji karty podarunkowej którą dodawali do TV. W każdym przypadku był problem: brak informacji o stanie realizacji zamówienia, w końcu jego zamknięcie i stworzenie nowego, identycznego, FATALNY kontakt, amatorska obsługa o żenującym poziomie, brak możliwości kontaktu z ich przełożonym, masa niedomówień. Mixelectronics - gorąco ODRADZAM. Sklep wędruje na moją czarną listę.
@Phate77: jaki odkurzacz i jaki serwis? I taka postawa jest godna pochwały, firma pokazuje klasę. Idę o zakład, że przy kupnie kolejnego sprzętu będziesz w pierwszej kolejności brał tego producenta.
Miałem identyczną sytuację z odkurzaczem marki samsung i sklepem electro.pl. Odkurzacz po raz pierwszy użyłem po 60 dniach od przelania pieniędzy. Na telefony wydałem 50zł i w %@#! straconego czasu.
wybacz ale dla mnie to ty sam sobie zrobiles kuku. skoro stalo ci sie cos takiego to zamiast bawic sie w gwarancje trzeba bylo udac sie do sklepu i z tytulu niezgodnosci towaru z umowa zazadac wymiany na nowy a skoro nie maja na stanie to zwrotu gotowki. i sprawe mialbys zalatwiona od reki ae skoro chcialo ci sie bawic w gwarancje no to powodzenia xD
z własnego doświadczenia na coś co sie oddało na gwarancji do zelmera trzeba czekać 2 miesiące a po 2 miesiącach mówią ci że nie opłaca sie naprawiać bo sie nie opłaca bo to chińskie gówno składane tylko w polsce i żeby lepiej kupić nowe
Kilka tygodni temu kupilem Dysona DC25 za 300 funtow. Po odebraniu sprzetu okazalo sie ze brakuje uszczelki i przez to nie ma ciagu. Szybki email do paypala, w ciagu paru dni uzgodnilem ze sprzedawca zwrot kasy polowy kasy, uszczelke dokupilem za 2.10 funta, moja dziewczyna poradzila sobie z zalozeniem uszczelki w 3 minuty i odkurzacz hulal. Tak sie zalatwia problemy z odkurzaczem :)
Zelmer kojarzył mi się z naprawdę konkretną i dobrą marką. Ich sprzęt wcale nie należy do tanich i badziewiatych więc często przy wyborze rtv brałem ich sprzęt pod uwagę. Teraz okazuje się, że wcale tak nie jest, a ich serwis wcale nie różni się od serwisu firm tanich i badziewiatych marek. Zastanawia mnie tylko jaka firma w naszym kraju szanuje chociaż w części swojego klienta jak robią to firmy na zachodzie. Firma
Trudna sytuacja ale nie rozumiem dlaczego nie wysłałeś sprzętu do firmy, w której zakupiłeś odkurzacz - ja zawsze oddaję do miejsca, w którym towar zakupiłem, skoro dałem im zarobić to niech oni zadbają o to żebym dostał sprawny produkt.
Nurtuje mnie również kwestia "Po rozpakowaniu odkurzacza i przeleceniu instrukcji odpaliłem odkurzacz." - nie od dziś wiadomo, że Polakom instrukcje nie są potrzebne, czytają je w skrajnej ostateczności gdy razem z całym osiedlem/wsią/okolicznymi
@rostu: pracuję w takich godzinach, że wysyłka jest kłopotliwa. Sklep jest oddalony od mojego mieszkania kilka km, serwis jakieś 200 metrów. Przez telefon dowiedziałem się, że sklep odda odkurzacz do tego właśnie serwisu, "daruję sobie sklep, zaniosę od razu do serwisu, będzie szybciej". fuck me.
Niestety, sprzęt produkowany (czy raczej markowany?) przez Zelmera jest coraz gorszej jakości. W ciągu ostatnich dwóch lat miałem złe doświadczenia z różnymi modelami odkurzaczy (odysei: pierwszy, który przyszedł w ogóle nie działał, wymieniono na nowy, w którym po pół roku nie działa wyłącznik; dot: zepsuł się po trzecim odkurzaniu niewielkiej biurowej powierzchni; 4 tygodnie w serwisie i kasacja z powodu braku części zamiennych) oraz przeciekającymi czajnikami.
@wiktord : Podobno Zelmer przeniósł część produkcji na jakiś czas do chin i sprzęt z chin jest gorszy jakościowo. Teraz produkują z powrotem w Polsce. Nie wiem ile w tym prawdy, ktoś mi kiedyś tak powiedział :P Kupując sprzęt Zelmera warto sprawdzić gdzie był wyprodukowany.
Niestety, ale polskie dziurawe prawo, w żaden sposób nie reguluje czasu, w jakim ma się odbyć naprawa. A to oznacza, że mogą naprawiać w nieskończoność. Można wtedy się udać do Rzecznika Praw Konsumentów, ten wysyła swoje pisemko. Ale serwis wcale nie musi się do niego w żaden sposób ustosunkowywać. Wtedy Rzecznik proponuje założenie sprawy cywilnej w sądzie, ale od razu uprzedza, że szanse na wygraną są niewielkie.
@krecik_: Te polskie dziurawe prawo daje sprzedawcy 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji, a co za tym idzie naprawę lub wymianę przedmiotu na nowy.
sam tez nie polecam odkurzaczy zelmera. kupilismy niby dobry model bezworkowy za ponad 3 stowki. odkurzacz strasznei slabo ssal, w koncu po roku juz nic nie wsysal wiec musielismy kupic nowy. padlo na prosty odkurzacz elektroluxa za 250. dziala az milo od 2 lat i ma mega ssanie. serio mocne ssanie.
@maaac: Bezworkowy za 300 zeta ?:D To jestes jeszcze wieksyzm dusigroszem niz autor wykopu... Ludzie - ceny cenami, ale dostajecie dokladnie tyle za ile zaplacicie... cudow nie ma!
Komentarze (184)
najlepsze
Popsuty zamek w drzwiach wewnętrznych - sklep VOX - ze względu na opieszałość pracowników czas realizacji reklamacji to całe 3 miesiące.
I takie przykłady można tylko mnożyć. Zastanawia mnie tylko to, że są firmy które potrafią takie problemy załatwić prawie od ręki. I to się chwali, tym sposobem drugi
Zwracasz towar z tytułu niezgodności z umową i bierzesz od razu pieniądze.
Później kupujesz model, który nie psuje się po 6 minutach.
Miałem identyczną sytuację z odkurzaczem marki samsung i sklepem electro.pl. Odkurzacz po raz pierwszy użyłem po 60 dniach od przelania pieniędzy. Na telefony wydałem 50zł i w %@#! straconego czasu.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
W pracy od ładnych kilku (nastu) lat używamy czajników elektrycznych do wody tej firmy.
Skuszony ich trwałością kupiłem taki sam do domu.
Po miesiącu rozszczelnił się tak, że serwis wydał zaświadczenie o braku możliwości naprawy. (Wymiana w sklepie na nowy lub zwrot gotówki)
Tworzywo, z którego jest odlany czajnik, najzwyczajniej pod wpływem temperatury, odkształciło się nieodwracalnie.
To jest efekt oszczędności producenta
szybko i na temat
Nurtuje mnie również kwestia "Po rozpakowaniu odkurzacza i przeleceniu instrukcji odpaliłem odkurzacz." - nie od dziś wiadomo, że Polakom instrukcje nie są potrzebne, czytają je w skrajnej ostateczności gdy razem z całym osiedlem/wsią/okolicznymi
Chociaż maszynka do mięsa jeszcze działa to nigdy więcej nie kupię nic sygnowanego marką Zelmer..