Trzeba było oddać stary i wziąć pieniądze a nie czekać aż zamówią drugi. Po za tym nie chciałbym już takiego modelu który psuje się zaraz po uruchomieniu
@koters Pracowalem kilka lat w reklamacjach sprzętów wszelakich i ci powiem ze wina jest po..... twojej stronie, ale o tym teraz juz chyba wiesz. Swoja droga dobrze ci zasugerowali ze powołałeś się na gwarancje zamiast na prawa konsumenta. Wina jest twoja dlatego ze nie znasz swoich praw i nawet nie chcialo ci sie wpisac do neta czy poradzic gdzies co masz robic. A przeciez rzecznik praw konsumenta i google tylko czekaja zebys
@Tajemniczy_Matador: ujmę to tak - nigdy nie miałem do czynienia z kłopotliwymi reklamacjami. Każda firma, w której reklamowałem produkt miała proste, klarowne zasady, szybko i konkretnie działała. Spojrzałem też może przez pryzmat mojej firmy i mojego stanowiska, wiem ile kosztuje walka o zadowolenie klienta więc nie sądziłem, że firmy takie jak Zelmer i MixElectronics pozwolą sobie na takie uchybienia.
W życiu nie wpadłbym na to, żeby po awarii sprzętu (no cholera,
Wyraźnie masz napisane w e-mailu, że to jest rezerwacja a nie "Zamówienie". Sprawdź sobie w ustawie co to oznacza a później się wypowiadaj o możliwości zwrotu.
Po drugie -sprzęt, który był używany nawet przez 5 minut nie powinien być zwracany na mocy tego przepisu, nie po to została tworzona ta ustawa. Chciałbyś kupić w sklepie "nowy" odkurzacz, który wcześniej testowało 5 osób ?
Powiem tak - miałem kilka takich akcji przez internet, że firma odraczała, czy nawet brak kontaktu. Niestety, ale wolę kupować osobiście od człowieka, który wiem gdzie ma sklep - to tylko dlatego, że prawo w Polsce dotyczące sprzedaży jest martwe i nie działa. Umowy cywilno-prawne, w tym m.in. i sprzedaży, powinny być swięte, a ci którzy z nich nie wywiązują się surowo karani. Jeżeli jest napisane, że 21 dni naprawa, to ani
Kazdy producent doskonale wie (i mowie to jako były pracownik działu reklamacji duzego producenta sprzetu komputerowego), ze istnieje cos takiego jak DOA, czyli "Dead On Arrival" co w skrocie oznacza, sprzet, ktory nie działal lub sie popsul w pierwszym dniu uzytkowania. Taki sprzet producent na wniosek sklepu/dealera bez zastanownienia powinien wymienic na nowy!
@koters Zelmer został ostatnio kupiony przez Boscha, i mogą chcieć zlikwidować tą markę.Dlatego lepiej pisz skargę od razu do Boscha, zła fama o Zelmerze im może zwisać, ale nie o marce ich flagowych produktów.
@GeraltRedhammer: Tak się właśnie rodzą spekulacje. Nie żaden BOSCH kupił ZELMERA a korporacja B/S/H (dla mniej ogarniętych Bosch/Siemens/Holding - Tak. Bosch i Siemens to jedna firma. Wow.). B/S/H jest właścicielem dużej ilości firm z całego świata. Marka ZELMER jest marką lokalną i absolutnie nie zniknie z rynku. Będzie dodatkowo wzmocniona marketingiem i technologiami B/S/H. Bez sensu jest kupować markę i ją niszczyć. Lepiej w nią zainwestować i zrobić samemu sobie, sztuczną
Gwarancja to był ślepy zaułek, powinieneś oddać towar do sklepu na niezgodność towaru z umową i pstryk, zwrot kasy lub nowy odkurzacz w określonym terminie. Z gwarancjami jest taki problem, że zawsze serwis może powiedzieć, że oczekuje na części a Ty czekaj i czekaj. Dlatego Twoim błędem był brak rozgarnięcia w tej kwestii.
@koters: Problem w tym, że tu nie trzeba wiedzy. Korzystanie z gwarancji, zresztą dobrowolnej, udzielanej przez producenta jest ostatecznością. Niezgodność towaru z umową to podstawa. Z tego tytułu najszybciej, najłatwiej - w związku z regresem do sprzedawcy - wymienić sprzęt na nowy, odzyskać pieniądze, etc.
Lol, nie trzeba było na gwarancję oddawać, kto tak robi jak się odkurzacz ledwo po włączeniu popsuł, mixelektronics w takiej sytuacji powinien ci od ręki nowy wydać, bo to na nich ciąży udowodnienie jakby co, że odkurzacz nie był popsuty, a w takiej sytuacji nie są w stanie tego udowodnić.
A jeszcze odnośnie podejścia w naszym kraju do gwarancji i terminów, wszyscy mają to w dupie, głęboko, no bo co i zrobisz,
Zawsze jak się kupuje nowy sprzęt przez internet(nawet jak odbieramy osobiście) to można go zwrócić w ciągu dziesięciu dni z tytułu niezgodności z umową(czy nawet bez podania przyczyny ?).
Niezgodność jest- miał działać, a nie działa. Trzeba od razu wołać o zwrot bo sklepy lubią się wymigiwać i odsyłać na gwarancję etc zamiast wymienić towar na nowy lub zaproponować odstąpienie od umowy bo to w końcu dla Nich niekorzystne.
@trampek: Na takiej, że a) jest to celowe zagrania mające na celu ominiecie możliwości zwrotu do 10 dni, a więc działanie na szkodę konsumenta, b) jeden taki market (już nie pamiętam który, chyba avans) tak robił i zgłosili to do uokik, a uokik powiedział, że tak nie można robić i koniec bajeczki był, do poszukania w google jak ci się chce.
Oczywiście napisać to oni sobie mogą taki regulamin, ale w
@koters do k$%$y nedzy, naucz sie i przekazuj znajomym, ze jesli sie zepsulo w ciagu max 6 miesiecy - p#@!%#$ gwarancje i zwroc towar jako niezgodny z umowa, dostan nowy lub zwrot kasy.
@koters: jedyny minus, to że dostarczają do Polski DHLem, a ich kurierzy twierdzą, że to są przesyłki "grzecznościowe", robią problemy z dostarczeniem i już 2 razy musiałem zasuwać na Okęcie na ich sortownie. No ale zawsze można zamówić do roboty.
Jakiś kijowy ten serwis, mam dwie ulice dalej sklepo/serwis AGD i praktycznie do Zelmera mieli to co potrzebowałem od ręki nawet zdziwił byś się jakie pierdółki można kupić jako części zamienne w przeciwieństwie do zachodnich sprzętów.
Mam takie małe cool story związane z Mix Electronics. Pewnego razu postanowiłem kupić sobie słuchawki. Wybór padł na jeden z modeli Philipsa. Miałem zamówić na Allegro, ale myślę sobie, że przejdę się po drodze po sklepach i zobaczę czy nie mają czegoś fajnego. Zaszedłem do tego całego Mixa, powitał mnie miły Pan i mówię co mnie interesuje. On mówi, że tutaj w sklepie nie mają, ale ogólnie są w ofercie, to może
Idę poszukać co mam w domu do naprawy, zaraz wrzucę to na wykop, w celu przyśpieszenia sprawy od razu pominę serwis, ponarzekam na wykopie, to serwis sam do mnie przyjedzie
Trzeci świat. Ciekawe kiedy producenci w Polsce zaczną działać jak przystało. W takim przypadku, klient powinien dostać nową sztukę, a jego odkurzacz powinien zostać sprzedany jako odnowiony - refurbished.
@koters: W takim wypadku po odebraniu prosto ze sklepu wadliwego sprzętu korzystasz z odpowiedzialności sprzedawcy za towar. W tym wypadku niezgodność towaru z umową. Wtedy z marszu powinni wymienić Ci sprzęt na nowy
@RaPi: moim zamiarem było oszczędzenie czasu, pominąć sklep i od razu do serwisu gdzie i tak sklep by odkurzacz wysłał. Chciałem oszczędzić 2-3 dni, straciłem 2,5 miesiąca.
Pracuję w jednej z sieci handlowych. Pamiętam z tymi odkurzaczami były jaja. Nawet zelmer nie chciał mieć z nimi nic wspólnego. Procedura była taka że przyjmowaliśmy je do naprawy, zgłaszaliśmy na infolinie zelmera i oni mieli przysyłać kuriera w celu odbioru. Nigdy nikt nie przyjechał a było ich kilka.
W końcu wszystkim zwracaliśmy kasę , a sprawa została załatwiona centralnie a ile wyzwisk dostaliśmy to nasze.
Gwarancji się nie podbija i sprzęt można oddać bez problemu jeśli nie działa. Dziwi mnie zachowanie tej filmy. Nie raz oddawałem rzeczy, które się zepsuły, nawet w biedronce nie robili problemów.
Komentarze (184)
najlepsze
http://gleba.pl/img/741e04a0fa8b8ec07ac9b6c705b066ba.jpg
-Zjem każdy papier, którego nie wciągnie ten odkurzacz.
-To życzę smacznego, od wczoraj nie ma prądu.
Takie tam.
W życiu nie wpadłbym na to, żeby po awarii sprzętu (no cholera,
Wyraźnie masz napisane w e-mailu, że to jest rezerwacja a nie "Zamówienie". Sprawdź sobie w ustawie co to oznacza a później się wypowiadaj o możliwości zwrotu.
Po drugie -sprzęt, który był używany nawet przez 5 minut nie powinien być zwracany na mocy tego przepisu, nie po to została tworzona ta ustawa. Chciałbyś kupić w sklepie "nowy" odkurzacz, który wcześniej testowało 5 osób ?
Po
A jeszcze odnośnie podejścia w naszym kraju do gwarancji i terminów, wszyscy mają to w dupie, głęboko, no bo co i zrobisz,
Dokładnie.
Zawsze jak się kupuje nowy sprzęt przez internet(nawet jak odbieramy osobiście) to można go zwrócić w ciągu dziesięciu dni z tytułu niezgodności z umową(czy nawet bez podania przyczyny ?).
Niezgodność jest- miał działać, a nie działa. Trzeba od razu wołać o zwrot bo sklepy lubią się wymigiwać i odsyłać na gwarancję etc zamiast wymienić towar na nowy lub zaproponować odstąpienie od umowy bo to w końcu dla Nich niekorzystne.
Oczywiście napisać to oni sobie mogą taki regulamin, ale w
Zakupując jednocześnie przy tym telefon LG Swift L7.
Po pierwszym uruchomieniu sprzętu okazało się , że otrzymałem towar uszkodzony, po prostu nie działał !!(SPRZĘT NOWY)
Następnego dnia zgłosiłem sprzęt jako niezgodny z umową, żądając przy tym wymiany na towar nowy działający. No ok. To czekam ;)
Po upływie 14 dni sam zainteresowałem się problemem i skontaktowałem się
Komentarz usunięty przez moderatora
Potem w razie czego wysyłasz maila:
"Help me its broken" -na amazon.co.uk
Albo:
"Hilfe es ist kaput" na amzaon.de
A amazon od razu wysyła nowe.
Po co się denerwować na polskie niezdary i cwaniaków?
Idę poszukać co mam w domu do naprawy, zaraz wrzucę to na wykop, w celu przyśpieszenia sprawy od razu pominę serwis, ponarzekam na wykopie, to serwis sam do mnie przyjedzie
@lubiesamsiebie: dla warcabów online:P
@koters: W takim wypadku po odebraniu prosto ze sklepu wadliwego sprzętu korzystasz z odpowiedzialności sprzedawcy za towar. W tym wypadku niezgodność towaru z umową. Wtedy z marszu powinni wymienić Ci sprzęt na nowy
W końcu wszystkim zwracaliśmy kasę , a sprawa została załatwiona centralnie a ile wyzwisk dostaliśmy to nasze.