Wpis z mikrobloga

jeden mechanik, specjalista od #landrover oznajmił, że świsty przy przyspieszaniu to wina przedmuchu po urwanych szpilkach trzymających kolektor do głowicy silnika. Wycenił naprawę 5-7k zł i 2 tygodnie pracy. Diagnoza była na ucho.

W serwisie autoryzowanym zapłaciłem 490zł za sprawdzenie i dostałem informację, że winna jest turbosprężarka. Za wymianę turbiny na fabrycznie regenerowaną serwis życzył sobie 18 000zł i 4 dni pracy. W obu przypadkach dowiedziałem się, że do naprawy auta potrzeba zdjąć karoserię co samo w sobie kosztuje 4-5k zł.

Pojechałem do miejsca regeneracji turbosprężarek. Tam chyba nie wiedzieli, że się nie da bez zdjęcia budy i po kilku dniach dzwonią i mówią, że turbina wyjęta i zregenerowana ale przed pozakładaniem wszystkiego jeszcze wkręcą nową szpilkę w kolektor bo przedmuch jest. Do zapłaty za wszystko 2400zł. Faktura i rok gwarancji.

#mechanikasamochodowa #rangerover #lodz
  • 57
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@harpia: vm motori, znane ze stworzenia najgorszego diesla swiata (2.5) ktory wkladali do chryslerow i jeepa, ktory mial PO JEDNEJ GLOWICY NA CYLINDER odsylam zeby sobie poczytac w internecie jak cudowny to byl wynalazek :)
  • Odpowiedz
@Longan: no ale to nie jest odpowiedz na pytanie.....nie musisz mi tłumaczyć co to jest VM bo miałem dwa. Jeszcze mi misu wyguglaj co jest największą bolączką VM-a...

@Tallyn: dobrych mechaników jest dużo ale cebula nie pozwala na odwiedzanie ich
  • Odpowiedz
@harpia: Dobrze, przyznaję Ci w takim razie rację - Austin FX4 - czyli czarna londyńska taksówka to niezawodne brytyjskie auto ze świetnym włoskim silnikiem VM motori. A tak na serio nie dasz rady wskazać mi słynącego z niezawodności brytyjskiego samochodu osobowego, (którym jeździł ktoś więcej niż taksówkarze) bo niestety takich nie było. Brytyjczycy nic takiego nie stworzyli w swojej całej motoryzacyjnej historii. O ile można powiedzieć że są japońskie auta
  • Odpowiedz
@harpia: Mówiąc dobry mechanik mam na myśli zarówno jakość wykonania usługi jak i cenę. Wiem, że istnieje wolny rynek ale cena powinna być adekwatna do usługi.
  • Odpowiedz
BMW F10 750i - nierówna praca tłoków , zagadka na pierwszy rzut oka nie do odgadnięcia , po pierwszym wyciąganiu silnika - dalej nie wiadomo- transport auta do innego serwisu BMW, drugie podejście z wyciąganiem , rozbiórka silnika i znalezienie przyczyny. W aucie za 140.000 euro łańcuch rozrządu blokował sie ponieważ części z których są zbudowane napinacze mogą od czasu do czasu strzelić i wplatać sie w łańcuch .... Przy przebiegi 130.000
  • Odpowiedz
@whitewolfik: Kiedys pracowalem w warsztacie samochodowym, zajmowalem sie tam glownie naprawa ukladow klimatyzacji. No i przyjechal bodajze Ford Mondeo w dieslu. Zdiagnozowalem zepsuta sprezarke, sprzegielko. No to podnosnik, ciasno jak cholera. Odkrecilem wszystko, odpialem przewody, wciaz ciasno, ale sprezarka juz luzem. Kombinowalem z 20minut przekrecajac ja na rozne strony i wylazla. Sprzegielko zmienione, sprezarka wlazla spowrotem tak jak wylazla, kolejne 20 min na przekrecanie jej... Na to wchodzi starszy majster:
  • Odpowiedz
@whitewolfik: generalnie warsztaty specjalistyczne są najlepsze, np we francuzach starszych psuły się tylne belki regularnie i żaden ogólny warsztat tego sensownie nie zrobi, ale warsztat zajmujący się tylko taką belką już tak
  • Odpowiedz