Wpis z mikrobloga

Kolejne dwa nowe BYD w mojej okolicy. Fajno.

BYD odchodzi też od Diliana -> https://www.reuters.com/sustainability/boards-policy-regulation/byd-shifts-away-in-house-payment-system-that-strained-suppliers-sources-say-2025-11-14/

Pozostaje to w zgodzie z nowymi narzutami centralnymi, aby konwersję zobowiązań przeprowadzać do 60 dni (gdzie nie ukrywano, że średnią było ~130 dni, a czasem nawet 270-dniowy okres płatności).
BYD poszło więc na rynek obligacyjny, dokonało konwersji zobowiązań i wykazuje niesamowity skok długu.
Do ~35% (choć estymuje się, że wartość po pełnych przekształceniach wyniesie około 65%).

https://simplywall.st/stocks/hk/automobiles/hkg-1211/byd-shares/health

Dużo? Toyoty, czy inne Wageny mają po 100. Taki rynek. Taka sytuacja.

Chińczycy odchodzą też od subsydiów dla EV. Z około 400 (sic!) firm produkujących EV zostało obecnie 130, a w 2030 zostanie kilku graczy, niczym na rynku telefonów. I BYD też tam będzie.

Potężne fabryki - Szeged, Izmir/Manisa, fabryka wielkości San Francisco, zintegrowane wertykalnie (własna produkcja części, baterii, nawet kopalnie Litu).

BYD lepsiejsze.

Dla Polaków - kraju przechodniego ekonomicznie, bez własnego samochodu i ściągania dywidend do kraju - to olbrzymia szansa.

Owszem, śrubki i części do samochodów to nasz główny koń pociągowy w eksporcie. Ale kto powiedział, że nie możemy ich rzucać na Szeged, zamiast Stuttgart?

Dla konsumenta niższe ceny do jeżdżenia wkoło komina - super, zwłaszcza w Polsce.

I gigantyczna szansa na zniszczenie (jak pisano na twitterze to może zająć pokolenia) tego sebiksowego myślenia "muszę mieć audi/bawarę, musi być WAŁACH, jestem kimś"!

Są szanse. Korzystajmy. Do boju.

In BYD we trust.

#motoryzacja #polska #ekonomia #chiny
Krzewicielprawdy - Kolejne dwa nowe BYD w mojej okolicy. Fajno.

BYD odchodzi też od ...

źródło: image

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach