Wpis z mikrobloga

AI w tej grze to jakiś żart. Odpalilem kampanię jako obserwator, żeby sprawdzić wydajność w late game i zobaczyć, jak zachowuje się AI. Czy warto w ogóle inwestować czas, żeby zagrać całą kampanię. I nie warto. xD Poziom absurdu, jaki ta gra generuje, przekracza wszelkie normy.

AI jest ustawione na historyczne, a mimo to… mamy prawosławnych Osmanów (Kontantynopol jest jednak pod władzą muzułmanów, bo rządzą nim Mamelucy). I takich kwiatków jest więcej. Na przykład Szwecją rządzi gość z dynastii Piastów, który jednak nie jest ani Polakiem, ani Szwedem… tylko Grekiem. xD Władca Kastylii (bo Hiszpania nie powstała) przyjął natomiast jest Andaluzyjczykiem, ale przyjął jedną z religii rdzennych mieszkańców Ameryki.

Jeśli idzie o Polskę — u nas nie rządzi Piast, tylko jakiś lokalny szlachcic. Sama dynastia Piastów rozrosła się jednak potężnie na Europę, zasiadają na tronach Anglii, Szwecji, Mediolanu. Polska postanowiła zostać potęgą kolonialną i kolonizuje sobie wschodnią Kanadę, gdzie ma już całkiem spore posiadłości. Na podwórku krajowym radzi sobie średnio: od strartu gry zdobyła tylko Pomorze, część Halicza i Wołynia, unii z Litwą brak.

Dalej na wschód jest jeszcze gorze. Złota Orda dalej istnieje, co kilka lat wpadając w wojnę domową. Moskwa i Nowogród trochę urosły, ale nadal płacą trybut Ordzie. xD

Jeszcze nawiązując do kolonizacji - papież chyba pozazdrościł sukcesów Polakom i aktualnie kolonizuje Wenezuelę i Kolumbię. Malutka Florencja kolonizuje zaś RPA.

Jedyny plus jest taki, że gra jest bardzo stabilna - ani razu się nie wykrzaczyła.

Obecnie gra jest na 1720 r. Pewnie doprowadzę tę symulację do końca. Macie jakieś pytania? Chcecie zobaczyć jakąś część mapy?

#eu5 #europauniversalis
JanLaguna - AI w tej grze to jakiś żart. Odpalilem kampanię jako obserwator, żeby spr...

źródło: PrawosławniTurcy

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@JanLaguna: Jak dla mnie to same plusy - gra nie bedzie zawsze taka sama. Mozesz dla porownania zrobic symulacje "niehistoryczna" ?

BTW dalej mozna edytowac w notatniku pliki z wydazeniami? Jesli tak no to łatwo mozesz gre dopasowac tak jak chcesz, zwiekszaja szanse ze AI wybierze te opcje ktora bys chcial.
  • Odpowiedz
  • 5
Jak dla mnie to same plusy - gra nie bedzie zawsze taka sama. Mozesz dla porownania zrobic symulacje "niehistoryczna" ?


@chciwykrasnolud: Nie mam problemu z tym, że historyczne AI zbaczałoby w pewnych warunkach i w ograniczonym zakresie ze ścieżki historycznej. Ale tutaj mamy historyczne AI, które zachowuje się jak ahistoryczne. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

BTW dalej mozna edytowac w notatniku pliki z wydazeniami? Jesli tak no
JanLaguna - >Jak dla mnie to same plusy - gra nie bedzie zawsze taka sama. Mozesz dla...

źródło: obraz

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 1
Mozesz dla porownania zrobic symulacje "niehistoryczna" ?


@chciwykrasnolud: Póki co to strzelę historyczną symulację w EU4. Już pomijając kwestię historyczności, to nie napisałem tego w poście, ale mój główny zarzut jest taki, że w grze AI stawia na bardzo ograniczoną konsolidację. Np. taka Moskwa zbiera część ziem ruskich, ale nie rzuca wyzwania Ordzie. Podobnie na Wyspach - Anglia i Szkocja okopują się na swoich pozycjach i nie walczą o dominację
  • Odpowiedz
@JanLaguna: Ja wychodzę z założenia, że to taka zaawansowana beta. Po kilkudziesięciu godzinach wrzuciłem na chwilę do EU4 ze wszystkimi dlc i piąteczka zjada ją już na starcie.
Minusem jak na razie jest beznadziejny balans, dość bierne boty, trochę za łatwy do zdominowania handel i kilka mniejszych błędów.
Ja daję paradoxowi kilka miesięcy na poprawę, nie jest źle jak na vanille, a z każdą łatką jest tylko lepiej.
  • Odpowiedz
  • 1
No ale jednak to ma być gra gdzie gracze podejmują niezależne decyzje a nie lekcja historii, nie?


@To_ja_moze_pozamiatam: Oczywiście, ale tutaj mamy cały splot nawet nie tyle, że niehistorycznych, co po prostu absurdalnych decyzji i skrajną głupotę AI. Np. teraz mam już 1810 r. Złota Orda sobie dalej istnieje, ale jest skrajnie zacofane i wystarczy je lekko popchnąć, żeby pękło, a Moskwa choć nie płaci już trybutu i jest silniejsza od
  • Odpowiedz
@JanLaguna: To było do przewidzenia, biorąc pod uwagę dużo bardziej symulacyjną złożoność gry. Przez nią jest dużo trudniej zaimplementować AI railroading, żeby działała historycznie, niż w EU4. Imho ogarną to, ale pewnie z minimum pół roku będzie potrzebne i nie ma też co cudów oczekiwać. Jak dla mnie powinny być dwa tryby gry, coś jak w HOI4: historyczny który by działał jak obecna gra, i historyczny, gdzie wchodzą hard coded
  • Odpowiedz
@KurczakiZiemniakiPorosty: Jeśli chodzi o skrypty to coś takiego było w EU2 i chyba też 3 jeśli dobrze pamiętam i totalnie rozwalało to rozgrywkę. Implementacja czegoś takiego w sposób nieinwazyjny chyba nie jest możliwa w grze o takiej złożoności.
@JanLaguna : Gram w Europkę od prawie 25 lat jak się okazuje i jak na razie, piąta część na dzień dobry jest najbardziej dopracowana i systemy bazowe dają nadzieję na duży
  • Odpowiedz
  • 0
Gram w Europkę od prawie 25 lat jak się okazuje i jak na razie, piąta część na dzień dobry jest najbardziej dopracowana i systemy bazowe dają nadzieję na duży rozwój w przyszłości.


@Serniczek_Szatana: Ja gram od EU3 i jestem trochę zawiedziony, aczkolwiek może to dlatego że w EU4 grałem dopiero kilka lat po premierze i myślałem, że na premierę EU5 dostanę bardziej dopracowany produkt.
  • Odpowiedz
@JanLaguna: Ale to nie są dlc zmieniające mechanikę tylko jakieś kosmetyczne bzdury. Przynajmniej taką mam nadzieję xD
@JanLaguna Z grami paradoxu zawsze tak jest, vanila najczęściej jest prawie niegrywalna, dopiero szereg poprawek i dużych dodatków zmienia te gry całkowicie.
Niemniej jednak, tutaj mamy wyjątkowo dobrze przygotowany fundament pod coś wyjątkowego.
  • Odpowiedz