Wpis z mikrobloga

✨️ Prawo do korzystania z publicznych toalet
Pewnie nie raz zdarzyło wam się być w mieście i chciało wam sie sikać, co nie?

Mnie kiedyś dopadło dokładnie to samo. W desperacji wszedłem do najbliższego budynku – padło na KRUS. Pani zapytała czy jaką mam sprawę .Grzecznie zapytałem, czy mogę skorzystać z toalety, a innej sprawy nie mam bo nie jestem rolnikiem. To powiedziała, że nie moge i mam wyjść, bo nie płace to się na to nie składam i to jest TYLKO DLA ROLNIKÓW.

Zabawne w tym wszystkim jest to, że dosłownie dwa tygodnie później widziałem na Wykopie wpis Mirka, który chodzi za potrzebą do pobliskiej szkoły. Któraś nauczycielka próbowała go wyprosić, ale nie miała podstaw – to budynek publiczny, a do takich każdy obywatel ma prawo wejść, niezależnie od tego, czy jest uczniem.

Wtedy zacząłem się zastanawiać: czy ta pani z KRUS rzeczywiście miała prawo mnie wyrzucić?

Po krótkim rozeznaniu dowiedziałem się, że nie. KRUS to instytucja publiczna, w ogromnej mierze utrzymywana z budżetu państwa – a więc z naszych podatków. Składki rolników pokrywają tylko ok. 5–10% jej kosztów. Reszta, czyli 90–95%, to dotacje z budżetu państwa – dokładnie tego, do którego dorzucamy się wszyscy, niezależnie od tego, czy jesteśmy rolnikami, czy nie. Sam budynek powstał z budżetu państwa, a nie rolników.

I co byście zrobili w takiej sytuacji? xdd jakby taka anetka wam powiedziała wypad?
A daję ręke uciąc, że sama tam nie raz chodziła. Mimo, że zajmuje się rolniczym systemem ubezpieczeń – sama podlega ubezpieczeniu w ZUS, nie w KRUS.

#krus #rolnik #rolnicy #zus

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
▶︎ Obserwuj nasz tag #mirkoanonim
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Opublikuj swój własny wpis: Mirko Anonim
· Zaakceptował: Dipolarny

👉 Z Twoją pomocą możemy działać dalej! Wspomóż projekt

mirko_anonim - ✨️ Prawo do korzystania z publicznych toalet Ⓘ
Pewnie nie raz zdarzyło...

źródło: images

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia