Wpis z mikrobloga

Pytanie do osób znających się na XML albo JSON, czy w obecnym momencie opłaca się tego uczyć jeśli nie pracuje się nad żadnymi "wrażliwymi" projektami (że nic się nie stanie jak przestanie działać na dwa miesiące)?
Chodzi mi o to że proste zapisanie danych i pobieranie z XML ogarnie mi ChatGPT, z drugiej strony jestem tą osobą która lubi wiedzieć jak wszystko działa i jest zoptymalizowane, ale otworzyłem jakiś ebook od tego i to ma 500 stron (wiadomo że z połowa to pewnie kod) więc o ile nie pracuję nad czymś "wrażliwym" wydaje mi się to overkill w obecnym momencie, ale w sumie nie znam się.
Dziwnie się czuję tak pomijając jakąś kwestie kompletnie i oddając to w ręce AI.
#gamedev #xml #json #programowanie
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Tutaj nie ma się specjalnie czego uczyć — ot po prostu model, w jakim przechowujesz dane. Czy to będzie XML, JSON, INI, YAML, TOML, czy cokolwiek innego, to już nie specjalnie ma znaczenie. Koniec końców i tak serializer/deserializer będą kluczowym aspektem, który decyduje o tym, jak dobrze się dana struktura zintegruje z twoim środowiskiem pracy, więc możesz też pod tym względem próbować selekcjonować.

Jedyny wyjątek stanowi sytuacja gdzie robisz coś webowego, bo
  • Odpowiedz
  • 0
@programista3k: no nawet i choćby i tego, bo mogę też po prostu wklepać w chat gpt i mi to szybciej zrobi
ale przypuszczam że jest tego dużo więcej jak się zagłębić, idk jakieś triki i fikołki, no o czymś ta książka chyba jest xD
  • Odpowiedz
Jako, że w sumie padł tag #gamedev, to jeśli pracujesz przy Unity, a nie zależy ci na czytelności pliku z danymi, to polecam zainteresować się serializowaniem przy użyciu MemoryPack.
  • Odpowiedz
  • 0
@tiritto:

Koniec końców i tak serializer/deserializer będą kluczowym aspektem

no wiadomo że o serializer biorę pod uwagę kiedy mówię o nauce, a może mi go wyklepać chat gpt
przecież nie chodzi mi o umiejętność korzystania z notatnika xD