Wpis z mikrobloga

To są te słynne "koszty", które trzeba odliczyć od nic nie mówiącej marży brutto.

@mickpl: To mały deweloper. W większych dochodzą loty helikopterem przez prezesa, żeby doglądać niewolników z Korei Północnej na budowie xD
  • Odpowiedz
@rzzz: @mickpl pracuję w branży budowlanej i tam takie pato, jest powszechne jak roztocza w odkurzaczu..
Są firmy które zatrudniają po 5-10 osób i przez 15 lat nie wykazały zysku więcej niz 1000zl. Jakby tego było mało, to przemielily przez swoje firmy każdą fakturę jaką ktoś chciał na nich wziąć (na mat budowlane) i każdą z nich na pełnym luzie księgują jako swój koszt, vat itp.
Budują w roku
  • Odpowiedz
@KrolWlosowzNosa ja myślę ,że oni w tych skarbówkach to mają wywalone. Jak sam pracuje w sklepie budo a gość do klientki mówi pani bierze 30 worków kleju bo łazienka ma 30 metrów i na fakturę oczywiście ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Podobnie kiedyś na stacji brali fakturę na 2 żuki co stały na
  • Odpowiedz
@rzzz no ale tak to działa wszędzie. Nie tylko w branży budowlanej. Jak masz firmę to robisz wszystko żeby mieć jak największe koszta i płacić jak najmniejszy vat i pit. Leasing to najprostsza opcja stałego kosztu, do tego faktury od całej rodziny i znajomych i nagle wszystko co zarabiasz wydajesz.

Tylko ludzie na UOP są ciągle dymani w tym kraju bez możliwości kontrdymania ¯\(ツ)/¯

Nie miej pretensji do właścicieli firm. Miej
  • Odpowiedz
@GladysDelKarmen dokładnie, patologia jest też to że jak chcesz wziąć kredyt obrotowy do firmy to brany jest pod uwagę obrót nie zysk. Masz przykładowo 10mln obrotu a zysku 1000zl? Proszę bardzo masz tu kolejne 15mln i baw się dobrze. Masz 100k obrotu i 95k zysku? No jak się postarasz to dostaniesz te 15k na obrót ( ͡º ͜ʖ͡º) patologia rodzi patologię
  • Odpowiedz