Wpis z mikrobloga

Ej weźcie mi powiedzcie jak to jest z tym DLSS, bo ja nie mogę uwierzyć, że jest to taka super technologia jak tutaj wykopki piszą.
Dajmy na to jeśli gra mi chodzi w 20 klatkach bez DLSS, a po włączeniu DLSS jest 100 klatek to input laga liczymy od 20 czy od 100?

No bo z tego co wiem, a troszkę się tym interesuje to input lag to będzie jakieś 50ms, no to dosłownie się cofamy w rozwoju o dekadę zamiast iść do przodu.

Jak dla mnie to Nvidia leci w kulki z tą nową generacją i po prostu chce jak najwięcej wyciągnąć od nieświadomych konsumentów, którzy pomyślą że 5070 jest tak samo wydajne jak 4090 XDD

#nvidia #komputery #pcmasterrace #kartygraficzne
damienbudzik - Ej weźcie mi powiedzcie jak to jest z tym DLSS, bo ja nie mogę uwierzy...

źródło: Jensen_Huang_20231109_%28cropped2%29

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@damienbudzik: input laga liczymy od fps bazowego(ale fps bazowy się zwiększy bo używasz upscalera zmniejszając rozdzielczość renderowania) + narzut samej technologii.
opóźnienie z włączonym generatorem klatek jak łatwo zauważyć jest większe niż z samym dlss bez niego.
no tu jest dla starego dlss, nowy ma 7ms większe na x4 niż x2.
10129 - @damienbudzik: input laga liczymy od fps bazowego(ale fps bazowy się zwiększy...

źródło: 3

Pobierz
  • Odpowiedz
@damienbudzik: po pierwsze dlss a frame gen to różne technogie. I żeby móc wykorzystać FG twoja grafa i tak musi generować conajmniej 60fps czyli zadowalający poziom fps dla większości. FG ma sens tylko wtedy jak masz monitor 144hz i chcesz dobić do jego bazowego rate. Wada mogą być artefakty obrazu.
  • Odpowiedz
@zimne_p--o: nope, popatrz na testy rzeczywiste.
swoją drogą ten zrzut jest nieco tendencyjny. sugeruje, że frame gen zmniejsza opóźnienie względem natywnego fps co nie jest prawdą. zmniejszenie wynika z samego uspcalera.

też jak widać w dlss 4 opóźnienie się pogarsza z każdym kolejnym zwielokrotnieniem klatek, ale niewiele.
10129 - @zimne_p--o:  nope, popatrz na testy rzeczywiste.
swoją drogą ten zrzut jest ...

źródło: Screenshot 2025-01-07 230218

Pobierz
  • Odpowiedz
@damienbudzik: FG nie ma sensu w Counterstrike bo liczy się najniższy input lag.

Ma sens tylko jeśli masz 144hz i natywnie generujesz więcej niż 60fps wtedy gra staje się jeszcze płynniejsza.

Z 20fps FG nie będzie działać i nie zrobi magicznie 100fps bo obraz będzie mega słaby i zwierał dużo artefaktów
  • Odpowiedz
@10129: ten input lag ma znacznie tylko w grach multi. Bo jeśli twoja karta jest w stanie zrobić 144fps natywnie to będzie mieć mniejszy input lag niż 144fps z FG.
  • Odpowiedz
@bonus:

ten input lag ma znacznie tylko w grach multi. Bo jeśli twoja karta jest w stanie zrobić 144fps natywnie to będzie mieć mniejszy input lag niż 144fps z FG.

nie rozumiem Twojego ciągu myślowego.

w jaki sposób pierwsze zdanie wynika z drugiego?
  • Odpowiedz
Input lag jest istotny w grach typu CSGO.

Jeżeli w grze natywnie generujemy 144fps to będzie miało mniejszy input lag, niż gra którą osiąga 144fps z FG ze względu na dodatkowy czas poświęcony przez kartę na buforowanie klatek stworzonych przez model AI.

Dlatego sens używania FG dotyczy tylko gier Single player gdy mamy wysokie odświeżanie i karta potrafi sama wytworzyć conajmniej 50-100fps. Wtedy dodatkowy bufor klatek od AI poprawi płynność gry mimo
  • Odpowiedz
@10129: chociaż… są wyjątki ponieważ FSR 3 potrafi obniżyć input lag mimo generowania klatek. FSR3 z grami które współpracują z technologią Anti lag 2.0 zmniejsza input lag. Jak grałem z tymi ustawieniami w cyber punka miałem 200+ fps i gra śmigała jakbym odpalił CS 1.6
  • Odpowiedz
@bonus: co ty za bzdury wypisujesz? Skąd wam się w ogóle bierze że tylko w grach multiplayerowych niski input lag jest ważny? Napisz jeszcze coś o tym że więcej niż 30 FPS nie jest potrzebne
  • Odpowiedz
ten input lag ma znacznie tylko w grach multi.

@bonus: zycze ci laga 500 ms w kazdej grze single i na kursorze w windowsie, moze wtedy bys sie zamknal i nie mowil takich chorych rzeczy
  • Odpowiedz
ten input lag ma znacznie tylko w grach multi.


@bonus: no juz ci napisalem ze tu. do tego:

FG ma sens tylko wtedy jak masz monitor 144hz i chcesz dobić do jego bazowego rate.

nie, nie ma sensu, lepiej miec wiecej normalnych klatek niz miec jakies polagowane,
  • Odpowiedz