mam zagwodkę jak to narysować. projektuje zderzak ale tak bym mógł sobie definiować długości, kąty itd więc reszta rzeczy musi za sobą podążać. rurki zderzaka robię poprzez narysowanie sketcha i puszczenie pipe przez niego. problemem jest że jak dodam fillet w sketchu to usuwam constraint i potem wszystko się rozjeżdża przy zmianie parametrów. jak to ugryźć? czytałem by fillet używać jako ficzer zamiast w sketchu, ale przy zrobienie zgięciu rurki to tak nie zadziała ładnie
@mapache: to może te rurki zrób z odcinków i łuków, a nie z odcinków, które zaokrąglasz. mozesz też wymiary dawać dla linii konstrukcyjnych, na których będziesz dopiero rysował linie z których tworzysz geometrię
tylko że łuki nie tworzą się aż tak ładnie pomiędzy dwoma liniami. jakoś fillet działa bardziej intuicyjnie
@mapache: tworzą, tylko musisz ręcznie dodać styczność do odcinków, żeby były ładne przejścia. zresztą łuki się tworzy na ileś sposobów, zawsze któryś będzie dobry.
zrob sobie to odcinki z łukami, a potem przeciągnij odpowiedni profil po tym jako
#druk3d #fusion360
źródło: Zrzut ekranu 2024-12-07 200258
Pobierzmozesz też wymiary dawać dla linii konstrukcyjnych, na których będziesz dopiero rysował linie z których tworzysz geometrię
źródło: 1234
Pobierz@mapache: tworzą, tylko musisz ręcznie dodać styczność do odcinków, żeby były ładne przejścia. zresztą łuki się tworzy na ileś sposobów, zawsze któryś będzie dobry.
zrob sobie to odcinki z łukami, a potem przeciągnij odpowiedni profil po tym jako
źródło: 12345
Pobierzczy to samo się dzieje jak zmienisz promień tego profilu?
źródło: 123456
Pobierzźródło: 1234567
Pobierz@mapache: spawacz z Pakistanu