Wpis z mikrobloga

To nie ma prawa działać na AVR z taką szybkością


@RicoElectrico: 16MHz to nie przelewki xD A tak na poważnie, jeśli MCU ma wbudowany SPI i DMA (a ten AVR przecież ma jedno i drugie), to bez problemu. Wtedy cały MCU jest dla Ciebie, a transfer odbywa się w tle. Gorzej jeśli musisz robić ręcznie bit banging. Pierwszy wątek jaki znalazłem u wujka Googla (dałem z siebie mocne 30%) -
groman43 - >To nie ma prawa działać na AVR z taką szybkością

@RicoElectrico: 16MHz t...

źródło: Screenshot 2024-08-29 at 22.36.09

Pobierz
  • Odpowiedz
@RicoElectrico: A faktycznie, ale ten MCU jest prymitywny. Pewnie dlatego ręcznie liczy cykle (pic rel above) zamiast sprawdzić odpowiednie flagi jak bozia przykazała. Sam transfer po SPI to rocket science nie jest, ale generowanie obrazków już tak, przynajmniej dla mnie. No ale zawsze omijałem wszystko, co ma związek z grafiką szerokim łukiem.

Tak czy siak, nawet zaokrąglając - na zapisanie jednego bajta, potrzebuje 8 cykli, więc zakładając transfer po SPI
  • Odpowiedz
To nie ma prawa działać na AVR z taką szybkością, a jednak. Szacun dla gościa.


@RicoElectrico: E tam... Amiga 500 miała CPU z zegarem 8MHz i różne skomplikowane gierki na tym latały :-) Tak wiem, były koprocesory graficzne ale jakieś namiastki Wolfeinsteina na tym ruszały :-) Czekam na Dooma na Atmedze :-)
  • Odpowiedz
@RicoElectrico: wystarczy nie używać zamulaczy jak Python, JS, Java, Go i komputery z automatu stają się 10x szybsze, a jeden bajt pamięci starcza na 100x więcej danych
  • Odpowiedz