Wpis z mikrobloga

Dobrze miraski czas na chwilę wyżalenia się.

Jestem programistą, mam już około 5 lat expa. Jak wiadomo na rynku dzieje się co się dzieje niestety, problem polega w tym że już nie wiem co robić dalej… żeby zacząć pracę w IT i wbić się w rynek rzuciłem szkole(miałem 16 lub 17 lat) przez co jak można się domyślić nie mam matury - boję się, że trochę z------m sobie życie tym całym IT.

Jak na swój wiek zarabiam całkiem fajnie, ale co z tego jak perspektyw nie ma na zwiększenie ich powyżej inflacji, od 2 lat w firmie podwyżki i awanse po rozmowach w zespole są wręcz niemożliwe, rekrutowanie do innych firm także jest bardzo ciężkie, bo najzwyczajniej w świecie odrzucają bo jestem super, ale no właśnie zawsze jest jakieś “ale” ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Od małego chciałem iść w medycynę ale IT też mi się podobało + był niższy próg wejścia i się stało.

Co byście polecili robić dalej ze swoim życiem? Napisać maturę i iść w #medycyna czy jest jakaś inna fajna całkiem dochodowa branża? Ew. przeczekać

#studia #programowanie #pracait #programista15k
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@chaddeveloper: pytanie numer jeden, w kontekście medycyny - jesteś w stanie iść na studia, gdzie najpewniej przez 6 lat ich trwania nie będziesz w stanie zarobkowo pracować w ogóle, albo prawie w ogóle?
  • Odpowiedz
@_Beskid_ @chaddeveloper

Ale pojscie na medycyne to przeciez minimum 6 lat studiow. I pamietaj, jak uwalisz przedmiot, to powtarzasz caly rok i tylko np. ten przedmiot.

To jest bardzo powazna i ciezka decyzja. Oczywiscie jesli sie uda za 6-8 lat bedziesz w innym miejscu. Tylko czy masz taka mozliwosc finansową, rodzinną itp. ?
  • Odpowiedz
@Milo900: nie mam, ale wchodzi w grę by uzbierać większą kasę i emigracja na zachód może, tam studia + jakaś praca dorywcza najlepiej, chyba że są jakieś medyczne studia weekendowe to wiadomo
  • Odpowiedz
@chaddeveloper ale myslisz w ogole nie zajmowac sie IT?