Wpis z mikrobloga

Czy w dobie spoofingu i cyberatakow to normalne,że konsultant z Santander dzwoni i prosi o weryfikację w celu przedstawienia oferty banku? Przecież nikt o zdrowych zmysłach nie będzie się spowiadał z danych bo ktoś dzwoni...
Na odpowiedź, że nie będę się weryfikował, bo to oni coś ode mnie chcą, a nie ja słyszymy,że szkoda bo oferta jest ciekawa. Przecież jak bym potrzebował kredytu to sam bym zadzwonił/wyklikał czy poszedł do banku.

#santander #banki #spoofing #oszustwo #cyberbezpieczenstwo
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Tu wchodzić ma efekt psychologiczny. Zamotanie i wiara w to że ktoś jest na tyle naiwny, że poda dane.
Bohužel znám takie osoby. By opowiedziały cały swój żywot i podamy wszystkie dane włącznie z pinem do karty. Demencja to straszna choroba. Człowiek po 80 staje się na jedno... Dzieckiem...
  • Odpowiedz
@artide2: miesiąc czy dwa miesiące temu była ta akcja w Szczecinie, że do laski zadzwonił najpierw ktoś z "banku", a potem z numeru komendanta głównego policji dostała telefon, że musi mu wysłać 120k i wysłała xDD ehh
  • Odpowiedz
@CarlChryniszzswics
Weryfikują tak, poprzez wymuszenie podawania danych: nie.

Np. mbank wprowadził weryfikację tego, kto do ciebie dzwoni i samego siebie przez aplikację mobilną.

Btw. Najgłupsze to było PKO jak zakładałem konto. Weryfikację tego, kto dzwoni mogłem zrobić tylko przez telefon. Zweryfikowałem i czekam aż oddzwoni. Oddzwonił, ale inny konsultant. I zabawa od nowa.
  • Odpowiedz
@artide2: Lepiej odłożyć słuchawkę niż się naciąć. Jak coś to ty dzwoń w sprawach a nie ze oni dzwonią z ofertą, ale weź mi podaj dane.
Jak faktycznie jest coś poważnego to sam zadzwoń do banku lub się przejdź osobiście.

Miałem podobną sytuację ale z „operatorem sieci komórkowej”
  • Odpowiedz
Santander dzwoni i prosi o weryfikację w celu przedstawienia oferty banku? Przecież nikt o zdrowych zmysłach nie będzie się spowiadał z danych bo ktoś dzwoni...


@artide2: ogólnie nagminna praktyka jak mi ostatnio babka z pekaoooo tak zawdzonila i pytala o moje dane - odmówłem . Zaproponowała ze zweryfikuje sie w aplikacji i faktycznie tam wyskoczyla wizytowka jej i prosba o zweryfikowanie mnie ze to ja.... troche slabe ze od razu
  • Odpowiedz
Na odpowiedź, że nie będę się weryfikował, bo to oni coś ode mnie chcą, a nie ja słyszymy, że szkoda bo oferta jest ciekawa


@artide2: Kiedyś tłumaczyłem konsultantce, że to ona do mnie dzwoni i to ona ma do mnie interes, więc nie będę podawał jej żadnych danych na żądanie, to się jeszcze oburzyła xD Dziwna praktyka banków, trochę strzał w kolano bo wystarczy odmówić weryfikacji, żeby się odwalili.
  • Odpowiedz