Wpis z mikrobloga

To jest niesamowite, co potrafi zrobić developer, który zatrudnia utalentowane osoby grające we własny produkt i rozumiejące swoją bazę użytkowników, zamiast jakichś aktywistyów politycznych poszukujących nieistniejących "nowoczesnych odbiorców" (ang. modern audiences)

Przecież ta liga bierze Diablo IV i wyciera nim podłogę.

D4 zrobiła półtorej godziny prezentacji gdzie contentem jest jedna nowa klasa postaci.
POE w 45 minut zrzuciło bombę atomową contentu, gdzie pół gry zostaje wywrócone do góry nogami, dodają pełno nowych skilli, całkowicie przerobili jedną ascendancję, dodali długo wyczekiwany Auction House dla waluty (jezu wreszcie można #!$%@?ć to #!$%@? TFT) czy w końcu zabrali się za przegięty Magic Find.

Zobaczymy oczywiście "w praniu" bo na prezentacjach zawsze mam podnietkę, a kiepskie ligi niestety się zdarzały - 3.19 Kalandra czy 3.24 Necropolis (bieżąca). Ale kurde balans, no szacun za takie decyzje, eksperymentowanie z grą. Widać że oni tam mają fun z tworzenia tego.

#poe #pathofexile #diablo #gry
Antorus - To jest niesamowite, co potrafi zrobić developer, który zatrudnia utalentow...

źródło: Przechwytywanie

Pobierz
  • 72
  • Odpowiedz
@Lobotomy_Enthusiast: nie rozumiesz, co piszę. Jeszcze raz - problem w tym, że gra jest zrobiona pod jeden konkretny typ gracza. Który lubi mieć super hiper trudno. Tym samym traci ponad 90% rynku, czyli wszystkich graczy, którzy lubią takie diablowate, ale nie mają zamiaru robić doktoratu żeby móc zabić kilka potworków.

I to jest moja odpowiedź na wpis OPa, że "twórca rozumie swoją bazę użytkowników". On od dawna nie robi gry
  • Odpowiedz
@Lobotomy_Enthusiast: jako gracz, ktory ma kilkaset godzin w rozne hns moge powiedziec tyle, ze poe ma tragiczny system przedstawiania mechanik. Mi sie zajebiscie gra do konca kampanii kiedy odblokuja sie mapy a potem jestem tak #!$%@? przytloczony mnogoscia rzeczy a jednoczesnie kompletnie nie wiem co dalej robic.

Dodatkowo itemizacja wydaje mi sie nazbyt skomplikowana, co rozumiem, ze dla rzeszy graczy jest zajebiste, bo mozna sie tym bawic w powalone buildy,
  • Odpowiedz
@tomtom666: Ale to nie jest problem xD PoE akurat ma duża rzesze graczy patrząc na rynek gier, skąd możesz wiedzieć jak wygladaloby poe gdyby zrobili to pod dad gamerów którzy nie potrafią i nie chca w grach myslec?

PoE wcale nie jest super hiper trudne, poe wymaga od gracza zaangażowania, a w tych czasach jak gracz musi pomyslec w grze, albo co gorsza przegra to od razu sie poddaje i "GRA ŹLE ZROBIONA, ZA TRUDNA".

No i Twój argument też jest mocarny patrząc na to, ze LE gdy wyszło często było mu zarzucane, ze jest za prosto, za łatwo się robi kontent itd. Dodali teraz bossy i cóż, mieli 70k i w moment spadło do 15k, to pokazuje jak ludzie lubia diablowate i łatwe tytuły bez glębi i poziomu
  • Odpowiedz
@czuczupikczu: Z tym się zgodzę, GGG nie potrafi odpowiednio przedstawić mechanik, nawet starzy gracze gubią się w opisach i muszą doszukiwać się w internecie jak coś działa po kilku tysiącach godzin.

Może w PoE 2 będą potrafili lepiej wprowadzić nowego gracza chociaż wydaje mi się, że ich wizja na gre jest taka jaka jest i nie celują na siłe do każdego odbiorcy na rynku gier
  • Odpowiedz
  • 1
@frems: tam jest taka różnorodność contentu, że zawsze masz spory wybór co farmić i na czym się wzbogacać.

i w większości lig te metody farmienia i bogacenia się są w miarę zbalansowane i równe sobie. Np. jak nienawidzisz heistu który by dawał nie wiem z 9 div/h to możesz jechać blight ravaged mapki które dadza 8 div/h. Nikt ci nie każe robić contentu którego nie znosisz. I nie masz jakiegoś
  • Odpowiedz
skąd możesz wiedzieć jak wygladaloby poe gdyby zrobili to pod dad gamerów którzy nie potrafią i nie chca w grach myslec?


@Lobotomy_Enthusiast: stąd, że najwięcej graczy, najdłużej się utrzymujących miały te ligi, gdzie było ŁATWIEJ. Początek ligi metamorpha, liga, gdzie nekro mogłeś zrobić wszystko...

Też mam ładnych kilka tysięcy godzin na koncie, nie tyle co @onepnch ale sporo. I dla mnie gra przestała być przyjemnością już dawno temu, bo właśnie przestała być robiona dla
  • Odpowiedz
@glaaki wbij na kanał Piotra Maciejczaka z kanału Piotr Maciejczak. On daje fajne proste buildy. Ja z słabym angielskim spokojnie czyściłem mapki t16, handlowałem sporo też.
  • Odpowiedz
@tomtom666: Niech robi dla kogo chce, póki ta gra tak wygląda to będzie miała spore rzesze fanów i patrząc przez pryzmat innych gier to radzą sobie bardzo dobrze.

Co do zarzutów odnośnie one shot mechanik, słabej optymalizacji, przejrzystości to zgadzam się, dają na tej płaszczyźnie dupy i licze, ze w PoE 2 poradzą sobie z tym lepiej
  • Odpowiedz
@Lobotomy_Enthusiast: licze, ze w poe2 wyjebia 10 aktow i dadza dluzsze, ale ciekawsze 4-5 (chyba, ze juz jest potwierdzenie ile ich bedzie). Imo zbyt dlugo leci sie przez kampanie (ofc prosy pewnie robia w 3h), ale zwyklemu graczowi zajmuje to sporo czasu. No i jak nie dadza dobrych poradnikow do mechanik to nie zyskaja nowych graczy, bo tam dojebia jeszcze bardziej skomplikowane systemy.. a wydawalo mi sie, ze poe2 troche
  • Odpowiedz
@czuczupikczu: Były jakieś informacje o aktach, ale nie pamiętam, o mechanikach też coś było i prześmiewczo padły slowa, że mnogość mechanik ma być podobno większa na starcie niż jest teraz w poe 1 więc może dość przytłaczające, zobaczymy ile finalnie trafi do gry. Nie długo beta więc się dowiemy bardzo dużo
  • Odpowiedz
  • 0
bo mechanicznie ta gra po prostu nie jest przyjemna do grania


@onepnch: w porównaniu do D4 to jest cud miód i orzeszki. W D4 jesteś tak samo słaby na 1 lvl jak na 30, ciągle trzeba używać podstawowe ataki bo many nie ma, a reszta skilli ma 300 sekund cooldown, ale za to wszystkie potwory sie skalują
  • Odpowiedz
@Antorus: Porównywanie POE i D4 to jak porównywanie Assetto Corsa i Forzy Horizon, albo Escape from Tarkov do Call of Duty.

Co z tego że tego gry są tego samego gatunku jak są kierowane do zupełnie innego odbiorcy ????
POE, Assetto czy Tarkow są kierowane do ludzi którzy nie mają nic przeciwko aby na grę poświęcić setki czy tysiące godzin i poznać wiele jeśli nie wszystkie z ich aspektów, próg wejścia jest też #!$%@? duży.

D4, jest projektowanie tak aby mógł w nie zagrać i się dobrze bawić ktoś kto pierwszy raz gra w gry. I ten co gra "wieczorami
  • Odpowiedz
@Antorus: Zgadzam się z tym co piszesz i mam tylko jedno zastrzeżenie - PoE może i jest zajebiste ale wygląda tak okropnie źle że nie idzie w to grać, plus to śmieszne chodzenie a wręcz teleportowanie się po mapie wygląda jak z podróbki na Robloxie. Poczekam na PoE 2 bo w 2024 grać w wizualną Tibie to mi się nie chce xD
  • Odpowiedz
@Antorus: Tak jak bardzo lubię Path of Exile i gram od niego już od 1.0 (a dokładniej jakoś niedługo przed premierą Sacrifice of the Vaal), tak nie mogę się do końca zgodzić z tym wychwalaniem devów. Nie mówię, że zmiany są złe, bo są wręcz zaj**ste, natomiast są to rzeczy, o które społeczność prosiła już od BARDZO dawna i dziwnym trafem dopiero ruszyli w kierunku dupy jak pojawiła się faktyczna
  • Odpowiedz