Wpis z mikrobloga

Patrz jak to idzie, to się nie zatrzymuje, to nie chce zwalniać, nie ma #!$%@?. Ale to idzie. #pdk

Nie mogę się doczekać przesiadki do już zamówionej Skody Scali z silnikiem 1.0 TSI 95 KM (de facto 100 KM). Waga tylko o nieco ponad 10% więcej względem obecnego auta, a 60% koni więcej niż obecnie (teraz 60 KM) i ponad 80% momentu obrotowego więcej niż obecnie (175 Nm vs 95 Nm), i max moment obr. już w zakresie 1600 - 3500 (w obecnym aucie 3000 - 4300 rpm).
Lewy, prawy czy środkowy pas - będę cisnąć 125 km/h na tempomacie (o średnio 11 km/h więcej niż moja obecna przelotowa na drogach szybkiego ruchu). A w razie nagłego przypadku to i 150 poleci bez żadnego problemu.

#samochody #motoryzacja #vagboners #vag #skoda #scala #youtube #autostrady #autostradypolska
Adamfabiarz - Patrz jak to idzie, to się nie zatrzymuje, to nie chce zwalniać, nie ma...
  • 60
  • Odpowiedz
  • 2
@kowallo: Za jakieś półtora miesiąca będę mieć trzeciego pracownika, a po nowym roku czwartego ^^

@bidzej No właśnie to 1.0 TSI okazało się być bardzo dobrą konstrukcją, a w wersji 95 (de facto 100 KM) wręcz pancerną. Można i milion km na tym przyjechać (jeśli dba się o silnik).

@klebix: Spokojnie, Fabia nigdzie nie ucieknie - będzie jeździć kilkanaście - 20 lat w mojej spółce. Moim daily
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: Scala fajna, mam 1.5tsi manual, fajnie się rozpędza bo dość lekki samochód. Jego największą wadą jest absolutny brak wygłuszenia przez co przy 110km/h ciężko myśli zebrać.
  • Odpowiedz
  • 2
@klebix: O limuzynie prezydenckiej jaką jest Superb to nawet nie mówmy. A o Octavii to zobaczymy nie wcześniej jak za parę dobrych lat, nie mówię nie, nie mówię tak.
  • Odpowiedz
Można i milion km na tym przyjechać (jeśli dba się o silnik).


@Adamfabiarz: ...co można powiedzieć o każdym innym silniku w tej chwili ¯\(ツ)/¯

BTW, te małe trzycylindrówki z turbo od VAGa mają beznadziejną charakterystykę - najpierw nie jadą, a potem w okolicach 2800rpm dostają nagle kopa. Ford czy Hyundaiy/Kia robią to lepiej.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: Pamiętam jak pisałeś gdy "kupiłeś" Fabię, że żałujesz, że brakło pieniędzy na skrzynię 6 biegów. Teraz ponownie brakło bo znów skrzynia piątka?
Gdy ludzie pisali, że mogłeś wziąć 1.0 tsi w Fabii to wtedy według Ciebie silnik słaby bo dużo pali, ma turbo i się zepsuje, trzeba dotrysk benzyny do LPG a teraz już jest OK?
Panie Fabiarz albo Pan bajdurzysz albo powoli ale to bardzo powoli jakieś styki
  • Odpowiedz
  • 1
@Tezak:

Pamiętam jak pisałeś gdy "kupiłeś" Fabię, że żałujesz, że brakło pieniędzy na skrzynię 6 biegów.


Tak pisałem, ale w sumie po przejechaniu Fabią kilkudziesięciu tys. km stwierdzam, że i tak tam skrzynia 6-biegowa przy 1.0 60 KM 95 Nm nie miałaby zbytniej racji bytu, bo i tak pod każdy pagórek musiałbym redukować na 5.
  • Odpowiedz
  • 0
@Kexu: 1.5 (150 KM) to +13 000 zł do mojej konfiguracji, czyli 113k. Nie posiadam takiego budżetu. Cena 1.5 zaczyna się od 107 000 + dodatki mi przydatne i wychodzi 112 000 - 113 000. Tymczasem ja dysponuję budżetem na auto 100 000 max i ani grosza więcej.

Poza tym po co mi 1.5 (150 KM)? Ścigać się tym autem nie zamierzam. A tylko doszłoby o 0,3 L większe spalanie
  • Odpowiedz