Wpis z mikrobloga

Węzeł przesiadkowy z parkingiem P&R, z dworcem autobusowym na 12 stanowisk, terminalem, parkingiem rowerowym oraz związanymi z tym zmianami w układzie drogowym otwarty u zbiegu ul. Armii Krajowej i Bronowickiej w kwietniu 2023 roku.

( ͡° ͜ʖ ͡°)

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/co-dalej-z-wezlem-przesiadkowym-w-bronowicach_56820.html

#krakow
goferek - Węzeł przesiadkowy z parkingiem P&R, z dworcem autobusowym na 12 stanowisk,...

źródło: 134d7085c15f4eb32bd384527d718925fb8fa3cd

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@goferek: kurde przegapiłem, może dlatego go nie widzę xD
Widzę że miasto dalej się tłumaczy że nie mają pieniędzy, ale chyba przetargi już dawno ruszyły.
  • Odpowiedz
  • 5
@mac_mod: są inne priorytety, ważniejsza jest chociażby kładka dla właściciela nowej knajpy w forum, by turyści mogli tam szybciej dotrzeć z kazimierza
  • Odpowiedz
@goferek: albo schody na dworcu tym razem imienia Miszalskiego. A, że kasy nie ma? To jest odwieczne tłumaczenie jak w każdym januszexie widzisz jak p------------ą hajs na głupoty ale @mac_mod @mac_mod jak pracownik się upomni to mówią, że nie ma. Kasa jest ale na inne rzeczy. @mac_mod Oczywiście zapewniam mordo miasto z myślą o mieszkańcach, (nie)ruchome schody są ważniejsze niż parkingi P+R a zresztą po co one
  • Odpowiedz
są inne priorytety, ważniejsza jest chociażby kładka dla właściciela nowej knajpy w forum


@goferek: Jako mieszkaniec Krakowa prędzej skorzystam z tej kładki podczas spaceru niż z P&R. Po co miałbym jechać na obrzeża miasta, żeby zaparkować? Przecież P&R są właśnie dla ludzi spoza Krakowa.

Akurat w tamtym miejscu przydałby się tramwaj wzdłuż Armii Krajowej niż P&R.
  • Odpowiedz
  • 0
Po co miałbym jechać na obrzeża miasta, żeby zaparkować? Przecież P&R są właśnie dla ludzi spoza Krakowa.


@ponton: chociażby po to, żeby przesiąść się na tramwaj? Mieszkając w Krakowie, na zachodzie nie masz ani jednego miejsca, gdzie możesz przesiąść się z własnego pojazdu, by kontynuować podróż tramwajem. Nie korzystasz z tramwaju i chcesz, żeby pozostali mieszkańcy również dojeżdżali wszędzie samochodem? I później płacz, że trzeba rozszerzać SPP, bo "obcy" parkują
  • Odpowiedz
@goferek: Ale kto niby ma tam przyjechać tym samochodem? Przecież nie mieszkańcy os. Widok. Mamy budować drogi parking dla garstki osób z Mydlnik, żeby się mogli przesiąść na tramwaj, zamiast im ten tramwaj tam przedłużyć?
  • Odpowiedz
  • 0
@ponton: ok, czyli dociągnięcie linii tramwajowej do różnych osiedli na północnym zachodzie miasta (chociażby Starego Dębu, Gaika i wielu innych) jest Twoim zdaniem tańsze od budowy parkingu. Podobnie jak kładka za 114 milionów jest tańsza od kompleksowego węzła przesiadkowego za 52 miliony. Szóstka z matematyki!
W tym rejonie to z Mydlnik jak raz jest szybciej (i taniej) dojeżdżać SKA, niż śmierdzącym tramwajem. Ale inne osiedla nie mają tego komfortu.
  • Odpowiedz
czyli dociągnięcie linii tramwajowej do różnych osiedli na północnym zachodzie miasta (chociażby Starego Dębu, Gaika i wielu innych) jest Twoim zdaniem tańsze od budowy parkingu


@goferek: Stosunek ceny (gdzie do tramwaju Unia dopłaca spory procent, a do parkingu nic) do przydatności (nikt normalny nie będzie jechał samochodem kilkuset metrów, żeby się przesiąść w tramwaj) jest zdecydowanie na korzyść tramwaju.
  • Odpowiedz
  • 0
@ponton: no i tak mamy standardowy krakowski kompromis: ani węzła przesiadkowego, ani linii tramwajowych, bo miasto ich nawet nie zakłada w żadnych planach. Czyli tak typowo Majchrowsko-Miszalsko.
  • Odpowiedz
Podobnie jak kładka za 114 milionów jest tańsza od kompleksowego węzła przesiadkowego za 52 miliony. Szóstka z matematyki!


@goferek: P&R dla dojeżdżających samochodem spoza Krakowa to węzeł przesiadkowy? Dobre. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jak to ma być węzeł przesiadkowy, to powinien integrować autobusy, tramwaje i kolej w pierwszej kolejności, a w dalszej (o ile w ogóle) samochody. Bo bez tego to zwykły parking przy pętli.

Zadanie uzyskało rządowe dofinansowanie w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski
  • Odpowiedz
  • 0
Jak to ma być węzeł przesiadkowy, to powinien integrować autobusy, tramwaje i kolej w pierwszej kolejności, a w dalszej (o ile w ogóle) samochody. Bo bez tego to zwykły parking przy pętli.


@ponton: ok, czyli nawet nie wiesz, co tak właściwie miało tam powstać.
Sam parking (mały, ale zawsze) w bronowicach przecież już był, ale miasto go zlikwidowało w związku z... budową węzła przesiadkowego, którego jednak nie wybudowało.
  • Odpowiedz