Wpis z mikrobloga

@K_R_S: i tak żyjemy w kraju, w którym mamy prąd ze spalania węgla więc możesz wstawić wykres, który będzie jeszcze bardziej na korzyść elektryków i dalej będzie dotyczyć jakichś 90% krajów Uni Europejskiej, ale nie nas ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
via Android
  • 39
@Pawery1 podejrzewam, ze skoro CO2 jest 4.5x niższy, to pewnie pozostałe tez.

@LubieSzaszylkiZLublina @czuczer w badaniu biorą średnią długość użytkowania auta https://qz.com/electric-vehicles-cleaner-battery-mining-1850129845

@JackONeill no direct emissions czyli to co leci z rury wydechowej. Co Cie w tym dziwi

@Pandillero pewnie do pewnego stopnia tak, ale jest możliwe że spalanie węgla w elektrowni w jednym dużym piecu jest dużo czystsze niż palenie ropy w tysiącach małych silniczków
  • Odpowiedz
  • 34
@K_R_S OMG ale jaka Toyota Camry, z którego roku. Z 1999 277g/km, nowa ma 98g/km

Btw. Wychodzi na to, że Teslą mniej się jeździ przez life cycle XD, niż toyotą,

68000 / 0,277 = 245 486 km toyotą z 1999 life cycle
68000/ 0,098 = 693 877 km Toyotą z 2019 life
  • Odpowiedz
via Android
  • 126
@Tiefschwarz koszty produkcji są uwzględnione w badaniu, więc ckliwy obrazek nie ma znaczenia

@z0z0l źródło w komentarzu wyżej. ale myślisz że jedna Toyota Camry przegrywa 4.5 raza a inna będzie lepsza?
  • Odpowiedz
ale jest możliwe że spalanie węgla w elektrowni w jednym dużym piecu jest dużo czystsze niż palenie ropy w tysiącach małych silniczków


@K_R_S: nie, nie jest. https://www.salon24.pl/u/gotowynawszystko/1364691,ile-wegla-trzeba-spalic-w-elektrowni-aby-naladowac-samochod-elektryczny-oto-odpowiedz wedle tych obliczeń ilość węgla spalonego, żeby przejechać 100km teslą model 3 wynosi 5,4536 kg.
https://www.ucsusa.org/resources/coal-and-air-pollution Wedle tego źródła ze spalania grama węgla masz 4 gramy CO2.
Czyli po spaleniu 5,4536 kg węgla kamiennego wyemitujemy około 21,8144 kg CO2. Prawie 22kg CO2 na
  • Odpowiedz
via Android
  • 17
@Pandillero nie podejmuję się weryfikacji choć źródło salon.pl i 218x więcej brzmią kwestionowalnie. Być może faktycznie musimy w Polsce poczekać na więcej OZE
  • Odpowiedz
nie podejmuję się weryfikacji choć źródło salon.pl i 218x więcej brzmią kwestionowalnie.


@K_R_S: aj, przepraszam, #!$%@?łem się w akcji. Nie uwzględniłem że benzyniaki emitują CO2 podczas spalania, ale też rafinerie w procesie produkcyjnym emitują CO2. https://www.ucsusa.org/resources/car-emissions-global-warming
Wedle tego artykułu, samochody i ciężarówki emitują około 24 funty (około 10,89 kg) dwutlenku węgla i innych gazów cieplarnianych na każdy galon (około 3,785 litra) benzyny.

Zatem, ilość CO2 emitowanego podczas produkcji benzyny potrzebnej do przejechania 100
  • Odpowiedz
  • 41
Wspaniała infografika pod tezę. Nawet w artykule do którego jest przypięty brakuje informacji o jakim przebiegu mówimy. Do jakiej toyoty Camry to porównujemy. Do tego nie jestem pewien czy przy założeniach do Tesli przypadkiem nie założyli że prąd jest całkowicie zielony... Bo wtedy indirect emmision się dość mocno zmieni..... A nie czekaj tego nawet nie ma na grafice
  • Odpowiedz
  • 16
@K_R_S nie da się chyba tego obliczyć tak łatwo, bo zależy skąd prąd pochodzi, więc w kraju x może być inaczej niż w y. W Polsce chyba 120tys Tesla już wychodziła na plus.

Trzba jeszcze wziasc pod uwagę czynił ekonomiczny, kasa z prądu zostaje w kraju, kasa z aut spalinowych wali do różnego rodzaju reżimów. Dziwię się że nikt nie podnosi tego argumentu.
  • Odpowiedz