Wpis z mikrobloga

@K_R_S kiedys widzialem ze wyprodukwoanie jeden bateri jest równoznaczne z 200k km ktore przejedzie spalinowy samochod. Moj ojciec robi okolo 8k km rocznie co daje 25 lat.
  • Odpowiedz
Euro 5 ma emitować najwyżej 100g CO2 na 100km


@Pandillero: Coraz głupsze te wypowiedzi samochodowych szurków...
Primo... normy Euro dopiero od poprawionej "6" mówią o wyprodukowanym co2 na JEDEN KILOMETR, na dodatek średnio dla wszystkich modeli...
Secundo... spalenie 1l benzyny generuje 2,3 kg co2, oleju napędowego 2,7kg, a do tego trzeba doliczyć wydobycie, przeróbkę i dostarczenie do stacji
  • Odpowiedz
@K_R_S pytanie jaki jest lifecycle. Jak wyjdzie np (strzelam) 15 lat na spalinowy i 5 na elektryka to się mocno zaburza.


@LubieSzaszylkiZLublina: żeby pisać, że "się mocno zaburza" to przydałoby się żebyś przedstawił konkretne wyliczenia. Zwłaszcza w kontekście tego, że spalinówki są dużo bardziej skomplikowane w produkcji, mają więcej elementów które się eksploatują.
  • Odpowiedz
@K_R_S: Szczerze mówiąc kompletnie mnie to wszystko nie obchodzi. Mnie interesuje tylko to, żeby te samochody elektryczne przy ich niższej emisji, były:
- jak najbardziej dostępne dla Kowalskiego jako nowe (co w sumie wyklucza już dziś nawet nowe samochody spalinowe w stosunku do tego jak to wyglądało parę lat temu). Czy tak jest z elektrykami?
- dostępne na rynku wtórnym jako tanie, w pełni użyteczne, dla przeciętniaka, który jest zwykłym człowiekiem,
  • Odpowiedz
@K_R_S: gdzie są te wyliczenia emisji w związku z wydobyciem i transportem materiałów?
Pewnie liczą to tak samo jak VW liczył spalanie swoich samochodów ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A i tak to wszystko nie ma znaczenia, bo sieć energetyczna nie jest w stanie udźwignąć zastąpienia aut spalinowych elektrykami.
Gumaa - @KRS: gdzie są te wyliczenia emisji w związku z wydobyciem i transportem mate...

źródło: 1txerc

Pobierz
  • Odpowiedz
@Pandillero:

Czyli po spaleniu 5,4536 kg węgla kamiennego wyemitujemy około 21,8144 kg CO2. Prawie 22kg CO2 na 100 km. Przypomnę ci, że żeby benzyniak spełniał wymogi Euro 5 ma emitować najwyżej 100g CO2 na 100km. Czyli elektryki są 218 razy gorsze dla środowiska. Przynajmniej w Polsce. Może jakbyśmy mieli jakąś elektrownię atomową to te obliczenia by wyglądały inaczej.


Kurde, całkiem oszczędne są te nowe auta z euro 5, spalanie nie większe
HusainAbdul - @Pandillero:
Czyli po spaleniu 5,4536 kg węgla kamiennego wyemitujemy o...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
@Kryspin013

>@KRS pytanie jaki jest lifecycle. Jak wyjdzie np (strzelam) 15 lat na spalinowy i 5 na elektryka to się mocno zaburza.


@LubieSzaszylkiZLublina: żeby pisać, że "się mocno zaburza" to przydałoby się żebyś przedstawił konkretne wyliczenia. Zwłaszcza w kontekście tego, że spalinówki są dużo bardziej skomplikowane w produkcji, mają więcej elementów które się eksploatują.


Ale to grafika jest tezą, w której ja widzę dziury. Niech sami jej bronią.
  • Odpowiedz
@K_R_S: tylko że "internal combustion engine vehicles" to wszystko od motorynki po maszyny przemysłowe i czołgi. Widzialem różne wyliczenia dla samochodów osobowych i żadne jeszcze nie było tak korzystne dla elektryków, więc zgaduję że tutaj manipulacja polega na iluzji, że mówimy o samochodach osobowych (popartej niewinnym przykładem toyoty Camry), a faktycznie definicja kategorii może zawierać nawet i okręty podwodne z napędem diesla
  • Odpowiedz
@Tiefschwarz:
To jest Volkswagen Passat w gnoju 1,9TDI
Na parkingu pod blokiem w którym mieszka Janusz zjawił się zupełnie znikąd. Powstał magicznie siłą woli Janusza.
Do jego powstania nie trzeba było przetworzyć ani grama "brudu" (XD). Przy jego magicznym powstaniu nie wyemitowano ani miligrama CO2.
Dopiero jak jeździ, to czasem trochę zadymi. Ale w porównaniu z teslo to prawie wcale.
dominowiak - @Tiefschwarz: 
To jest Volkswagen Passat w gnoju 1,9TDI
Na parkingu pod ...

źródło: obraz_2024-05-26_135901819

Pobierz
  • Odpowiedz
@K_R_S: chciałbym zobaczyć jakieś rzetelne porównanie dwóch samochodów albo dwóch grup samochodów, które są w jednej klasie, o podobnej mocy, rozmiarze etc i z uwzględnieniem tego co znaczy "lifecycle", bo spalinowką przejedziesz bez problemu 500 tys km i więcej czyli 2 lub 3 razy więcej niż żywotność baterii w elektryku (tylko że trzeba zmieniać olej co 10 tys, a nie 30 tys km, więc zużycie oleju też musieliby ująć w badaniu,
bylemzielonko - @KR_S: chciałbym zobaczyć jakieś rzetelne porównanie dwóch samochodów...

źródło: 16360564481268

Pobierz
  • Odpowiedz
@Gumaa: ja tylko pokazuje, jak rozbieżne dane są pomiędzy tymi raportami, a to co w nich jest i jaką metodologią liczone to pachnie trochę pracami pod tezę
  • Odpowiedz