Wpis z mikrobloga

@K_R_S: Popełniasz podstawowy błąd - Ty myślisz, że ci ludzie opierają swoje poglądy na faktach, dlatego jak podsuniesz im dane, to się zreflektują - nic bardziej mylnego. Cały zestaw ich poglądów opiera się tylko na uprzedzeniach, strachu i obawach, dopiero potem dobierają sobie dane pod tezę, żeby upewnić się że mają rację.
  • Odpowiedz
  • 4
aj, przepraszam, #!$%@?łem się w akcji. Nie uwzględniłem że benzyniaki emitują CO2 podczas spalania, ale też rafinerie w procesie produkcyjnym emitują CO2.

@Pandillero: świetnie, teraz jeszcze uwzględnij że nawet w Polsce 100% energii elektrycznej nie pochodzi z węgla, oraz że można go ładować z własnej instalacji fotowoltaicznej (powodzenia z własną rafinerią).

wedle tych obliczeń ilość węgla spalonego, żeby przejechać 100km teslą model 3 wynosi 5,4536 kg.

Wedle tej chałupniczej metody liczenia
  • Odpowiedz
via Android
  • 2
@stanleymorison nie popełniam. trochę mam to w dupie ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale wydawało mi się że to ciekawa ciekawostka, bo z przekazu memowego wynika że spór jest wyrównany. A tymczasem tu nie ma czego porównywać
  • Odpowiedz
@fexxer: "sprawdzić cokolwiek samemu to już problem"- ok to odezwij się jak wyprodukujesz duża serię samochodów spalinowy i elektryczny w kontrolowanych warunkach licząc emisję. A później intensywnie je testuj skoro prowadzisz własne badania.

Bo przecież nie wypowiadasz się tylko na podstawie wydaje mi się i chłopskiego rozumu prawda?
  • Odpowiedz
Wedle tego źródła ze spalania grama węgla masz 4 gramy CO2.

Czyli po spaleniu 5,4536 kg węgla kamiennego wyemitujemy około 21,8144 kg CO2. Prawie 22kg CO2 na 100 km. Przypomnę ci, że żeby benzyniak spełniał wymogi Euro 5 ma emitować najwyżej 100g CO2 na 100km. Czyli elektryki są 218 razy gorsze dla środowiska. Przynajmniej w Polsce. Może jakbyśmy mieli jakąś elektrownię atomową to te obliczenia by wyglądały inaczej.


aj, przepraszam, #!$%@?łem się
  • Odpowiedz
  • 3
polaczki (bo Polakami tych debili nazwać nie można) mają gwóźdź wbity w mózg w kwestii elektryków, bo to żydowsko unijny spisek żeby odebrać im wolność i pieniądze.


@Marian_Kvtasiewicz: no no, bardzo wygodne tak wrzucić do jednego wora kompletnych odklejeńców z ludźmi, u których elektryk się po prostu nie sprawdzi i głośno o tym mówią. Manipulacja na poziomie TVPiS, Kurski byłby z Ciebie dumny.
  • Odpowiedz
@K_R_S: Z tym że nawet jak masz elektryka w tym kraju w którym 75% prądu pochodzi z paliw nieodnawialnych to i tak emituejsz co2.
Druga sprawa że to chyba nie są te same klasy samochodów.
Trzecia sprawa że spalinówka pojeździ jak się uda nawet 30 lat a elektrykowi w tym samym czasie spadnie zasięg pewnie o 2/3 jeśli w ogóle nie trzeba będzie wymienić drogiej baterii za koszt pojazdu.
Cztery elektryki
  • Odpowiedz
@K_R_S: Szacunek dla @Pandillero że posługuje się w dyskusji danymi i podaje źródła, tak powinna wyglądać dyskusja. Szkoda że rzadko to wygląda w ten sposób, zazwyczaj możesz ludziom pokazywać statystyki, badania itp. ale jeśli to nie zgadza się z tym co myślą to nic to nie da. Jak @fexxer który przyszedł, zesrał się na szachownicę i uważa że wygrał mecz.
  • Odpowiedz
@K_R_S myślę że dużo osób odnosi się do badań z przed paru lat przez jakiś instytut w Monachium (już nie pamiętam ale było nawet na głównej swego czasu)

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/samochody-elektryczne-emituja-wiecej-co2-niz-diesle-twierdza-niemieccy-naukowcy/fzb3erv

Kiedyś widziałem dużo lepszy artykuł z ładnymi obrazkami takimi jak ty zapostowales, i wychodziło że eko elektryki są głównie w Norwegii czy innych państwach z dużą przewagą atomu

A i jeszcze gdzieś był wniosek jeśli dobrze pamiętam że hybrydy wypadają najlepiej
  • Odpowiedz
Przypomnę ci, że żeby benzyniak spełniał wymogi Euro 5 ma emitować najwyżej 100g CO2 na 100km


@Pandillero: To jest wartość błędna o DWA RZĘDY wielkości. Samochody zwykle emitują ponad 100g CO2 na... kilometr, a nie 100 kilometrów! Czy wynik sugerujący, że elektryki są 200 razy gorsze w kwestii emisji CO2 od elektryków nie dał ci do myślenia, że coś jest tutaj nie tak?
  • Odpowiedz
  • 1
@pumba320 Miło mi. Mi jest czasem szkoda na to czasu. Obecnie 63% procent energii w Polsce pochodzi z paliw kopalnych. Przy produkcji 1kWh szacuje się generowanie okolo 700-900g CO2. Różne źródła różnie podają, bo wszystko zależy od użytego paliwa tj. czy to węgiel kamienny wysokoenergetyczny czy może brunatny, przy którym powstaje nawet 20% więcej CO2. Czynnikiem będzie także efektywność kotłów i inne związane z przesyłem energii, blablabla. W przybliżeniu więc 1km jazdy
  • Odpowiedz
  • 0
@pumba320 Wszystko rozbija się o czystość energii wykorzystanej do zasilania elektryków i tyle. W krajach, gdzie przewagę ma atom czy energia odnawialna będzie to dużo bardziej efektywne pod względem ekologicznym niż w Polsce. Niemniej liczę, że atom pojawi się niebawem i wyjdziemy z tego węgielnego szamba.
  • Odpowiedz
  • 1
za x lat jak technologia dorośnie to wszyscy będą jeździć elektrykami albo autami wodorowymi,


@Marian_Kvtasiewicz: widzisz pajacu, nie jak technologia dorośnie, tylko odgórnie masz nakazane, że od 2035 masz tylko elektryki.
  • Odpowiedz
@K_R_S: @Marian_Kvtasiewicz Bo ten artykuł wygląda jak pisany pod z góry znane założenia.
Brakuje danych o konkretnych sprawdzonych modelach, źródło prądu i jeszcze kilka innych. Nie ma nic o zużywanych częściach, zero na temat kosztów utylizacji pojazdu. Samo użycie "cyklu życia" jest bez sensu bez podania ile wynosi dla danego typu pojazdu.
Za to są kliniczne dane z laboratorium w idealnych warunkach, które nigdy nie występują.
A z punktu widzenia przeciętnego
  • Odpowiedz
A skończy się tak jak ze szczepionkami na covid, za x lat jak technologia dorośnie to wszyscy będą jeździć elektrykami albo autami wodorowymi,


@Marian_Kvtasiewicz: Bardzo trafne porównanie, ale z wynikiem który jest chyba nie po twojej myśli xD
shiverr - >A skończy się tak jak ze szczepionkami na covid, za x lat jak technologia ...

źródło: cvd

Pobierz
  • Odpowiedz
@K_R_S: Ile CO2 więcej wytworzy się z samego faktu wagi o pół tony większej, wożonej przez dajmy na to 350 tysięcy kilometrów? Mówimy o emisji, która jest najważniejsza, czyli pył z klocków, pył i zużycie opon, zużycie zawieszenia, zużycie asfaltu.

I jak oni to wliczyli w elektryka? Czy może tego nie wliczyli?
  • Odpowiedz