Wpis z mikrobloga

#yrke #sklepyinternetowe #pytanie #pytaniedoeksperta #prawo

Gdzie powinienem zgłosić problem z realizowaniem przez sprzedawcę zamówienia? Do Rzecznika Praw Konsumenta? Chodzi o sklep meblowy Yrke. Czas realizacji miał być do 21 dni roboczych a mija już 38 dzień od dnia złożenia zamówienia. Wysłali tylko informację na moje pytanie, że opóźnienie wynika z rzekomej awarii maszyny, było to 21 kwietnia czyli 15 dni roboczych temu. Dziś napisałem ponownie info, że jak do końca przyszłego tygodnia nie zobaczę swojego zamówienia to odstępuję od umowy.

Jakieś porady?
  • 7
  • Odpowiedz
@Bonwerkz: powiatowy rzecznik praw konsumenta to dobry pierwszy krok, aczkolwiek on raczej pomoze ci formułować pisma etc, niż podejmie jakies specjalne dzialania prawne. Możesz też po prostu odstapic od umowy i zarządać zwrotu wpłaty.
  • Odpowiedz
@Bonwerkz

Dziękujemy za zwrócenie naszej uwagi na tę sprawę. Bardzo przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z opóźnieniem realizacji zamówienia. Rozumiemy, jak frustrująca może być taka sytuacja.

Chcielibyśmy poinformować, że natychmiast po otrzymaniu tej informacji skontaktowaliśmy się z Panem telefonicznie. Przekazaliśmy aktualne informacje dotyczące statusu zamówienia i podjęliśmy wszelkie możliwe kroki, aby przyspieszyć jego realizację. Państwa paczki są od dzisiejszego przedpołudnia zapakowane i gotowe do odbioru, obecnie oczekujemy tylko na kuriera.

Jeżeli pojawią
  • Odpowiedz
@Bonwerkz: Stara praktyka tej firmy. Miałam podobną sprawę w 2022. Miesiąc opóźnienia w wysyłce, brak możliwości rezygnacji z zakupu, bo rzekomo blat produkowany na indywidualne zamówienie, o czym oczywiście nie było słowa na stronie ani w regulaminie (przeczytałam przed zakupem!). Zaangażowałam rzecznika praw konsumenta, który przyznał mi rację i wysłał pismo do tej "firmy", ale olali. Rzecznik mi napisał, że mogę iść do sądu, a wiadomo, że dla 250 zł nie
  • Odpowiedz
Szanowna Pani,

Dziękujemy za podzielenie się swoją opinią. Przede wszystkim, bardzo nam przykro, że doświadczyła Pani takiej sytuacji. Chcielibyśmy jednak wyjaśnić pewne kwestie związane z procedurami dotyczącymi zamówień indywidualnych.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a konkretnie art. 38 pkt 3 Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w przypadku umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
  • Odpowiedz
@Fryderyk_YRKE: A ja informuję, że kiedy ja miałam nieszczęście robić u Was zakupy, to nie było informacji, że to produkt na zamówienie, za to w regulaminie była informacja, że pewnie, bez problemu można wszystko oddać. Macie w d... prawa konsumenta. Nie dostałam przeprosin, nie uszanowano moich praw, zostałam z tym znienawidzonym blatem, wk...ona. No to macie. Gdzie tylko mogę ostrzegam i odradzam. Macie już spore grono takich antywielbicieli. Chowanie opinii wam
  • Odpowiedz