Wpis z mikrobloga

Muszę kupić nowe letnie i zastanawiam się czy jest sens dopłacania do marek premium przy moim korzystaniu z auta. Pacjent to Mercedes CLK 500. Mocy całkiem sporo, bo ponad 300HP i napęd na tył, ale daleko mi do ulicznego rajdowca, a i przebieg roczny nieduży, bo w okolicach 10k km. Jeżdżę spokojnie, miasto:trasa 50:50.

Potrzebuję 225/40 R18 na przód i 245/35 R18. Na co warto obecnie zwrócić uwagę? Strzelam, że wydawanie kasy na Pilot Sporty nie ma najmniejszego sensu przy takim użytkowaniu.

#opony #motoryzacja #samochody
  • 13
  • Odpowiedz
@peterr767: Opony i hamulce zwracają się w sytuacjach krytycznych, które mogą, ale nie muszą ci się przytrafić, więc sam sobie odpowiedz, na ile wyceniasz swoje zdrowie lub życie. Ja na takich rzeczach nie oszczędzam.
  • Odpowiedz
@peterr767: fał osiem jedździ a na opony żyduje :DD
jak szkoda ci na pilot sporty to kup sobie coś ze średniej półki, broń boże chinczyki.
Btw jak masz dwie szerokości felgi to z tyłu będzie lepiej siedzieć 255/35 R18 ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@eldo16 @Nick_Login: absolutnie nie chodzi mi o oszczędności - jeśli np. Pilot Sporty będą najlepszym wyborem to na nie się zdecyduję. Może trochę źle sformułowałem pytanie. Podałem Pilot Sporty jako przykład, bo kojarzą mi się z oponami do samochodów sportowych, ale nie siedzę w branży oponiarskiej, dlatego też pytam.
  • Odpowiedz
@peterr767: no takie przykładowe pilot sport przecież nie kosztują jakoś dużo więcej niż inne sensowne marki (~700zł tył, ~500 przód). Sam jestem fanem Vredesteina, te masz za stówkę mniej na opone

A może na całoroczne się skusisz? Przy polskiej zimie, czyli błocie i deszczu i tym że ciągle jest zimno chyba najlepszy wybór
  • Odpowiedz
@peterr767: W Michelin i Pirelli płaci się ekstra za napis. Jak chcesz oszczędzić, to kup opony premium, gdzie nie bulisz dodatkowo za samą markę. Moim zdaniem takie są np. Bridgestone Potenza.
  • Odpowiedz
@peterr767: Brydżystołny turanza polecam. Tanie i dobre. Nie zawiodly mnie w wielu sytuacjach. Juz kolejny komplet scieram. A dlaczego turanza jak sama nazwa wskazuje i do tanca i do rozanca sie nadaja
  • Odpowiedz
nie ma najmniejszego sensu przy takim użytkowaniu.


@peterr767: no raczej odwrotnie, jakbyś zapierydalał ile fabryka dała i wiec celował w ten topowy segment to wtedy można by było iść na jakieś tam kompromisy, np. wezmę Pilot Cup2 które będą zayebiste na sucho ale za to na mokro marne no to wtedy odpuszczę sobie zapierdyalanie,
albo slick rajdowy z homo E (żółte Megane z Krakowa pozdrawia) i dostosuje się do warunków
  • Odpowiedz