Wpis z mikrobloga

@dzem_z_rzodkiewki szkoda, że ani pół tego badania nie bierze pod uwagę ile CO2 i strat energii powstaje przy wydobyciu, przetworzeniu i transporcie ropy na stację (oczywiście ciężarówką na ropę, czy statkiem do rafinerii).
Ogólnie, w Polsce dalej czyściej jest ładowac się prądem z węgla niż tankować na stacji.
@dzem_z_rzodkiewki: Pragnę tylko zaznaczyć że świat nie jest takim jak się wydaje, i nie każdy jest taki jak wszyscy.

1. w 2021 udział OZE to było 15%, w 2022 20% a w 2023 27%, badanie jest z 2022 ale nie wiem które dane zostały wzięte
2. 60% energii do mojego samochodu pochodzi bezpośrednio ze słońca a tylko 40% z sieci czyli w sumie 70% energii do mojego auta to OZE, a
@zibizz1: No gdzie Tesla 3 25kWh/100km :D z 17kkm mam zużycie średnie 18,8kWh/100km a jak to się mówi, człowiek z BMW wysiądzie ale BMW z człowieka nie i nie jestem najwolniejszym kierowcą na drodze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@maciek30_pl: zsumuj sobie ile samochód bierze w sumie z sieci a nie ile pokazuje na ekranie.

1. Na ekranie masz tylko zuzycie w trakcie jazdy
2. W aplikacji masz informacje ile energii trafiło do baterii, czyli masz doliczone także całe zuzycie na postoju
3. Jak sobie założysz licznik przed EVSE/Wallboxem to on wliczy Ci także straty konwersji AC/DC a także całe zużycie auta w trakcie gdy jest podłaczone do sieci

Róznice
@maciek30_pl:

No gdzie Tesla 3 25kWh/100km :D z 17kkm mam zużycie średnie 18,8kWh/100km


Z kompa. A nikt tak nie oszukuje jak Tesla ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@dzem_z_rzodkiewki

biorąc pod uwagi koszty produkcji baterii


I tu pytanie, w jakim kraju jest wyprodukowana tą bateria? Bo nadal tabelka wygląda identycznie. Emisja z produkcji elektryka np we Francji czy Szwecji jest niższa niż emisja z produkcji spalinowego w Polsce
@Wychwalany:
W zimę wychodzi mi odpowiednio:
23,1 / 31 / 33,4
Dane są z kilku miesiecy uśrednione

@gonzo91 Mam Y i X. Dane pochodzą z Y bo wtedy miałem jednego i łatwo mi było to z ładowarki wziać i pokazacze na ładowaniu samochód też zje z 5-10%

Xa mam od listopada i od tego czasu ładuje 2 na zmane wiec tego poboru na ładowaniu już nie jestem w stanie dokładnie określić
w Polsce biorąc pod uwagi koszty produkcji baterii zatruwacie bardziej środowisko


@dzem_z_rzodkiewki: co ty #!$%@? xD jakie koszty produkcji baterii xDD To co pokazałeś to ilość CO2 emitowane przy produkcji energii elektrycznej, którą elektryk potem zużywa. W Polsce jest wysoki, bo uwaga, energię mamy z węgla. Kto by #!$%@? pomyślał. Jednakże, spalanie węgla w elektrowni jest czystsze (filtry, inna technologia, skala) i efektywniejsze niż spalanie ropy w silniku spalinowym. Co więcej,
@wrukwiony: 25% CO2 to transport z czego 70% to drogowy z czego 60% samochody osobowe. Czyli osobówki to 10% CO2. Czy 10% poodwyżki pensji ma dla Ciebie jakiekolwiek znaczenie?
@dzem_z_rzodkiewki szkoda, że ani pół tego badania nie bierze pod uwagę ile CO2 i strat energii powstaje przy wydobyciu, przetworzeniu i transporcie ropy na stację (oczywiście ciężarówką na ropę, czy statkiem do rafinerii).

Ogólnie, w Polsce dalej czyściej jest ładowac się prądem z węgla niż tankować na stacji.


@gonzo91: I na dodatek z roku na rok będzie to lepiej wyglądać dla elektryków.
Samochody elektryczne mają swoje problemy, ale akurat emisyjność nie
@zibizz1: Pokazuje mi appka 3563 kWh na 16 766km. Czyli 21,25 kWh/100km jak dobrze liczę. 72% ładowania w domu, 19% SC i 9% inne.

3 będzie ciężko przeliczyć ale conieco powinno się udać. Wall connector pokazuje mi że pobrał z sieci 2949,53 kWh a 72% przebiegu to 12 071 km. Czyli jeśli wierzyć wyliczeniom wychodzi 24,43kWh/100km.

Tylko, że samochód zawsze stoi w ogrzewanym garażu :)
@zibizz1:
No i tu dochodzimy do pewnej śmiesznej rzeczy, bo nie wiem co rozważaliście zamiast Tesli. Bo u mnie to było Mustang GT vs Tesla. Zważywszy, że Mustang V6 palił mi 13 średnio to liczyłem na spalanie 15-17l/100km w GT.

Wychodzi mi pi*oko 100 PLN / 100km, przy paliwie po 6,5 PLN.

Przy Tesli mi to o tyle ciężko policzyć, że mam fotowoltaikę. Ale licząc tylko to co zużyłem ponad wytworzony