Wpis z mikrobloga

Część mireczki,
Mam do was #pytanie mam na oku fajny samochód, już tak wpadł mi w oko, że nie mogę go sobie wybić, jednak mam pewien problem. Jednostka napędowa to 1.6 THP 175 KM rok 2009 czytałem już wiele stron i prawie wszędzie piszą, że to jedna wielka mina. Może wypowie się ktoś rzetelnie na temat tego silnika i loda wady/zalety?

#mechanika #motoryzacja #samochody #silnik #samochod #mechanikasamochodowa #mechanik #kiciochpyta
  • 11
  • Odpowiedz
@Chicoxxx66: 1. Uszczelniacze zaworów
2. Syf w na zaworach(jak wszystkie silniki na bezpośrednim wtrysku)
3. Pierścienie tłoków.
4. Pali mnóstwo oleju

Silnik ma przyjemną charakterystykę, stosunkowo nisko moment obrotowy. Ale przez zasyfione zawory, może być zmulony.
Uważam że pomysł na silnik super. Tylko zbyt to wszystko wadliwe. Rozrząd wytrzymuje 70 tys.
  • Odpowiedz
@Chicoxxx66: Miałem, kupiłem za 15 w 2018r, dołożyłem 15, sprzedałem za 15, przejechałem 45kkm. Zawory zasrane sądzą, po czyszczeniu kilka kkm i to samo, zawory zmiennych faz szlag trafia na bieżąco, wałki rozrządu z plasteliny - to samo ich panewki, pierścienie
zalepione po 20kkm, generalnie Polecam ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@moniuszki: 1.2 tce to faktycznie badziewie, ale 1.4 tce poprawione po 2011 jest w porządku, jedynie łańcuch rozrządu do zrobienia przy 150-200 kkm i tyle, 1.4tce ma złą opinię właśnie z początku produkcji, gdzie leciały upg, jak ktoś bagatelizował to pękały tuleje, zacierały się, a wszystkiemu winna była upg. końcem 2011 poprawili upg, coś tam w dolocie zmienili, poprawili rozrząd i zmienili mapę
  • Odpowiedz