@Gotter: CPK bez modernizacji kolei jest bez sensu. Brak zrozumienia tego aspektu wskazuje na zerową wiedzę o rynku i ekonomii. Gorąco kibicuję CPKowi ale jeśli miałby być realizowany bez infrastruktury kolejowej to byłoby to zwykłym marnowaniem pieniędzy na kolejne bzdurne lotnisko.
Wykopowi Koledzy, uprzejma prośba by rozstrzygając kwestie CPK nie brać pod uwagę "tu i teraz" czyli perspektywy najbliższych 15 lat, bo analiza zasadności takiej inwestycji nie może ograniczać się do tak krótkiego okresu.
@Gotter: gdyby chcieli zaorać to wycofali by ten projekt. CPK pewnie powstanie, ale pewnie w innym zakresie (np. szybka kolej nie będzie się centralizowac w Baranowie - co było jednym z głupszych pomysłów).
@gl0wa: Tylko, ktory kraj ma ksztal okregu, stolice prawie w centrum i glowne lotnisko dla stolicy prawie w centrum kraju? Zadne. Przynajmniej ja takiego nie znam. Masz przyklad Szwajcarii i lotniska w Zurichu. Tam masz 3 perony (tylko, na CPK bedzie 6). Ale lotnisko w Zurichu jest zupelnie na uboczu kraju. A z kazdego wiekszego miasta masz pociag ktory przejedzie przez lotnisko. Szwajcaria ma w centrum kraju male miesteczko (18k ludzi)
Nie ma problemu. Zrobi się na przykład 100 audytów, które będą trwać w nieskończoność. Pan poseł Lasek już wie, jak to zrobić. Ewentualnie nagle na terenie Baranowa i okolic pojawi się jakiś gatunek jaszczurki zagrożony wyginięciem.
Jedną rączką machają do was "popieramy!" a druga już steruje człowiekiem który ma tu wszystko wysadzić. No i jak widać niektórzy dają się nabrać jak dzieci ale za parę lat się wszystko okaże czy ten cpk powstał czy też nie.
Na szczęście szybko zareagowali posłowie uśmiechniętej i już oszczędzili 100mln euro dla UE !
Były pełnomocnik rządu ds. CPK złożył w tej sprawie interpelację do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, w której pyta o powody decyzji o "odebraniu dofinansowania spółce CPK w wysokości 100 mln euro przeznaczonego w KPO na opracowanie dokumentacji dla odcinków kolejowych należących do tzw. linii Y, pomimo braku jakichkolwiek wniosków z przeprowadzonego audytu". Horała zapytał także, czy stanowisko
@Gotter tyle kosztuje kompleksowa dokumentacja, to są ceny rynkowe. Każdy kto ma trochę większy związek z budownictwem niż kładzenie kafelków ze szwagrem ma pojęcie o kosztach.
Komentarze (116)
najlepsze
Wykopowi Koledzy, uprzejma prośba by rozstrzygając kwestie CPK nie brać pod uwagę "tu i teraz" czyli perspektywy najbliższych 15 lat, bo analiza zasadności takiej inwestycji nie może ograniczać się do tak krótkiego okresu.
1) Trzeba o tym myśleć tak samo jak o budowie portu w Gdyni (jeśli ktoś nie kojarzy, w pigułce historia: https://www.gdynia.pl/o-gdyni/historia,3571/na-poczatku-bylo-marzenie-br-historia-gdyni-w-pigulce,365280).
Przytaczając jedynie fragment:
Ewentualnie nagle na terenie Baranowa i okolic pojawi się jakiś gatunek jaszczurki zagrożony wyginięciem.
No i jak widać niektórzy dają się nabrać jak dzieci ale za parę lat się wszystko okaże czy ten cpk powstał czy też nie.
Były pełnomocnik rządu ds. CPK złożył w tej sprawie interpelację do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, w której pyta o powody decyzji o "odebraniu dofinansowania spółce CPK w wysokości 100 mln euro przeznaczonego w KPO na opracowanie dokumentacji dla odcinków kolejowych należących do tzw. linii Y, pomimo braku jakichkolwiek wniosków z przeprowadzonego audytu".
Horała zapytał także, czy stanowisko
Komentarz usunięty przez autora