Wpis z mikrobloga

Miruny, jako że na wykopie każdy zna się na wszystkim to pomóżta ( ͡° ͜ʖ ͡°)
F31 318D, niestety jak to się mówi, trafiłem na handlarza Janusza, który lekko mówiąc zataił kilka faktów o furmance.
Krótko po zakupie, check engine związany z EGR i komunikat o niskim poziomie oleju.
Przy wymianie rozrządu wymieniłem dodatkowo odmę oraz mechazord wyprogramowal mi EGR, po czym wydawałoby się że wszystko jest już git.
No ale ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Komunikat o dolewce oleju po zakupie pokazywał się średnio po przejechaniu 600 km, po czym musiałem dolewać ponownie. Aktualnie (po serwisie) przejechałem ponad 5k i dzisiaj znów wyświetlił się komunikat o dolewce (Wie ktoś czy te silniki mają tendencję do #!$%@? sobie oliwki? Ewentualnie przypadłość świadcząca o pierścionkach do wymiany? Turbo podobno suche i trzyma parametry. Jeden znajomy mechanik mówił mi, że to EGR mógł właśnie popuszczać olej).

Druga rzecz, przed wymianą rozrządu i wyprogramowaniu EGR, samochód nie miał żadnych drgań. Obecnie autko potrafi po przejechaniu jakiegoś dystansu i zatrzymaniu się na chwilę (np. na światłach) dostać lekkich drgań - po czym po ruszeniu, przejechaniu kolejnego dystansu i zatrzymaniu się na następny postój, tych drgań juz może nie być (a czasem są, z tym że zawsze ustają, nie ma reguły).
Po odpaleniu nigdy ich nie ma.
Niekiedy mogę przejechać 200km bez żadnych drgań przy postoju, a nie raz one występują.
Sytuacja ta występuje od momentu wizyty u mechanika, wcześniej tak nie było, dlatego wykluczałbym opcję dwumasy.
Czy możliwe jest, że #!$%@? coś podczas wyprogramowania EGR? Na zasadzie, że komputer został źle dostrojony, bądź po #!$%@? domknięto EGR i ten przepuszcza spaliny (i przy okazji olej) i dlatego trzynsie?
Ewentualnie mata jakąś inną diagnozę oprócz takiej by sprzedać to w #!$%@?? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Fota dla Uw

#bmw #motoryzacja #samochody #diesel #mechanikasamochodowa #mechanika
Zagrosky - Miruny, jako że na wykopie każdy zna się na wszystkim to pomóżta ( ͡° ͜ʖ ͡...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 31
@Zagrosky poduszki silnika działają na podciśnienie - na postoju musi być większe, żeby zrobiła się miększa, a w trakcie jazdy zostaje usunięte to podciśnienie, żeby poduszka zrobiła się twardsza i silnik był bardziej responsywny i układ napędowy podczas dodawania gazu mniej się wyginął i sprawiał wrażenie pewnego. Mówił o tym kivi, a nawet w paście o e60 można przeczytać. Polecam zobaczyć wszystkie węże podciśnienia do poduszek i ewentualnie ocenić, czy nie ma
jak nie masz konkretów


@Zagrosky: o jakich konkretach mowa? EGR to jeden z systemów odpowiadających za spełnianie przez silnik określonej normy czystości spalin.
A potem zdziwko, bo ktoś w rodzinie albo wśród znajomych pada na raka albo inne cholerstwo, "a przecież papierosów i alkoholu nie tykał, zdrowy chłop".