Wpis z mikrobloga

Miruny, jako że na wykopie każdy zna się na wszystkim to pomóżta ( ͡° ͜ʖ ͡°)
F31 318D, niestety jak to się mówi, trafiłem na handlarza Janusza, który lekko mówiąc zataił kilka faktów o furmance.
Krótko po zakupie, check engine związany z EGR i komunikat o niskim poziomie oleju.
Przy wymianie rozrządu wymieniłem dodatkowo odmę oraz mechazord wyprogramowal mi EGR, po czym wydawałoby się że wszystko jest już git.
No ale ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Komunikat o dolewce oleju po zakupie pokazywał się średnio po przejechaniu 600 km, po czym musiałem dolewać ponownie. Aktualnie (po serwisie) przejechałem ponad 5k i dzisiaj znów wyświetlił się komunikat o dolewce (Wie ktoś czy te silniki mają tendencję do #!$%@? sobie oliwki? Ewentualnie przypadłość świadcząca o pierścionkach do wymiany? Turbo podobno suche i trzyma parametry. Jeden znajomy mechanik mówił mi, że to EGR mógł właśnie popuszczać olej).

Druga rzecz, przed wymianą rozrządu i wyprogramowaniu EGR, samochód nie miał żadnych drgań. Obecnie autko potrafi po przejechaniu jakiegoś dystansu i zatrzymaniu się na chwilę (np. na światłach) dostać lekkich drgań - po czym po ruszeniu, przejechaniu kolejnego dystansu i zatrzymaniu się na następny postój, tych drgań juz może nie być (a czasem są, z tym że zawsze ustają, nie ma reguły).
Po odpaleniu nigdy ich nie ma.
Niekiedy mogę przejechać 200km bez żadnych drgań przy postoju, a nie raz one występują.
Sytuacja ta występuje od momentu wizyty u mechanika, wcześniej tak nie było, dlatego wykluczałbym opcję dwumasy.
Czy możliwe jest, że #!$%@? coś podczas wyprogramowania EGR? Na zasadzie, że komputer został źle dostrojony, bądź po #!$%@? domknięto EGR i ten przepuszcza spaliny (i przy okazji olej) i dlatego trzynsie?
Ewentualnie mata jakąś inną diagnozę oprócz takiej by sprzedać to w #!$%@?? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Fota dla Uw

#bmw #motoryzacja #samochody #diesel #mechanikasamochodowa #mechanika
Zagrosky - Miruny, jako że na wykopie każdy zna się na wszystkim to pomóżta ( ͡° ͜ʖ ͡...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 31
@programista15cm właśnie poprzedni serwis robił typek, który zajmuje się tylko BMKami - gość zna się na rzeczy, z tym że chciałbym wykluczyć to, że #!$%@? coś przez co obecnie są te drgania.
Typ ma dobra opinie w okolicy, kolejka do niego jest długa i srogo się liczy za robotę, ciężko o kogoś innego w najbliższych 100 km.
F31 318D, niestety jak to się mówi, trafiłem na handlarza Janusza, który lekko mówiąc zataił kilka faktów o furmance.


@Zagrosky: Dla mnie sprawa jest bardzo prosta, jeśli handlarz zataił przed tobą kilka faktów to sprzedał ci samochód niezgodny z opisem więc tutaj jest pole żeby działać prawnie nawet.
@Arturrow obecnie zamienione 600 km na prawie 6k więc jest poprawa xD

A co do wtrysków, no to też może tak być - z tym, że dziwne iż problem pojawił się od razu po serwisie :/
@Zagrosky: Nie ma ludzi, którzy wiedzą wszystko. Siłą większych serwisów jest to, że jak jeden mechanik nie ma pomysłu, to może to skonsultować z kilkoma innymi i któryś może mieć wiedzę, a nawet doświadczenie, bo miał taki sam przypadek i naprawił. Nie podałeś miasta, więc nie podaję serwisu, który bym polecił. Bo generalnie ja bym oddał do dużego serwisu BMW i zapłacił, ale niech oni się z tym bawią, bo od
@Palladyn400 aktualnie mam tylko jedną akcję serwisową, tj. nr. 0032740200 i dotyczy wymiany śrub w przekładni kierowniczej.
Być może już wcześniej ktoś korzystał z wymiany chlodniczki, albo autko nie jest nim objęte z jakiegoś powodu ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Zagrosky a jak wygląda dpf? Wywalony/wyczyszczony? Kopci Ci samochód na wyższych obrotach?
A Akcje z chłodniczką egr (jeśli sie nie mylę) były głównie prowadzone w serii 5 bmw (f10).
A wibracje na niskich obrotach to faktycznie mogą dotyczyć poduszek