Miruny, jako że na wykopie każdy zna się na wszystkim to pomóżta ( ͡°͜ʖ͡°) F31 318D, niestety jak to się mówi, trafiłem na handlarza Janusza, który lekko mówiąc zataił kilka faktów o furmance. Krótko po zakupie, check engine związany z EGR i komunikat o niskim poziomie oleju. Przy wymianie rozrządu wymieniłem dodatkowo odmę oraz mechazord wyprogramowal mi EGR, po czym wydawałoby się że wszystko jest już git. No ale ( ͡°ʖ̯͡°) Komunikat o dolewce oleju po zakupie pokazywał się średnio po przejechaniu 600 km, po czym musiałem dolewać ponownie. Aktualnie (po serwisie) przejechałem ponad 5k i dzisiaj znów wyświetlił się komunikat o dolewce (Wie ktoś czy te silniki mają tendencję do #!$%@? sobie oliwki? Ewentualnie przypadłość świadcząca o pierścionkach do wymiany? Turbo podobno suche i trzyma parametry. Jeden znajomy mechanik mówił mi, że to EGR mógł właśnie popuszczać olej).
Druga rzecz, przed wymianą rozrządu i wyprogramowaniu EGR, samochód nie miał żadnych drgań. Obecnie autko potrafi po przejechaniu jakiegoś dystansu i zatrzymaniu się na chwilę (np. na światłach) dostać lekkich drgań - po czym po ruszeniu, przejechaniu kolejnego dystansu i zatrzymaniu się na następny postój, tych drgań juz może nie być (a czasem są, z tym że zawsze ustają, nie ma reguły). Po odpaleniu nigdy ich nie ma. Niekiedy mogę przejechać 200km bez żadnych drgań przy postoju, a nie raz one występują. Sytuacja ta występuje od momentu wizyty u mechanika, wcześniej tak nie było, dlatego wykluczałbym opcję dwumasy. Czy możliwe jest, że #!$%@? coś podczas wyprogramowania EGR? Na zasadzie, że komputer został źle dostrojony, bądź po #!$%@? domknięto EGR i ten przepuszcza spaliny (i przy okazji olej) i dlatego trzynsie? Ewentualnie mata jakąś inną diagnozę oprócz takiej by sprzedać to w #!$%@?? ( ͡°͜ʖ͡°) Fota dla Uw
@Zagrosky: znajdź dobry warsztat który robi BMW. To nie jest auto do naprawy przez ukrecaczy śrub. Większość cepow nie umie w BMW maski podnieść (nie ciągnąć za nerki)
@programista15cm właśnie poprzedni serwis robił typek, który zajmuje się tylko BMKami - gość zna się na rzeczy, z tym że chciałbym wykluczyć to, że #!$%@? coś przez co obecnie są te drgania. Typ ma dobra opinie w okolicy, kolejka do niego jest długa i srogo się liczy za robotę, ciężko o kogoś innego w najbliższych 100 km.
F31 318D, niestety jak to się mówi, trafiłem na handlarza Janusza, który lekko mówiąc zataił kilka faktów o furmance.
@Zagrosky: Dla mnie sprawa jest bardzo prosta, jeśli handlarz zataił przed tobą kilka faktów to sprzedał ci samochód niezgodny z opisem więc tutaj jest pole żeby działać prawnie nawet.
@Zagrosky: Nie ma ludzi, którzy wiedzą wszystko. Siłą większych serwisów jest to, że jak jeden mechanik nie ma pomysłu, to może to skonsultować z kilkoma innymi i któryś może mieć wiedzę, a nawet doświadczenie, bo miał taki sam przypadek i naprawił. Nie podałeś miasta, więc nie podaję serwisu, który bym polecił. Bo generalnie ja bym oddał do dużego serwisu BMW i zapłacił, ale niech oni się z tym bawią, bo od
@Palladyn400 aktualnie mam tylko jedną akcję serwisową, tj. nr. 0032740200 i dotyczy wymiany śrub w przekładni kierowniczej. Być może już wcześniej ktoś korzystał z wymiany chlodniczki, albo autko nie jest nim objęte z jakiegoś powodu ( ͡°ʖ̯͡°)
@Zagrosky a jak wygląda dpf? Wywalony/wyczyszczony? Kopci Ci samochód na wyższych obrotach? A Akcje z chłodniczką egr (jeśli sie nie mylę) były głównie prowadzone w serii 5 bmw (f10). A wibracje na niskich obrotach to faktycznie mogą dotyczyć poduszek
Całym zespołem pracowaliśmy 4 miesiące nad tą puszką. Doszły nas słuchy, że ktoś ma podobne logo, ale jak inaczej narysować kropelkę z piorunem? No nie da się. #famemma #budda
F31 318D, niestety jak to się mówi, trafiłem na handlarza Janusza, który lekko mówiąc zataił kilka faktów o furmance.
Krótko po zakupie, check engine związany z EGR i komunikat o niskim poziomie oleju.
Przy wymianie rozrządu wymieniłem dodatkowo odmę oraz mechazord wyprogramowal mi EGR, po czym wydawałoby się że wszystko jest już git.
No ale ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Komunikat o dolewce oleju po zakupie pokazywał się średnio po przejechaniu 600 km, po czym musiałem dolewać ponownie. Aktualnie (po serwisie) przejechałem ponad 5k i dzisiaj znów wyświetlił się komunikat o dolewce (Wie ktoś czy te silniki mają tendencję do #!$%@? sobie oliwki? Ewentualnie przypadłość świadcząca o pierścionkach do wymiany? Turbo podobno suche i trzyma parametry. Jeden znajomy mechanik mówił mi, że to EGR mógł właśnie popuszczać olej).
Druga rzecz, przed wymianą rozrządu i wyprogramowaniu EGR, samochód nie miał żadnych drgań. Obecnie autko potrafi po przejechaniu jakiegoś dystansu i zatrzymaniu się na chwilę (np. na światłach) dostać lekkich drgań - po czym po ruszeniu, przejechaniu kolejnego dystansu i zatrzymaniu się na następny postój, tych drgań juz może nie być (a czasem są, z tym że zawsze ustają, nie ma reguły).
Po odpaleniu nigdy ich nie ma.
Niekiedy mogę przejechać 200km bez żadnych drgań przy postoju, a nie raz one występują.
Sytuacja ta występuje od momentu wizyty u mechanika, wcześniej tak nie było, dlatego wykluczałbym opcję dwumasy.
Czy możliwe jest, że #!$%@? coś podczas wyprogramowania EGR? Na zasadzie, że komputer został źle dostrojony, bądź po #!$%@? domknięto EGR i ten przepuszcza spaliny (i przy okazji olej) i dlatego trzynsie?
Ewentualnie mata jakąś inną diagnozę oprócz takiej by sprzedać to w #!$%@?? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Fota dla Uw
#bmw #motoryzacja #samochody #diesel #mechanikasamochodowa #mechanika
@Zagrosky: nie korzystaj z usług tego mechanika a najlepiej zablokuj numer w ogóle
Co to diagnozy to trzeba zaczac od badanja btoolem, kup se intefejs na allegro i apke btool expert
Typ ma dobra opinie w okolicy, kolejka do niego jest długa i srogo się liczy za robotę, ciężko o kogoś innego w najbliższych 100 km.
@Zagrosky: A co do trzęsienia - to wtryski mogą lać jak to w tych silnikach.
@Zagrosky: Dla mnie sprawa jest bardzo prosta, jeśli handlarz zataił przed tobą kilka faktów to sprzedał ci samochód niezgodny z opisem więc tutaj jest pole żeby działać prawnie nawet.
A co do wtrysków, no to też może tak być - z tym, że dziwne iż problem pojawił się od razu po serwisie :/
Komentarz usunięty przez autora
Być może już wcześniej ktoś korzystał z wymiany chlodniczki, albo autko nie jest nim objęte z jakiegoś powodu ( ͡° ʖ̯ ͡°)
A Akcje z chłodniczką egr (jeśli sie nie mylę) były głównie prowadzone w serii 5 bmw (f10).
A wibracje na niskich obrotach to faktycznie mogą dotyczyć poduszek