Wpis z mikrobloga

Przymierzam się do nowego auta. Na celowniku mam 3 samochody: Audi RS3, Audi S3, Golf 8R. Mnóstwo jeżdżę po mieście i niestety mam ciężką nogę ;/ Co się lepiej sprawdzi? Czy nie jest tak, że w tym przypadku lepiej wybrać coś z 2.0 tfsi zamiast 2.5, bo jest lepsza elastyczność? RS3 dopiero rozwija potencjał przy ostrym i długim butowaniu ze względu na większe turbo. Mam rację? A w mieście raczej liczą się krótkie sprinty. W ostateczności biorę pod uwagę jeszcze BMW m340i, ale ten samochód jest totalnie mi obcy. Uprzejma prośba o poradę.

#samochody #motoryzacja #audi #volkswagen #vw #vag #bmw #pytanie #pytaniedoeksperta #motorsport
  • 34
RS3 dopiero rozwija potencjał przy ostrym i długim butowaniu ze względu na większe turbo. Mam rację?


@Niepokon4ny: nie. Turbina w pełni rozkręci Ci się przy 2,5-3k obrotów. Do tego momentu i tak będzie wystarczająco dużo niuta z samego atmosferycznego. Wystarczy, że jeździsz na dynamicu i skrzynia sama Ci będzie trzymała zakres pełnego turbo. A jak będzie Ci za mało to możesz oddać auto do Gregor10 który zrobi soft silnika i skrzyni
@Niepokon4ny m340i zostaw wolę BMW od audi ale m340i prócz mocy ma dużo okrojone względem m3. Bierz s3 dobra cena do tego co oferuje tylko bierz w sedanie, dużo lepiej siedzi
@Niepokon4ny jak ważne są sprinty to bierz elektryka. Od kilku dni użytkuję BMW iX1 e30 i to daje taką frajdę w mieście, że czuję się jakbym właśnie odebrał prawko i miał pierwsze auto. Raz przetestuj. Ja wiem, że bez dźwięku silnika i bez duszy… ale sprobuj.
@Niepokon4ny: jakbyś myślał nadal o s3/rs3 to warto trochę poczekać, bo w marcu/kwietniu audi zaprezentuje facelifta s3. Ostatnio na yt pojawiło się trochę filmów na ten temat i wygląda na to, że s3 dostanie trochę KM więcej, a przede wszystkim torque splitter z audi rs3.
@Niepokon4ny jezdzilem wszystkimi samochodami ktore wymieniles, posiadam sam rs3 a wczesniej mailem miedzy innymi volkswagenowskie tsi 2.0 300koni. Obecnie mam ponad 500 koni w rs3 i ten samochod w miescie po prostu #!$%@? - w ogole sie o tym nie mówi ale ten lag dq500 polaczony z duzym turbem to bol glowy w trybie comfort. A za to skrzynia w sporcie to mocno agresywna praca biegow i wysokie obroty, nie odpoczniesz. Wiekszosc