Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Co byście zrobili mając 20 lat i około 50k pln oszczędności?
Na obecną chwilę (najbliższe pięć lat) nie potrzebuje tych pieniędzy, mam poczucie że leżąc na lokacie tracą na wartości. Mogę dodać że studiuję na dosyć pewnym kierunku w jednym z TOP5 miast (pochodze z mniejszego miasta więc wynajmuję). Rodzina do końca studiów będzie mnie wspierać finansowo więc nie muszę się martwić o problemy z utrzymaniem się. Nie jestem typowym oskarkiem, uczono mnie ze na wszystko trzeba zapracować samemu (kiedy moglem to pracowalem przez ostatnie dwa lata). Zależy mi żeby mieć dobre wejście w dorosłość i w ciągu najbliższych pięciu lat choć troche pomnożyć te oszczędności. Nie jestem specjalistą od #ekonomia, ale jakąś dosyć podstawową wiedzę o #finanse mam. Trochę obawiam się inwestowania na #gielda lecz chciałbym się tego nauczyć. Wiem że #krypto nie wchodzi w grę. Co byście radzili?
#pytanie #pytaniedoeksperta #waluty #euro #dolar #inwestowanie #inwestycje #obligacje



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: Nighthuntero
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

Co zrobic z 50k pln w wieku 20 lat?

  • trzymac pieniadze na lokacie w PLN 12.1% (28)
  • kupic waluty obce (euro, dolar) 13.4% (31)
  • zainwestowac w giełde 26.7% (62)
  • kupic obligacje 47.8% (111)

Oddanych głosów: 232

  • 20
@mirko_anonim ja bym kupił obligacje TOS na 3 lata ze stałym oprocentowaniem, już wiesz jaki będziesz miał zwrot. Jeśli nie będziesz potrzebował użyć tej kasy tylko trzymać do emerytury, ale mogą się przydać do kupna pierwszej nieruchomości to polecam IKE obligacje, gdzie masz zwolnienie z podatku belki (19% od zysków), ale możesz użyć tych środków jako wkład własny na zakup nieruchomości.