Wpis z mikrobloga

@mickpl: Nie znam się, ale się wypowiem, w końcu o to chodzi na tym portalu. Na argument chłopskiego rozumu się powołam i jakby rok temu nie zdecydowano się na bk2% (którego jestem wielkim przeciwnikiem). To można pomyśleć o scenariuszu kiedy od sierpnia 2022 wartość kredytów malała, zakupy nieruchomości cały czas spadały, nieruchomości zaczęły tanieć. Jeżeli taki scenariusz trwałby dalej do dziś, pewnie byłaby już korekta 5-10% + dodatkowe rabaty u deweloperów,
@sezonowiec1: Dalej by odpalali inwestycje tylko, z mniejszą marżą. Jeśli teraz miałby miejsce dołek koniunktury to za 4 lata akurat by było odbicie. Po prostu musieli by sprzedać kilka inwestycji na niskiej marży. Co do meblarstwa itd cała gospodarka jest cykliczna. Czemu mamy dopłacać do niestrategicznych branż.

Czy w Niemczech albo Austrii też teraz nagle wszyscy przestaną budować? Nie na obstawiam, że za rok / 1.5 będzie boom bo materiały pójdą
@iamjashin: Ja nie popieram żadnych dopłat do kredytów, próbuje to jakoś racjonalizować, bo ciężko mi pojąć głupotę próby wprowadzenia drugi raz z rzędu programu, który jedyne co powoduje to wzrost cen. I to przez kompletnie inny rząd, przez człowieka, który chwile temu był przeciwnikiem tego typu pomysłów. () Coś tam się musi dziać po przekroczeniu progu MRIT ( ͡$ ͜ʖ ͡$) albo mają jakiś
Jeżeli taki scenariusz trwałby dalej do dziś, pewnie byłaby już korekta 5-10% + dodatkowe rabaty u deweloperów,

@sezonowiec1: pewnie by by było jak w DE czyli -10% + -5% na inflacji razem -15% r/r.

ale przez to duża część z nich nie zdecydowałaby się na ruszanie z nowymi budowami.

Ok, to prawda mogłoby być tak, że dev nie otworzyłby nowej budowy bo niewiadomo czy byłby popyt na mieszkania. W gospodarce chodzi
Niemiecki rząd chce powstrzymać trwający kryzys w budownictwie mieszkaniowym poprzez program bodźców gospodarczych dla firm budowlanych i branży nieruchomości.