Wpis z mikrobloga

Słuchajcie, jest sprawa!

Jeżeli popierasz projekt #cpk , to gorąco zachęcam do podpisania petycji w tej sprawie. ⬇️ ⬇️ ⬇️
https://www.petycjeonline.com/apel_o_kontynuacj_budowy_cpk
Ja dobrze pamiętam, że Tusk wyrzucił miliony podpisów obywateli w różnych sprawach do śmieci, pamiętam 4XTak i pudła z zebranymi podpisami i też do śmietnika, ale pamiętam też protesty w sprawie ACTA.
To pokazuje, że niekiedy presja ma sens i warto próbować!
Szum z petycją, to również świetna okazja, by o CPK było wciąż głośno, a tym samym, by trudniej było projekt wyciszyć i ukręcić mu łeb.
link:
https://x.com/MacVVilk/status/1748580445758116151?s=20
#polska #gospodarka #lotnictwo #transport #centralnyportkomunikacyjny
przegropisarz - Słuchajcie, jest sprawa!

Jeżeli popierasz projekt #cpk , to gorąco z...

źródło: d16aca11be0a586523c46b4c67451acb

Pobierz
  • 38
@zNocnejZrodzony: @Cichy87: autor nie powoływał się na żadne analizy i audyty, bo tych nie było. Stare analizy wykonywane 10-15 lat temu ani nie były specjalnie przychylne temu projektowi, ani nie są aktualne. Ostatnio robiłem analizę połowy tego filmu:

Przede wszystkim Okęcie nie działa jeszcze na swojej maksymalnej przepustowości. Obecnie przez Okęcie przechodzi około 18 milionów pasażerów rocznie, a lotnisko może obsłużyć około 25 milionów. W to wliczają się też sztuczne
KaiserBrotchen - @zNocnejZrodzony: @Cichy87: autor nie powoływał się na żadne analizy...

źródło: Zrzut ekranu 2024-01-02 202928

Pobierz
@Odkamieniacz: Autostrady które kosztują miliardy złotych i ich utrzymanie drugie tyle? I sleep. Pierwsze nowe lotnisko od lat 70? Real shit

Będziesz latać z Warszawy Radom i będziesz szcześliwy. Do wszystkich którzy uważają że Okęcie ma się dobrze, jak ma się tak dobrze to czemu powstają takie potworki jak Modlin czy Radom? Modlin jako lotnisko dla lowcostów może jeszcze miałby sens gdyby nie to że Ryanair tam łapę trzyma i przez
CPK zaorac, zostawic tylko niektore projekty zwiazane z CPK - np. budowa szybkiej koleji, rozbudowa autostrad.


@Odkamieniacz: no to nie lepiej zostawić miejsce na CPK(tzn lotnisko, bo chyba to o nie jest najwieksza awantura)w przyszłości, a koleje i autostrady zbudować priorytetowo, w taki sposób, żeby w przyszłości łatwo spiąć to z zaplanowanym hubem lotniczym pod Warszawą?
@matt-pitt: swoją drogą ciekawe czemu mimo tego cpk to ponoć strategiczny projekt to PiS mimo, że miał na to aż 8 lat nie zaczął nawet wstępnych prac?
Bo naprawdę to nigdy nie mieli w planach go budować, ot kolejna spółka do drenowania budżetu państwa
@KaiserBrotchen: ciekawe info, dzięki. Większość przeciwników CPK tutaj to dzieciaki stawiające znak równości między strategiczną inwestycją kraju a interesem partii X, dlatego nie są w stanie podać argumentów przeciwko. Brak ciągłości pozaparlamentarnych ośrodków władzy i długofalowych inwestycji to wielki problem tego narodu.
Co nie zmienia faktu że sama idea CPK w mniej lub bardziej aktualnej postaci może być nieopłacalna - czego starasz się dowieść. Jeszcze poczytam w temacie.
@przegro_pisarz: ten post i grafika to definicja pseudopatriotyzmu, jeszcze papieża i pudziana tam wklejcie XD
Po pisowcach wszystko lepiej sprawdzić, a jak wyjdzie że to wszystko będzie nieopłacalne, to się wycofać. Po co robić inwestycje przynoszące straty, jaki jest tego cel? No chyba że rzeczywiście wyjdzie, że wzmocni to Polską gospodarkę i zyski przewyższą stratę, to nie mam nic przeciwko kontynuowaniu prac. Ale zaufanie pisowcom to ostatnia rzecz, jaką powinni zrobić.
@Darek08 Ale co po pisowcach? CPK (wtedy pod nazwą CPL) to już Grabarczyk w 2011 obiecywał. To absolutnie nie jest pomysł PiS! A naprawdę sporo ekspertów którym zdecydowanie bliżej do obecnego rządu jest za budową CPK i podaje sensowne argumenty
CPK (wtedy pod nazwą CPL) to już Grabarczyk w 2011 obiecywał. To absolutnie nie jest pomysł PiS!


@czlapka: aha, czyli według ciebie proces inwestycyjny to: 1) obietnica realizacji 2) pyk! obiekt zrealizowany. Bez całych analiz, kosztorysów, procedur planistycznych, architektonicznych i budowlanych, które przecież przeprowadzono za pisowców, do których poziom zaufania powinien być zerowy. Skoro jest tylu ekspertów (ale prawdziwych, a nie samozwańczych), to zatrudnić ich do kompleksowego przeanalizowania tego co zostało
@Darek08 Skąd w ogóle pomysł że tak myślę?
Mniejsze lub większe analizy dotyczące dużego lotniska między Warszawa w Łodzią toczą się od jakiegoś 2003 roku. Dokładnie pamiętam że na studiach w 2011 dużo o tym gadałem z znajomymi.

Oczywiście trzeba zrobić porządek i audyt po latach rządzenia PiS. Ale o ile na najwyższych stanowiskach w CPK zarabiali partyjni nominaci często o tyle zwykli szeregowi specjaliści w spółce CPK często byli antypisowcy ale
@Darek08 Skąd w ogóle pomysł że tak myślę?


@czlapka: wcześniej napisałeś, że nie jest to pomysł PIS, ale to nie ma znaczenia kto był pomysłodawcą, ważne że oni to prowadzili, więc należy to sprawdzić.

Mniejsze lub większe analizy dotyczące dużego lotniska między Warszawa w Łodzią toczą się od jakiegoś 2003 roku.


@czlapka: spoko, a przedłużenie Wojska Polskiego w stronę Szczecińskiej planowali już Niemcy w czasie okupacji (dalej widać korytarz na