Wpis z mikrobloga

#warszawa Zima uderzyła. #samochody spalinowe nie dają rady podjechć pod wiadukt. Jedyny samochód, któremu się to udało miał napęd elektryczny. Napęd elektryczny daje o wiele większe możliwości sterowania, jego reakcja jest natychmiastowa, nie zależy od wirujących i ślizgających się kawałków metalu popychanych wybuchami oparów paliwa. Kontrola nad momentem jest precyzyjna już od zerowej prędkości.
Zimą lepiej być w #samochodyelektryczne czyli przyszłości #motoryzacja.
  • 23
@Yelonek: masz na myśli tego janusza w (chyba) starej tacumie? Tamten poszedł elegancko.
Swoją drogą, widać tu przewagę manuali w takich warunkach, znacznie lepsza możliwość kontroli nad trakcją podczas ruszania. W e-cvt bez szans.
  • 1
@goferek: Jakiej Tacumie? Jedyny co dał radę to Toyota Prius. Nawet kamerzysta głośno o tym mówi. Jak widać e-cvt - manual 1:0.
Zresztą kto by chciał wachlować biegami jak w traktorze.

@Movis92 No i gdzie było to quattro na wiadukcie.
  • 0
@Balactatun: Bohaterska walka z problemami silnika spalinowego, który nie występuje w silniku elektrycznym. Elektryczny może jechać 1km/h i nie pali żadnego sprzęgła.
Rozumiem sentyment do starych technologii, ale trudno nie uznać przewagi precyzyjnej kontroli jaką może zapewnić tylko połączenie komputera z napędem elektrycznym.
@Yelonek: zabawne, dzisiaj na e-cvt pokonałem stromą oblodzoną górkę, byłem ostro zestresowany bo na najgorszym fragmencie miałem tylko 9 km/h i zaczęło trochę telepać na boki, nie mam pojęcia co bym zrobił jakbym się zaczął zsuwać z rodziną tyłem jak w ale urwał, z gazem obchodziłem się jak z jajkiem ale też trzeba trzymać prędkość bo jak się zatrzymasz to koniec
  • 1
@chavez1: No właśnie. W spalinowym manualu pewnie byś się pocił pracując na sprzęgle i prawdopodobnie odpadł. W automacie w ogóle nie masz "kontroli nad autem" takiej jakbyś chciał. Układ kontroli trakcji w napędzie elektrycznym może reagować znacznie szybciej niż w napędzie spalinowym.

Myślicie, że ten taksówkarz miał opony zimowe premium? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Panie, a komu to w mieście potrzebne.
@Yelonek: dobry troll. Dopóki nie obejrzałem filmiku to myślałem, że poważnie piszesz. Bardzo ładnie widać przewagę komputera i silnika elektrycznego w Priusie, która piłuje kołami w miejscu przesuwając się z lewa do prawa i wynajdując kawałki nawierzchni, gdzie łapie przyczepność, dzięki czemu wężykiem wtacza się na górę. Jak świnia szukająca trufli.
@Yelonek: ja mam kumho z 2019 roku, totalny szajs, mięsa nie schodzi, głośne i palą litr więcej niż letnie micheliny, zawsze wrzucam je jak się robi poniżej 7 stopni, a zdejmuje najpóźniej w marcu bo te zimy wiosną robią się bezobjawowe, jednak na śniegu najsłabsza zimówka będzie lepsza niż wielosezonowa, za to na lodzie to modlitwa do św. Krzysztofa najlepiej działa
to nawet dziecko sobie da radę.


@Yelonek: Moje dziecko daje nawet na naszej, chociaż lekko nie jest, ale sama chce. :)

Dzisiaj w sumie najbardziej ślisko tam gdzie wyjeżdżone przez samochody, tam gdzie śnieg to fajnie tylko trochę ciężej niż zwykle.
Tam gdzie piesi chodzą trochę ciężej bo jak po gruzie.

Niestety w Polsce mamy bardzo losowe te zimy i utrzymanie takich śnieżnych tras to marzenie. U nas przez większość zimy
  • 1
@europa: Słuchaj atencjuszy z tiktoka to zimą w klapkach wyjdziesz. Nagrywa filmik i narzeka, a jak myślisz dlaczego nie pojechał swoim spalinowym? Widocznie elektryk był lepszy. W spalinowym też mogę wyłączyć sobie ogrzewanie i nakręcić taki filmik.

Niedawno Nissan Ariya przejechał od bieguna północnego do bieguna południowego, a to nawet nie jest najlepszy elektryk na rynku.
Jeśli dał radę na biegunie to między Warszawą a Zakopanym też da sobie radę.