Wpis z mikrobloga

#samochody #motoryzacja
Zanim zacząłem pracować moim celem było E46 330.
Jak już na nie uzbierałem to bardziej mi się spodobało E92 i porzuciłem E46. Gdy miałem hajs na E92 i zobaczyłem, że mustang jest w zasięgu ręki to porzuciłem E92 a potem mustanga na rzecz 435i.

Wczoraj przeglądając samochody widzę, że trochę dokładając zamiast BMW mogę mieć Caymana 2.7 2014r.
Zawsze to lepiej brzmi jak ktoś zapyta:
K: Czym jeździsz?
J: Porsche

Koszty utrzymania jak się nic nie wysypie to 1,5-2k rocznie + ubezpieczenie.

Co myślicie o takiej furce?
xmadesio - #samochody #motoryzacja
Zanim zacząłem pracować moim celem było E46 330.
J...

źródło: 79169f41-5cd2-4e09-a42d-ed1641d99c29

Pobierz
  • 151
wlasnie jako jeden z nielicznych producentow ma bardzo klarowne oznaczenia.


@WykopanyDzon: Akurat E46 to taki sobie przykład, bo takim samym E46 jest też coupe, które niewiele ma wspólnego z sedanem i turasem. Najfajniej imo to jest oznaczone 3er E90 - sedan, 91 touring, 92 coupe, 93 kabriolet. Ale to chyba jedyny taki wyjątek.
nie słuchaj tych piwniczaków, którzy rzucili się komentować podany przez Ciebie koszt rocznego utrzymania, tylko zasięgnij informacji u ludzi, którzy tym faktycznie śmigają po ulicach( )


@Ralphs Ale o czym tu dyskutować skoro utrzymanie każdego używanego dupowozu kosztuje więcej, a chłop pisze o aucie za ponad pół bańki xD
dlatego E60 to BMW serii 5, a E90 to seria 3, tak samo F10 i F30 odpowiednio seria 5 i 3 więc co ty za farmazony wygadujesz, chyba że zatrzymałeś się na E46 XD


@Dorianek: Z całym szacunkiem, ale ziomek. Czego oczekujesz niby od wykopowych ekspertów którzy często jedyne auto jakie mogą poprowadzić to co najwyżej w need for speed lub innym gta
Ponadto wyższy numer oznacza tez wiekszy (lub wyższej klasy) pojazd


@WykopanyDzon: popatrz na E36, E46, E39 i E38, a potem się zastanów czy to co napisałeś ma sens ( ͡° ͜ʖ ͡°)

PS. Problem z nazwami modeli mają tylko ignoranci/ludzie kompletnie nie interesujący się tematem.
@harrame:

Juz walic nazwy silnikow w oznaczeniach na samochodach. Ale oglnie to masz racje.
Taki przyklad z zycia :
Modeli Mazdy nie znam jakos super, ale jazdzac po naszych pieknych drogach i tak sie naogladalem jak wyglada mazda 3, 6, cx-3, cx-7 i jaka te nazwy sa powiazane w np co do rozmiaru samochodu. A identyfikuje je jedynie po oznaczeniu z tylu na klapie.

I jezeli mi teraz znajoma mowi ze
@xmadesio: jest taka mądra zasada - nie kupuj samochodu droższego, niż równowartość sześciu twoich miesięcznych wypłat. Sprawdź jaka to kwota w twoim przypadku i zejdź na ziemię zanim się wpakujesz w studnię bez dna. :)
Sam nigdy się nie zbliżyłem do takiej kwoty, ale w 2025 zamierzam ją trochę przekroczyć, ale niewiele. Z tym, że samochód koncernu Toyoty z jednym z najbardziej niezawodnych silników w historii tej marki.
@xmadesio: o #!$%@?, ilu expertów się znalazło, co drugi zna szczegółowo numery katalogowe części zamiennych xD

Użytkowałem Caymana, użytkuje 911.

Koszt Caymana (jak się nic nie zepsuło i nie licząc wahy ( ͡ ͜ʖ ͡)) oscylował na rok w granicach około 3000-4000 zł (olej z filtrami i klocki wymieniane w lokalnym warsztacie), w dłuższym horyzoncie trzeba doliczyć opony i tarcze. Ale bez zapasu możliwych do wydania
@WykopanyDzon: Audi też miało potencjał, bo np. bardzo łatwo zapamiętać D2, D3, D4 (A8), C5, C6, C7 (A6), albo B7, B8, B9 (A4), ale reszta już logiki nie ma, A3 to 8L, 8P, 8V, 8Y. A Audi A5 czy A7 to szczerze nawet nie wiem jakie mają nazwy kodowe i mało kto się tym posługuje.