Wpis z mikrobloga

Oglądałem dzisiaj Skodę Scalę 137k przebiegu 2019 rocznik. Pierwszy raz mam do czynienia z jednostką 3 cylindrową.

Jeździ tutaj ktoś Skodą Scalą lub innym modelem Skody z jednostką 1.0 110/115 KM w manualu?

Czy normalnym zjawiskiem jest delikatnie drżenie w kabinie (głównie na kierownicy) jak się stoi na jałowym biegu? Zauważyłem też, że po przekroczeniu 155 km na autostradzie gdzie testowałem auto, również czułem delikatne drżenie. To też jest normalne? Bo na niższych prędkościach wszystko było ok.

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #samochody #skoda #volkswagen #pytanie #ciekawostki
  • 29
Czy normalnym zjawiskiem jest delikatnie drżenie w kabinie (głównie na kierownicy) jak się stoi na jałowym biegu?


@LipaStraszna: zasadniczo, tak. Trzycylindrowy silnik z uwagi na brak fizycznej możliwości wyważenia jak należy ma swoje wibracje.

Nie znam vagowskiego 1.0, ale choćby w fordzie trzycilindrowa jednostka jest całkiem spoko

Natomiast wibracje przy dużej prędkości (nie obrotach) to może być cokolwiek

Oglądałem dzisiaj Skodę Scalę 137k przebiegu 2019 rocznik. Pierwszy raz mam do czynienia
@Atreyu: no właśnie nie jest to biała skoda :D

Najwyższa wersja Style + dodatkowe pakiety. Faktycznie poleasingowa, ale w środku i na zewnątrz bardzo zadbana. Z tym palowaniem silnika to jest takie ryzyko, ale z drugiej strony ja teraz też jeżdżę służbowym i dbam jak o swoje, wszystko zależy od człowieka IMO. Serwisy robione regularnie wymiana oleju, filtrów, świec itp. Raz była szkoda na aucie, ale to jakaś drobna rzecz. W
@LipaStraszna: na co dzień mam 1.5 TSI i czasem do użytku 1.2TSI. To 1.0 TSI właśnie w Scali dostałem na auto zastępcze, modliłem się o powrót mojego daily. Jak tylko widziałem czerwone światło, liczyłem żeby dojechać na zielone lub aby start stop zadziałał bo cały buda się trzęsie jakby masaż był w fotelach. Średnie spalanie w 1.0 TSI wychodziło mi najwyższe z tych wszystkich. Sumarycznie, nie wziąłbym tego tworu dla siebie
@ptasiek2: nie demonizuj miałem 1.2, 1.5, 2.0 i teraz mam 1.0, nie jest to może finezja kultury pracy ale niema dramatu, fakt start & stop to kupa bo zamula i niszczy silnik nikt kto lubi swój samochód tego nie używa, no chyba że lubi dolewać później hurtem olej.

Co do 1.5 to najciekawsze że z nim miałem najwięcej przygód bo aż trzy, pierwsze to zużyło się cięgno nastawnika turbiny i trzeba
@mariusz_and: @ptasiek2 jeżeli chodzi o start stop to mam to w obecnie Kijance właśnie. Permanentnie nie da się tego wyłączyć, więc jak nie zapomnę to zawsze u siebie wyłączam przed jazdą. Także w Scali też bym to robił. Z chęcią wybrałbym silnik 1.5 w automacie, ale nie ten budżet niestety. Mam totalnie max 60k i to auto co oglądam jest za 58k. Silniki 1.5 z rozsądnym wyposażeniem to koszt 70-80k z
@ondraszek: słuszna uwaga z tą benzyną w olej, leje dużo benzyny bo nagrzewa wtedy gpf i katalizator, lekarstwo na to trzeba poczekać aż obroty spadną po zapaleniu silnika i ruszać dopiero. @LipaStraszna ja mam dopiero 30 tyś. km, co do uwag to ci już pisałem że w słońcu skrzypią słupki A, ale nawet w superb miałem świerszcze w zegarach skoda to nie bentley ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@LipaStraszna 200k i na 180k robiony rozrząd, na początku rozrusznik jebnal jakoś przy 10k, silnik na 5w30, zero innych problemów, oleju nie pobiera.

Fabia służbowa z gpf, 200k tak samo, pije olej trochę, ma gpfa, chodzi na 0w20, grubszych awarii nie było choć też już silnik trochu się telepie
@mariusz_and: @ondraszek a macie Scalę z jakimi światłami LED Basic czy Full LED z AFS? Bo oglądałem dzisiaj z tymi Full LED ale zastanawiam się czy w praktyce Basic LED nie wystarczy mi (a tym samym więcej opcji na rynku).

Basic LED chyba i tak będzie lepszy od zwykłym H7 halogenowych do mijania, nie?
@mariusz_and: drogowe to H7? Myślałem, że to tyko kwestia innego odblysnika. Z drugiej strony do miasta drogowe niepotrzebne. A to ja dobrze rozumiem, że w Basic LED I Full LED światła mijania są takie same? Jedyna różnica to drogowe, kierunki i doświetlanie zakrętów?
Czy normalnym zjawiskiem jest delikatnie drżenie w kabinie (głównie na kierownicy) jak się stoi na jałowym biegu?

@LipaStraszna: tak, trzycylindrowy silnik z natury jest niewyważony i nie zawsze uda się wszystkie wibracje pochłonąć, tsi jednak jest raczej lepsze niż gorsze pod tym względem

Zauważyłem też, że po przekroczeniu 155 km na autostradzie gdzie testowałem auto, również czułem delikatne drżenie. To też jest normalne?

do #!$%@? po autostradzie to się bierze coś
@mariusz_and: bardziej mi chodzi o to czy w obydwu wersjach światła mijania dają tyle samo widoczności czy jednak Full LED ma go więcej? Bo mnie też drogowe czy kierunkowskazy ledowe średnio interesują ;)

@Pangia dzięki :) No też nie przesadzajmy na autostradzie też czasami trzeba sprawnie wyprzedzić :p