Wpis z mikrobloga

Jest taka sytuacja. Jestem #zielonka w kwestii #zakupsamochodu od #handlarze. Wyczaiłem wymarzone mityczne #auto na #otomoto z niskim przebiegiem, tanie i niezawodne z polskim rodowodem. Problem w tym, że do sprzedającego zdążyli przyssać się #posrednicy z #komis i podpisał z nimi umowę pośrednictwa sprzedaży (z automatu cena w komisie wyższa o 3 k w stosunku do OtoMoto, ale każdy chce zarobić, spox).

Dzisiaj byłem w komisie zapytać jak to się formalnie załatwia, a oni mówią, że #faktura VAT marża dla mnie, kasa dla nich. I teraz pytania, #samochody mnie kusi ale nie chcę wdepnąć w minę z jakimiś pośrednikami itd. Proszę powiedzcie jaki jest mechanizm, czy mnie w jakikolwiek sposób interesuje umowa sprzedawcy z pośrednikiem, czy mogę i czy powinienem jej zażądać do wglądu/ksero? Wydaje mi się, na chłopski rozum, że tak bo przecież jakoś chyba muszę zweryfikować jaki tytuł ma komis do rozporządzania czyimś mieniem. Czy mogą odmówić mi jej pokazania? Rozumiem, że sprzedawcę weryfikuję na podstawie danych z dowodu rej. który został przekazany do komisu, ale jak zweryfikować komis? Teoretycznie zapala mi się lampka, że ktoś mógł zajumać auto z dokumentami i wystawić mi fikcyjna fakturę na nieistniejący podmiot (sci-fi, ale mam to z tyłu głowy). Pytanie dwa, faktura VAT marża co to jest, czy na fakturze jest kwota netto czy brutto, czy działa rękojmia na wady ukryte i jeśli tak, to kto odpowiada za wady ukryte, komis czy sprzedający? Pytanie trzy, bo właśnie wyszedłem z piwnicy, czy tak działa świat komisów, tzn. faktury VAT marża, brak #umowy itd.

Dzięki

#motoryzacja #kupnosamochodu
  • 6
@telemach20: dzieki, bardzo przydatne, przeczytałem, ale mam 3 pytania doprecyzowujące:

1) czy VAT marża (cokolwiek to znaczy) zwalania czy nie z rękojmi, jeśli nie zwalnia to od kogo dochodzić ew. roszczeń?