Wpis z mikrobloga

Hej
Miałem wymieniać tylko tłok(Honda CR 85) bo nalatane ponad 40mth (po tłoku nic nie widać, że tyle ma). Ale po ściągnięciu cylindra (nicasil sel. C - tłok 46,96mm vertex) nie wygląda to źle ale jest jedna dosyć spora rysa i trochę głęboka.
Dodatkowo jest luz na łożysku od strony magneta (wyczułem ruszając magnetem góra dół i słychać stukanie).
Co robić z cylindrem? Oddać gdzieś do pomiarów i ogólnej oceny stanu? Czy zakładać kolejny tłok o tym samym wymiarze?
Dodam że motorek miał w cholere mocy, na 3 z gazu sam stawał na koło, palił od kopa.

#motocykle #motocross #honda #hondacr85 #2t #mechanika #motoryzacja
Cinek93 - Hej 
Miałem wymieniać tylko tłok(Honda CR 85) bo nalatane ponad 40mth (po t...

źródło: temp_file2525910058832214915

Pobierz
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Cinek93Rysa troche gleboka, samym honowaniem raczej nie zejdza ale sprobowac mozesz, kup na allegro honownice plus dwa komplety drugi komplet oselek i przechonuj.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@adgufo wolę chyba oddać gdzieś do jakiś znawców. Myślałem o motor tech żeby może zmierzyli i ewentualnie przehonowali już pod ostatnia selekcję D na 46,97 mm
Te wżery chyba raczej nie przeszkadzają na tej głowicy?
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@adgufo No nie wiem czy jest sens tu cokolwiek honować czy coś. Tej rysy pewnie już się nie usunie bo kolejny i ostatni nadwymiar tłoka to 46,97mm(teraz był tłok 46,96mm).
Więc może po prostu to zostawić i kupić kolejnego tłoka na 46,96 mm?
Bo chcący dać tłoka 46,97 mm muszą przetoczyć?
  • Odpowiedz
@adgufo: @Cinek93 Rysy poniżej okien w cylindrach 2t nie mają większego wpływu na pracę silnika. Ja bym składał tylko oddaj to komuś do zwymiarowania i honowania, często sklepy-warsztaty robią pomiary w cenie tłoka. Zakładanie nowego tłoka po selekcji na ślepo to gwarantowane zatarcie maszyny. Nie pamiętam jak Honda, ale np KTM ma zakres tolerancji pasowania 0.05-0.08 mm i tutaj też warto się kierować stylem jazdy.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Reynald ok
Wyślę cylinder do Wojtala Garage żeby to zobaczył zmierzył i ocenił.
Głowica chyba może zostać? Raczej wpływu na osiągi nie będzie to miało
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@krzysztof2033 wiesz co wyślę cylinder, tłoka i głowice do Wojtala Garage. Niech mi to pomierzy, oceni stan. Może przehonuje i dobierze tłoka.

Silnik już wyjąłem. Tak zrobię remont generalny. Luzu na korbie nie ma więc raczej nie będę ruszał. Wymienię łożyska wału, wszystkie uszczelniacze. Sprawdzę łożyska skrzyni etc.
Muszę kupić nowy wybierak skrzyni biegów bo z frezów nic nie zostało. Musiałem kombinować żeby dźwignia się trzymała na wałku.

Chciałem kupić wydech HGS ale to duży koszt.
Cinek93 - @krzysztof2033 wiesz co wyślę cylinder, tłoka i głowice do Wojtala Garage. ...

źródło: temp_file1159408879475734684

Pobierz
  • Odpowiedz
@Cinek93: te tłumiki są przereklamowane, owszem zbudują ci moc powiedzmy o +2, 3 KM i trochę momentu, będziesz się mógł pochwalić, że.masz besjie, demona prędkości, ale tylko w bardzo wysokich partiach obrotów, których normalnie się nie używa, chyba, że lubisz pałować cały czas to owszem ci się przyda, ale jeśli planujesz jeździć na codzień do pracy, szkoły, sklepu, lepiej są dobrane seryjne tłumiki, bo działają w dolnych partiach obrotów, których
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@krzysztof2033 dzięki za opinie. Właśnie chciałem kupić taki dyfuzor ale trochę mi wytłumaczyłeś o co z tym chodzi :
https://www.greenlandmx.eu/en/hgs-honda-cr-85-r-96-04-exhaust-pipe/HG01E309.html#q=Honda%2Bcr%2B85&lang=en&start=1

Nie mogę znaleźć żadnej charakterystyki tego dyfuzora.
Ale z tego co piszesz to chyba zostanę przy oryginalnym dyfuzorze. Jak i na tych oryginalnych gratach mocy było bardzo dużo. Na 3 biegu z gazu motocykl stawiało na jedno koło.
Ja w sumie to jeździłem tym crossikiem tak w miarę normalnie. Nie latałem cały czas na odcinie. Nie wyjeżdżałem na jakieś podjazdy czy
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@krzysztof2033 tyle znalazłem odnośnie dyfuzora HGS:

The pipe is of the highest quality and provides an increase in power at mid-range and a reduction in weight compared to the original.

Więc wzrost mocy w średnim zakresie by wychodziło.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@krzysztof2033 "Na całym systemie z dobrze doregulowanym gaźnikiem przyrost: 2-5km (tak deklarują producenci) wszystko pod warunkiem że silnik będzie w dobrym stanie. Reasumując: przyrosty są nie wielkie, ale charakterystyka zmienia się wyraźnie.
"

No i dźwięk wiadomo jak kupi się końcówkę do tego to zmienia się pewnie wyraźnie.
  • Odpowiedz