Wpis z mikrobloga

Hej
Miałem wymieniać tylko tłok(Honda CR 85) bo nalatane ponad 40mth (po tłoku nic nie widać, że tyle ma). Ale po ściągnięciu cylindra (nicasil sel. C - tłok 46,96mm vertex) nie wygląda to źle ale jest jedna dosyć spora rysa i trochę głęboka.
Dodatkowo jest luz na łożysku od strony magneta (wyczułem ruszając magnetem góra dół i słychać stukanie).
Co robić z cylindrem? Oddać gdzieś do pomiarów i ogólnej oceny stanu? Czy zakładać kolejny tłok o tym samym wymiarze?
Dodam że motorek miał w cholere mocy, na 3 z gazu sam stawał na koło, palił od kopa.

#motocykle #motocross #honda #hondacr85 #2t #mechanika #motoryzacja
Pobierz Cinek93 - Hej 
Miałem wymieniać tylko tłok(Honda CR 85) bo nalatane ponad 40mth (po t...
źródło: temp_file2525910058832214915
  • 27
@Reynald @krzysztof2033 panowie rozpołowiłem sobie silnik do wymiany łożysk wału i sprawdzałem też luz na korbie. Gdy wał był jeszcze w silniku nie wyczuwałem luzu góra-dół.
Ale spróbowałem metodą (wał w ręce i uderzać druga dłonią w główkę korbowodu przy zwisającym wale) i tak to słychać jak w filmiku. I sam do końca nie wiem czy to się kwalifikuje do wymiany.

btw
Głowice mi będą regenerować od podstaw. Spawanie i później toczenie
@Cinek93 ciekawe co jest do regenerowania w tej głowicy, wystarczy zabielić lekko płaszczyznę, a tak cię na hajs wydoją a komorę spalania ostatni raz zobaczysz przy montażu czapki. Żadnych aspektów technicznych to nie ma.

Korba może mieć luz na łożysku ale bez rozbiórki wału się nie dowiesz a to już równa się z nową korba. Mało widziałem motorów żeby zatarły się na tym łożysku. KTM ma panewki w tym miejscu i kilka
@Reynald https://wojtala-garage.pl/obrobka-glowic-2t/

https://youtu.be/tNQaFYKRWR0?si=x9gPZaXTmTE50QkJ

Ta moja głowica nie wygląda zbyt dobrze. Chłopy się znają i robią profesjonalnie więc dobrze, że mi tą głowicę odnowią.
Tą korbę chyba sobie wymienię.

Remont drożej niż zakup motoru? Ale jakiego? Zobacz po ile dobre CR 85 są do sprzedania.
Tutaj wymieniam tłok, honowanie do tego, regeneruje głowicę i wymienię tą korbę.
Honowanie, tłok i głowica wyjdzie mnie gdzieś 700-800 zł.
Kupno korby i wymiana też pewnie nie
@Cinek93: nie trzeba równać, są 2 szkoły jedni polerują na lustro, żeby mieszanka szybko przeplywala, drudzy twierdzą, że poprzez polerowanie, mieszanka się skrapla na ściankach zamiast mieszać z powietrzem, osbiscie poleruje wszystkie kanały i skrzynie koribowa i wnętrze tłoka i nigdy nic złego się nie działo,
Ważne żeby połączenie cylinder Karter było idealne, sprawdzisz to jak przyłożysz cylinder do połówki ksrtaru,.

A łożysko na wale to jak nie jest bardzo rozwalone
Pobierz krzysztof2033 - @Cinek93: nie trzeba równać, są 2 szkoły jedni polerują na lustro, że...
źródło: 7ab24e6d0bc9adbdmed