Wpis z mikrobloga

#rower #gravel #canyon #szosa
Szukam roweru do 10 tyś ale również może być za mniej wtedy zostanie na jakieś akcesoria ;)
Jeżdżę głównie po szosie ale słabej jakości i czasami jakieś leśne czy polne ścieżki gdzieś około 30 %. Nie bawię się w bike packing.

Rower ma być w miarę wygodny, żeby wytrzymać trasy 100km chcę też spróbować się w górach. Myślałem też o tym żeby w przyszlości zamontować opony szosowe a jak mi się spodoba to dokupić drugie koła z oponami szosowymi. Rower też będzie używany z trenażerem rolkowym.

Mam też pytanie który rozmiar wybrać. Mam 177/178cm wzrostu i 85cm wewnętrznej długości nogi.

Grail 7 rozmiar M

Jest dostępny tylko w rozmiarze M ostatnie sztuki i nie wiem czy nie będzie na mnie za duży. Mam obawy bo ostatnie 4 lata męczę się na zbyt dużym rowerze FUJI Jari 2.5 2018 rozmiar 56. Gemoetria Grail jest najbardziej sportowa i podobna do endurace co było by dobrą opcją z oponami szosowymi.
Napęd 2x11 co chyba bardziej przemawia w rowerach zorientowanych na szosę.

Grizl 8 1by rozmiar S
Za tym rowerem przemawia najnowszy GRX 1x12 i to że jest dostępny od ręki w rozmiarze S który chyba bym wybrał biorąc ten model.

Grizl 8 1by rozmiar S
W tym modelu jest znana sztyca o której słyszałem dużo dobrych opini i lepsze koła w porównaniu do reszty tylko że napęd 1x11 co daje mniejszy zakres przełożeń

Endurace 7 rozmiar M

I w przyszłości dokupić opony z bardziej agresywnym bierznikiem jeśli nie spodobało by mi się na szosie.
Niestety na ten rower musiał bym trochę poczekać ale też cena jest bardzo kusząca.

Czy może ktoś jeździ na jakimś z nich i może się podzielić i coś podpowiedzieć? Będę wdzięczny za każdy komentarz, który pomoże mi wybrać jeden z tych rowerów.
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@ujdzie: Widziałem go i też kusił ale odrzuciłem z racji tej kierownicy. Jeśłi okaże się że rozmiar będzie za duży zawsze można pokombinować z krótszym mostkiem a w wypadku tej kierownicy niestety nie da się tego parametru dostosować.
  • Odpowiedz
@neonkis: Mam ten Endurace, ale w wersji z Tiagrą i polecam. Aczkolwiek ja głównie jeżdżę po asfalcie (kiepskiej jakości), te fabryczne opony są dość szerokie jak na szosowe i dobrze sobie z tym radzą. Mam też gravelowe oponki, które założę na zimę głównie dlatego, że na drogach jest dużo błota, liści itd. ale szuterki też wpadną.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Loob77 raczej juz wybrałem że ma to być canyon i zastanawiam się pomiędzy tymi modelami które wypisałem. Ale dzięki za propozycje eskera bo to rower w dobrej cenie ;)
  • Odpowiedz
  • 1
@neonkis dokładnie tak to wygląda. Założenie j est takie że idziesz do specjalisty, który Cie wypyta jak chcesz jeździć, oceni Twoje możliwości, elastyczność itp., być może wsiądziesz na taki śmieszny rowerek gdzie się wszystko rusza i łatwiej dopasować geometrię, no i dostaniesz wytyczne. Jeśli np od razu wyjdzie że w canyonie będziesz musiał mieć dłuższy/krótszy mostek to możesz spróbować podmienić na etapie składania zamówienia. (a canyon ma "sławną" sterówkę 1 1/4
  • Odpowiedz
@neonkis: czegokolwiek byś nie brał - broń cię boże przed napędem 1x. najgorszy syf jaki można mieć, przeskoki kadencji między biegami są chore.

i napęd 2x to nie jest "bardziej zorientowany na szosę" - na 2x się normalnie jeździ gravelowe i przełajowe wyścigi. a każdy kto twierdzi inaczej, że 1x jest super, #!$%@? się zna i łyka marketing jak pelikan
  • Odpowiedz