Wpis z mikrobloga

Co powoduje tak dużą niechęć banków do osób zatrudnionych na Umowie Zlecenia przy kredycie hipotecznym?

Jestem programistą pracującym na UZ bo ze względu na przysługujące mi zniżki to mi się najbardziej opłaca. Liczyłem się z tym, że ta forma zatrudnienia uniemożliwi mi samodzielne wzięcie kredytu, ale jestem zwyczajnie zaciekawiony dlaczego prywatne banki mają takie preferencje?

Zarabiam ok. 20k netto na UZ, mam dochody nieprzerwanie od ponad 8 lat, z czego prawie 4 lata w obecnej firmie. Mimo to dla banku jestem większym ryzykiem niż przykładowy pracownik fabryki smrodu za nieco ponad minimalną, mający UoP, nie mający wykształcenia czy doświadczenia dające mu takie bezpieczeństwo i stabilność pracy jak mi?

Dlaczego dla analityków bankowych ta forma umowy, która z pozoru ma zapewniać większą stabilność ma tak dużo większe znaczenie niż wykształcenie, historia zatrudnienia, branża w której się pracuje i inne?

Inb4, nie mam problemu z samym kredytem, bo wezmę go na rodziców którzy mają zdolność, jestem tylko ciekaw dlaczego sytuacja bankowa jest jaka jest.

#bankowosc #kredythipoteczny #finanse #kredyt #pytanie
  • 9
@Jurix: Banki akceptują umowy zlecenie i można otrzymać kredyt hipoteczny osiągając dochody z tego źródła. Zwykle wymagany jest dłuższy staż pracy niż w przypadku umowy o pracę. Niektóre banki gorzej liczą zdolność kredytową, są też takie, które aktualnie nie akceptują tego źródła uzyskiwania dochodów, ale mimo to nie ma większych problemów z uzyskaniem kredytu w przypadku dochodu z umowy zlecenie.
@Jurix: Bo można cię #!$%@?ć szybko i bezproblemowo, nie masz L4 + na UZ zatrudniają głównie januszeksy. Modele statystyczne pokazują że kredytobiorcy z tym rodzjaem umowy częściej są niewypłacalni, tyle :P Dodam jeszcze skostniałe prawo, jak KNF czy inny urząd uzna że bank źle udzielił kredytu to jak ci powiedzą że uznałeś za źródło dochodu umowę śmieciową to nie masz z czym dyskutować bo nie wytłumaczysz im na twardych danych że