Wpis z mikrobloga

W Polsce, a najlepiej całej Europie, powinno się technicznie ograniczyć maksymalną prędkość z jaką mogą poruszać się cywilne samochody, a także ograniczyć moc pojazdów, aby uniemożliwić zbyt dynamiczną jazdę.

Maksymalna pojemność: 1.8
Maksymalna liczba koni mechanicznych: 160
Prędkość maksymalna: 150 km/h

Elektryki powinny posiadać ograniczenia, które stanowiłby odpowiedniki tych wartości. Istniejące samochody o większej mocy powinny zostać wycofane z użytkowania. Rozważyć też należy zakaz sprzedaży samochodów tylnonapędowych.

Nie ma żadnego uzasadnienia dla sprzedaży i poruszania się pojazdów o większej mocy. Maksymalna dopuszczalna prędkość na autostradach w Polsce to 140 km/h, a 99% tras w skali kraju pokonywana jest na drogach o dopuszczalnej prędkości 50-90 km/h. Nawet do tego zaproponowana pojemność to aż nadto.

Takie ograniczenia stłamsiłyby potężną rzeszę kierowców, których zachowania wynikają z korzystania z nadmiarowej mocy pojazdów. Dotyczy to w szczególności typowych BMW oraz Audi, które zazwyczaj mają na pokładzie silniki o mocy 250 KM.

Edukacja nie działa, mandaty nie działają, trzeba więc zabrać narzędzia do łamania prawa.

Ze względów ekologicznych powinno się również wygasić wszelkie motosporty.

#samochody #auta #bmw #audi #mercedes #polskiedrogi #polska
  • 144
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@wjtk123: Ale naprawdę chcesz tak głośno krzyczeć że jesteś ograniczony i nie potrafisz prowadzić samochodu? xD

To ja postuluję, aby takie słabeusze w ogóle miały odebrane prawka bo jakoś prawie wszystkie wypadki powodowane są przez takich dzbanów jak ty, którzy "ajaj" czegoś nie ogarnęli i np wjechali na czerwonym na skrzyżowanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 4
@LudzieToDebile: I to jest nadzieja na przyszłość.

Ale naprawdę chcesz tak głośno krzyczeć że jesteś ograniczony i nie potrafisz prowadzić samochodu? xD


@cwlmod: Nie interesuje mnie Twoja wiara we własne umiejętności.
  • Odpowiedz
  • 8
@assninja: Znaki drogowe pewnie też ograniczają ci wolność?
@biauekWladcaJajek Jeżeli będą wyrządzały tyle szkód co samochody, to można o tym pomyśleć.

Do wolności trzeba dorosnąć. Liczba wypadków na drogach spowodowanych nadmierną prędkością sugeruje, że trzeba was ograniczać jak dzieci.
  • Odpowiedz
Znaki drogowe pewnie też ograniczają ci wolność?


@wjtk123: nie, znaki nie ograniczają wolności. Ale takie debilne pomysły jak twój i owszem

Mam ponad 500 koni, 3.3s do setki i 260 vmax, pozdrawiam

o i w sportach motorowych też biorę udział. I normalnie ma napęd AWD ale mogę włączyć RWD jak zechcę
assninja - >Znaki drogowe pewnie też ograniczają ci wolność?

@wjtk123: nie, znaki ni...

źródło: unnamed-2

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 4
Mam ponad 500 koni, 3.3s do setki i 260 vmax, pozdrawiam


@assninja: Gratulacje. Kiedy to wykorzystujesz, mając na na uwadze maksymalną dopuszczalną prędkość na autostradach oraz fakt, że większość dróg posiada ograniczenia do 90km/h? Bo rozumiem, że nie przekraczasz dopuszczalnych prędkości, prawda?
  • Odpowiedz
@wjtk123: Dobrze. A interesuje cię wiara w twoje własne umiejętności? xD

Bo niestety wygląda to tak że do prowadzenia to ty się nie nadajesz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Do wolności trzeba dorosnąć. Liczba wypadków na drogach spowodowanych nadmierną prędkością sugeruje, że trzeba was ograniczać jak dzieci.


@wjtk123: chłopie, ale Ty pierd**lisz...

W wypadkach drogowych śmierć poniosło 1896 osób, natomiast aż 5108 osób popełniło s---------o w 2022 r.

to co, wysokich mostów też zabronimy? grubych sznurów? xD
  • Odpowiedz
pomijając wywód OPa, jaki jest powód, by przekraczać dopuszczalną prędkość o 10-20% czy też 100%?

Przypadki "ratujące życie i zdrowie" rozumiem, a inne?


@krytyk__wartosciujacy: Choćby taki że jest to bezpiecznie (w granicach rozsądku)?

Jaki jest powód by w ogóle ustalać ograniczenia prędkości, zamiast prędkości sugerowanej, skoro każdy kierowca, samochód i warunki są inne?
  • Odpowiedz
@wjtk123: przyspieszenie codziennie, maksymalnej jeszcze nigdy nie zamknąłem, a ostatnio pod ~200 jechałem na wyścigach na 1/4 mili

A zimą, na śniegu, w niedzielę wieczorem wyłączę AWD i pójdę ślizgać się pod lidlem bo mam tryb "track mode" i mogę wyłączyć wszystkie systemy kontroli trakcji i zrobić napęd na tył
  • Odpowiedz
  • 13
Jaki jest powód by w ogóle ustalać ograniczenia prędkości, zamiast prędkości sugerowanej, skoro każdy kierowca, samochód i warunki są inne?


@cwlmod: Bo 99% kierowców przecenia własne umiejętności, a wszyscy jeżdżący ,,szybko ale bezpiecznie" są za głupi żeby zrozumieć, że żadne umiejętności nie pomogą, gdy na drodze dojdzie do niezależnego od nich zdarzenia.
  • Odpowiedz
@cwlmod: Podobnie jak Ty myśli rocznie ponad 5000 kierowców, którzy są sprawcami wypadków z powodu niedostosowania prędkości do warunków jazdy. A uwzględniając, że przy "dobrych warunkach jazdy" wydarza się i umiera 30-40% więcej osób rocznie niż podczas złej pogody, nie masz racji.
  • Odpowiedz
Bo 99% kierowców przecenia własne umiejętności, a wszyscy jeżdżący ,,szybko ale bezpiecznie" są za głupi żeby zrozumieć, że żadne umiejętności nie pomogą, gdy na drodze dojdzie do niezależnego od nich zdarzenia.


@wjtk123: Co to znaczy przecenia? A masz jakieś dane? Przeceniać to się mogę debile jak z tego filmiku wczoraj co gość zapieprzał po wiosce 180km/h i wypieprzył się na zakręcie. Tylko że to już jest skrajny debilizm bo taka jazda to jazda na farcie i nawet jakby opanował auto w zakręcie to nie miał szans reakcji na nieoczekiwaną sytuacje w terenie zabudowanym.

Ci co jeżdżą faktycznie "szybko i bezpiecznie" to jeżdżą szybko i nawet hamulca specjalnie nie używają. Podstawą jest przewidywanie
  • Odpowiedz