Wpis z mikrobloga

W Polsce, a najlepiej całej Europie, powinno się technicznie ograniczyć maksymalną prędkość z jaką mogą poruszać się cywilne samochody, a także ograniczyć moc pojazdów, aby uniemożliwić zbyt dynamiczną jazdę.

Maksymalna pojemność: 1.8
Maksymalna liczba koni mechanicznych: 160
Prędkość maksymalna: 150 km/h

Elektryki powinny posiadać ograniczenia, które stanowiłby odpowiedniki tych wartości. Istniejące samochody o większej mocy powinny zostać wycofane z użytkowania. Rozważyć też należy zakaz sprzedaży samochodów tylnonapędowych.

Nie ma żadnego uzasadnienia dla sprzedaży i poruszania się pojazdów o większej mocy. Maksymalna dopuszczalna prędkość na autostradach w Polsce to 140 km/h, a 99% tras w skali kraju pokonywana jest na drogach o dopuszczalnej prędkości 50-90 km/h. Nawet do tego zaproponowana pojemność to aż nadto.

Takie ograniczenia stłamsiłyby potężną rzeszę kierowców, których zachowania wynikają z korzystania z nadmiarowej mocy pojazdów. Dotyczy to w szczególności typowych BMW oraz Audi, które zazwyczaj mają na pokładzie silniki o mocy 250 KM.

Edukacja nie działa, mandaty nie działają, trzeba więc zabrać narzędzia do łamania prawa.

Ze względów ekologicznych powinno się również wygasić wszelkie motosporty.

#samochody #auta #bmw #audi #mercedes #polskiedrogi #polska
  • 144
@wjtk123: Ale naprawdę chcesz tak głośno krzyczeć że jesteś ograniczony i nie potrafisz prowadzić samochodu? xD

To ja postuluję, aby takie słabeusze w ogóle miały odebrane prawka bo jakoś prawie wszystkie wypadki powodowane są przez takich dzbanów jak ty, którzy "ajaj" czegoś nie ogarnęli i np wjechali na czerwonym na skrzyżowanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
pomijając wywód OPa, jaki jest powód, by przekraczać dopuszczalną prędkość o 10-20% czy też 100%?

Przypadki "ratujące życie i zdrowie" rozumiem, a inne?


@krytyk__wartosciujacy: Choćby taki że jest to bezpiecznie (w granicach rozsądku)?

Jaki jest powód by w ogóle ustalać ograniczenia prędkości, zamiast prędkości sugerowanej, skoro każdy kierowca, samochód i warunki są inne?
@wjtk123: przyspieszenie codziennie, maksymalnej jeszcze nigdy nie zamknąłem, a ostatnio pod ~200 jechałem na wyścigach na 1/4 mili

A zimą, na śniegu, w niedzielę wieczorem wyłączę AWD i pójdę ślizgać się pod lidlem bo mam tryb "track mode" i mogę wyłączyć wszystkie systemy kontroli trakcji i zrobić napęd na tył
  • 13
Jaki jest powód by w ogóle ustalać ograniczenia prędkości, zamiast prędkości sugerowanej, skoro każdy kierowca, samochód i warunki są inne?


@cwlmod: Bo 99% kierowców przecenia własne umiejętności, a wszyscy jeżdżący ,,szybko ale bezpiecznie" są za głupi żeby zrozumieć, że żadne umiejętności nie pomogą, gdy na drodze dojdzie do niezależnego od nich zdarzenia.
Bo 99% kierowców przecenia własne umiejętności, a wszyscy jeżdżący ,,szybko ale bezpiecznie" są za głupi żeby zrozumieć, że żadne umiejętności nie pomogą, gdy na drodze dojdzie do niezależnego od nich zdarzenia.


@wjtk123: Co to znaczy przecenia? A masz jakieś dane? Przeceniać to się mogę debile jak z tego filmiku wczoraj co gość zapieprzał po wiosce 180km/h i wypieprzył się na zakręcie. Tylko że to już jest skrajny debilizm bo taka jazda