Wpis z mikrobloga

Audi A5 (45 TFSI Quattro, 2021)
Ostatnio widziałem na tagu #audi kilka fot ze spalania w dłuższej trasie zgodnej z przepisami.
U mnie Zielona Góra - Tiers (miejscowość w górach we Włoszech). Przez Niemcy i Austrię. Jechałem pod znaki + maks. 10 km/h.
W komentarzu fota z ekonomicznej krótszej jazdy, między miejscowościami w Dolomitach. To żeglowanie/dryfowanie sporo zaoszczędza. I chyba odłączanie osi (choć nadal nie wiem czy na pewno mam odłączane 4x4, czy stałe ;)).

#niktniepytal #motoryzacja #samochody
Draay - Audi A5 (45 TFSI Quattro, 2021)
Ostatnio widziałem na tagu #audi kilka fot ze...

źródło: IMG_3800

Pobierz
  • 273
  • Odpowiedz
No to się zdziwisz bo chyba połowa nowych audi albo więcej od któregoś roku ma quattro w postaci odłączanego haldexu i mało które ma stały napęd 4x4.


@lentilek: Jak to? Haldex to przecież quattro ultra i wydawało mi się że tylko platformy przednionapędowe z silnikiem poprzecznym je mają (nie wiem jak w rs3)

jak chcesz być potencjalnym mordercom/samobójcom to sobie bądź. Ale proszę nie przekonuj do swoich poglądów innych :)

@
  • Odpowiedz
@Dabliuem: Ale #!$%@?… samochody od lat nowiutkie na drogach, wszędzie eski i autostrady i ciagle pokutuje ten mit o słabej infrastrukturze xD

Polecam Niemcy gdzie betonowe autostrady z czasów hitlera jeszcze są gdzieniegdzie bez siatek na zwierzęta i bez pasów włączających i wyłączających z ruchu xd
  • Odpowiedz
Widziałem porównanie u petrolheada jakiegoś 1.0tsi 100hp w normalnym aucie hb co szło pod 205km/h i Taigo z większą mocą 115hp co ledwo 190 przekroczyło


@dzem_z_rzodkiewki: Bo crossover jest większy o szerszy od HB plus robi większą strefę niskiego ciśnienia za sobą. Nowy Range ma jakiś bardzo niski CX ale wcale mało nie pali bo masa i duża powierzchnia przednia

mimo mikro silniczka 1.6 to 240km/h+ robi jak spacerek

Chciałbym zobaczyć
  • Odpowiedz
@Dabliuem: brawo, już mnie krew zalewała od tych wypocin kolegi któremu odpowiadasz XD
@Norskee polacy lubią #!$%@?ć ale ciężką do przełknięcia pigułką jest to, że jeździmy gruzami a mając na myśli słabe drogi wcale nie jest mowa o złej nawierzchni - większość wypadków jest na drogach jednopasmowych, wystarczy pojechać trochę na zachód żeby zobaczyć jak to powinno wyglądać - szerokie drogi, w Holandii np. nawet na jednopasmowce jest pas oddzielający tych
  • Odpowiedz
no, to tak jak rozmowa z konfederatą, lewakiem albo Tobą XD


@huudyy: Odpowiedział dzban co napisał to jedno zdanie xD

Siema trole, a ile było niespowodowanych, bo ktoś jechał normalnie i odsunął się #!$%@?ącemu? Tego nawet nie zobaczycie w statystyce, a to w większości przypadków ratuje dupę takim debilom. Ludzie widząc takiego hołka-kołka zwalniają albo zjeżdżają jak wyprzedza na trzeciego.


@Yelonek Jak chciałeś takie debilizmy nam pisać to lepiej zejdź do
  • Odpowiedz
Chciałbym zobaczyć twoje hamulce. Przecież przy tej prędkości to nawet w DE musisz nie raz mocno zahamować


@cwlmod: nikogo nie było na środkowym i lewym, jadę tak żeby nie dotykać hamulca na autostradzie i praktycznie mi się to udaje. Większy stres i gówno jest jak ktoś mi siedzi na dupie a przede mną korek aut na lewym pasie i wszyscy jadą czkawką
  • Odpowiedz
polacy lubią #!$%@?ć ale ciężką do przełknięcia pigułką jest to, że jeździmy gruzami a mając na myśli słabe drogi wcale nie jest mowa o złej nawierzchni


@zar0x: Zakład że i tak do niego nie dotrze? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Norskee: porównaj jeszcze ogarnięcie znaków, przejść dla pieszych i ogólnie stan dróg, wtedy wyjdzie ci coś niemożliwego do pojęcia przez ciebie, czyli głównym czynnikiem doprowadzający do wypadków to #!$%@? infrastruktura. Myślisz że w Niemczech czy Austrii nie ma debili latających po 200 w niezabudowanym? Są, ale jak widzą znak 70 czy 80 to wiedzą że szybciej może być ciężko jechać, a dodatkowo żeby trafić na przejście dla pieszych, a na nim
  • Odpowiedz
@Norskee: z własnego doświadczenia wiem, ze jak jadę i załącza mi się gen #!$%@? by wkurzyć innych to zaczynam jeździć zgodnie z przepisami. Nagle sznur samochodów za mną, a odstępy minimalne :)
  • Odpowiedz
@cwlmod: spróbować warto, może zmusi to kolegę do refleksji :D
@CREATE_USER O właśnie, przejścia dla pieszych to patologia też - powinien być podział na przejścia z pierwszeństwem pieszych i bez pierwszeństwa.
  • Odpowiedz
jadę tak żeby nie dotykać hamulca na autostradzie


Patrz @Norskee czy twój mózg ogarnia jazdę 240km bez hamowania, bez stressu i bez wypadków? xD

@dzem_z_rzodkiewki Nie wiem jak ty to robisz. Ja przy 200 już musze nie raz przyhamować, bo sam odpuszczenie gazu wcześniej nie wystarcza.

Większy stres i gówno jest jak ktoś mi siedzi na dupie a przede mną korek aut na lewym pasie i wszyscy jadą czkawką

Wtedy się przydaje
  • Odpowiedz
ilość wypadków w polsce wynika ze złego stanu dróg oraz pojazdów.


@Dabliuem: mordo, lata 90 już dawno minęły. Stan dróg jest bardzo dobry, a nierzadko lepszy niż nawet w tych idealizowanych Niemczech.
  • Odpowiedz
bo jest najłatwiejsze do wymyślenia, więc o kant dupy możesz sobie tą statystykę rozbić.


@CREATE_USER: To nie jest do końca prawda. Problemem nie jest zrzuceniem wszystkiego na prędkość tylko raczej w tym, że jest to bardzo szeroka definicja, a ciemniaki tego nie rozumieją.

Niedostosowanie prędkości to może być zapieprzanie 200 na krajówce i wypadnięcie z zakrętu jak i 90/90 w największej ulewie i kałużach na drodze.
  • Odpowiedz
@Draay: piekne autko, bardzo mi sie ogolnie Audi podobaja. To prawda co mowia ze maja problemy z silnikami benzynowymi czy kolejna urban legend? Pytam jako laik.
  • Odpowiedz