Wpis z mikrobloga

Dopiero teraz się dowiedziałem, a specjalnie się o tym nie słyszy, ale z końcem roku znika u nas benzyna E5 i będzie zastąpiona benzyną E10. czyli zamiast 5 to 10% dodatków biokomponentów.

E5 ma zostać ale tylko jako 98 oktanowa.

Większość samochodów na rynku nie powinna mieć problemów ale są wyjątki. Najbardzj silniki FSI, GDI czy stare na gaźnikach, mechanicznych wtryskach itp. takie biokomponenty sprawiają min, że rośnie temp spalania a alkohol zatrzymuje wilgoć, więc bardziej korozyjnie się robi.

Z plusów szacuje się, że taka benzyna ma być tańsza o około 30gr na litrze.

#motoryzacja
  • 44
Ucierpi każdy samochód bez flexfuel sensorów lub bez szerokopasmowych sond. Dla samochodów z elektronicznym wtryskiem i wąskopasmową sondą, różnica będzie jedynie podczas pracy w otwartej pętli, czyli wtedy kiedy silnik jest zimny lub pod pełnym obciążeniem. Nie będzie zachowywał odpowiedniego afr, mieszanka będzie zbyt uboga.

Jestem ciekawy czy skład paliwa będzie stały, czyli zawsze idealnie 10% etanolu w benzynie? Czy raczej będzie to do 10% (0-10%). Jeśli będzie stały, to bez problemu
rozsądnym byłoby bardziej skrócić interwały olejowe, które i tak są już skrócone z racji na tą większość zawartość siarki w lpg


@r5678: Kupiłem Dustera z fabryczną instalacją LPG. Wymiana oleju co 30 000km lub 2 lata.
Nie twierdzę, że to słuszne i tak robię bo to szeroki temat, ale tak mówi książka serwisowa i gwarancja.
Na YT jest test, gdzie tankują Golfa GTI różnymi paliwami i mierzą na hamowni. Na E10 95 miał większą moc niż na E5 95.


@eurolulu fizycznie (a raczej chemicznie) etanol ma mniej energii niż benzyna /j. obj. Czego etanol ma więcej to oktanów, przez co nadaje się do silników o większym stopniu sprężania. Właściwie wszystko w tym temacie wyjaśnił @lgbtagdrtv . Jeśli silnik będzie dostrojony do E10, będzie lepiej działał na E10,
czy mi się wydaje czy oni już zaczęli sprzedawać to gorsze paliwo(rabaty na 30groszy)? Czyli TFSI też się pod to nie nadaje? I co gdyby tankować te nowe e5 zamiast e10??


@prezeees: Przy 2.0 tfsi na klapce wlewu miałem żeby tankować tylko pb98 więc to dalej zostaje e5
14% aut w Polsce jeździ na gazie, 32% na on, więc obchodzi to 54% użytowników aut?


@r5678: samochody "na gaz" też tankują benzynę, żeby silnik pracował na benzynie, zanim się rozgrzeją i przełączą na LPG.
@r5678: 80% ludzi na wykopie nie ma prawa jazdy, 10% nie ma samochodu, pozostałych 10% ma w gazie


@pokyw12: to chyba wykop musi mieć 125% użytkowników, bo jednak sam mam dwa auta na ON, a pewnie takich ludzi jest dużo więcej.
W ile zwykła benzyna (e5) może być przechowywana w metalowej 200 litrowej beczce?


@Jasiek04: po 6 miesiącach zaczyna tracić swoje właściowości, chociaż podają że po 3 miesiącach zaczyna się utleniać. Dlatego auta z gazem nigdy nie tankuje do pełna benzyną bo w nim zbiornik na rok starcza, a w baku szybciej się zużywa bo się nagrzewa i krąży. Ale w grudniu będzie można sobie zatankować z pół baku tak na sam
ciekawe co na to silniki dwusuwowe


@tr4b4nt: też mnie to martwi - teraz trzeba gaźnik regulować pod temperaturę, wilgotność powietrza, ciśnienie, fazy księżyca i porę roku, a dojdzie jeszcze #!$%@? paliwo... (°°
W ile zwykła benzyna (e5) może być przechowywana w metalowej 200 litrowej beczce?


@Jasiek04: jeśli szczelnie to spokojnie rok powinna wytrzymać, a jeśli nie to nikt nie zna odpowiedzi (są tacy fanatycy voodoo, że po dwóch miesiącach już mówią, że paliwo do wylania)
@Ranger: Gaźnik pod te parametry trzeba regulować jak chce się go mieć idealnie wystrojonego chyba. W moim motocyklu gaźnik ustawiony raz, dwa lata temu, i od tamtej pory nie ruszane dysze ani regulacja, a chodzi tak samo w każdych temperaturach i wilgotnościach (żadnego dławienia, dobra moc i reakcja na gaz). Silnik 4t, miałem wcześniej 2t i sytuacja identyczna. Nie testowałem zmian wysokości nad poziomem morza, ale z moich obserwacji wychodzi że
Polecam pojechać na hamownie i zrobić program pod E10, żaden to problem, koszty też nie jakieś wielkie.

U mnie w E36 323ti, m52b25 lekko pomodzonym, na 95 E5 wypluło 223 konie, a na 95 E10 już 230. Jedyny problem to parciejące uszczelki od większej zawartości alkoholu