Wpis z mikrobloga

Dopiero teraz się dowiedziałem, a specjalnie się o tym nie słyszy, ale z końcem roku znika u nas benzyna E5 i będzie zastąpiona benzyną E10. czyli zamiast 5 to 10% dodatków biokomponentów.

E5 ma zostać ale tylko jako 98 oktanowa.

Większość samochodów na rynku nie powinna mieć problemów ale są wyjątki. Najbardzj silniki FSI, GDI czy stare na gaźnikach, mechanicznych wtryskach itp. takie biokomponenty sprawiają min, że rośnie temp spalania a alkohol zatrzymuje wilgoć, więc bardziej korozyjnie się robi.

Z plusów szacuje się, że taka benzyna ma być tańsza o około 30gr na litrze.

#motoryzacja
  • 44
@r5678 widzę że temat żyje więc dla jasności dopiszę jeszcze po co w ogóle stosuje się (bio)etanol. Otóż etanol zwiększa liczbę oktanową paliwa, która pozwala na budowę silników z większym stopniem sprężania bez zjawiska spalania stukowego. Im wyższe sprężanie, tym większa efektywność silnika i tym więcej mocy, mimo że sam etanol zawiera 30% mniej energii. Ponieważ czy to E5, czy E10, i tak jest ten sam silnik, różnica sprowadza się do efektywnosci