Wpis z mikrobloga

Zobaczycie, że wszystko zmieni się o 180 stopni.
To nie samochody benzynowe, ale samochody elektryczne zostaną zakazane.
Ludzkość pójdzie w stronę udoskonalenia silnika spalinowego, biopaliw lub spalania wodoru.
Samochód elektryczny to biliony euro w niepotrzebną infrastrukturę przesyłowa, do tego uzależnienie od Chin i Afryki, nienaprawialność baterii i problemy z samozapłonem i gaszeniem.

#samochodyelektryczne #motoryzacja
DanPenna - Zobaczycie, że wszystko zmieni się o 180 stopni.
To nie samochody benzynow...

źródło: jaguar-i-pace-florida-fire

Pobierz
  • 276
@Yelonek:

Właśnie trzeba się starać dojechać na pustej baterii, żeby osiągnąć większą prędkość ładowania i krótszy czas podróży. Nie tak jak redaktor co z 50% baterii w BMW podjechał na ładowarkę i płakał, że długo.


Albo podjechać spalinowym, gdzie różnica w tankowaniu wyniesie 40 sekund.

Kurna, fanatycy xD - to nie auto i technologia ładowania jest #!$%@? tylko ty źle korzystasz z auta xD

Rozmakające słomki wam chyba utknęły w przełyku,
@PiotrFr: wybacz ale na tym wykopie 2.0 korzystając z przeglądarki w telefonie nie umiem robić takich ładnych cytatów ale postaram się odpowiadać po kolei ;D

Jeśli chodzi o to ładowanie raz w tygodniu i jeśli ktoś ma możliwość robić to w domu/garażu/parkingu podziemnym to super. Ogólnie, jeśli by nie wprowadzane ograniczenia wjazdu na parkingi i te skłonności do samozapłonów, to uważam że samochody elektryczne jako takie turladełka do miast są dobrą
@Kajtosz: może być masa powodów. Nie ma co się sugerować średnim wiekiem aut. Może mają inaczej prowadzone te statystyki, może jest tak jak u mnie (Francja) gdzie nawet 30-letnie auto ma bez problemu AC i wszystko jest zgłaszane po prostu.
Jak w jakimś gruzie z samym OC się zajarać coś pod maską i sobie ugasisz to nie idzie w żadne statystyki
chętnie zapoznam się jeżeli taką wrzucisz, to co znalazłem wrzuciłem


@Deska_o0: własnie nie mogę znaleźć nt. elektrycznych, spalinowe wg różnych źródeł 13 do 17 lat, ale zazwyczaj podawane jest 14 lat.

Średni wiek aut w Polsce.

To teraz pytanie brzmi - ile mamy elektrycznych aut starszych niż 14 lat w ogóle.

Na szybko znalazłem tylko taką grafikę odnośnie sprzedaży używanych. I tu średnia wychodzi poniżej 4 lat. Nie można oczywiście to
cienki137 - >chętnie zapoznam się jeżeli taką wrzucisz, to co znalazłem wrzuciłem

@D...

źródło: EPL_Grafika_Uzywane_EV-01

Pobierz
@Bad_Wolf: widziałem test Mirai, na ekspresówkach (110) i autostradach (130) wyszło 1.2kg na 100km. U mnie na stacji kg kosztuje 15€. Czyli wychodzi 18€ na 100km. To dużo porównując nawet do ładowania w trasie na szybkich ładowarkach przy autostradzie, nie mówiąc już o ładowaniu w domu za 0.10€/kWh.

Do tego masz 5 metrowe auto bez bagażnika, ponad 9s do 100 i kosztuje ponad 70k €


@PiotrFr: generalnie wodór jest błędną
Są też lepiej ładujące się samochody od mojego. Np te z 400V na pokładzie. One trzymają wysoką prędkość ładowania jeszcze dłużej.


@Yelonek: 400V to aktualnie większość ma, w tym np ID.3/ID.4. Czas ładowania ID.4 z 10 do 80% to powyżej 30 minut.
Być może chodziło ci o 800V, jak np. w Kii EV6 czy Hyundaiu Ioniq 5 - tam rzeczywiście da się naładować z 10 do 80% lekko poniżej 20 minut.
bidzej - >Są też lepiej ładujące się samochody od mojego. Np te z 400V na pokładzie. ...
@bArrek:

nie umiem robić takich ładnych cytatów

Dlaczego? Też pisze z telefonu, bo na kompie mam problem z polskimi znakami ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ogólnie, jeśli by nie wprowadzane ograniczenia wjazdu na parkingi i te skłonności do samozapłonów,

Tylko widzisz, nigdzie się ich nie zakazuje. W Polsce jakaś histeria panuje i przez to są problemy.

Zasięgi w elektrykach są trochę podawane jak normy spalin przez volkswagena czy
Albo podjechać spalinowym, gdzie różnica w tankowaniu wyniesie 40 sekund.

Albo w ogóle nigdzie nie jechać tylko naładować domu, gdzie będziesz to robić przez 99% czasu.

Kurna, fanatycy xD - to nie auto i technologia ładowania jest #!$%@? tylko ty źle korzystasz z auta xD


Weźmy takie sprzęgło w samochodzie spalinowym. Jak długo trzeba się uczyć je obsługiwać?
To nie sprzęgło jest #!$%@?, tylko Ty nie umiesz wrzucać biegów!
Jaki olej? Do
@bArrek:

W jakim aspekcie samochody elektryczne są prostsze od spalinowych? Jaki komfort użytkowania w sytuacji gdy ta infeastura jest uboga i niewystaeczająca?

Infrastruktura nie jest problemem auta, to jest do rozwinięcia
Prostsze konstrukcyjnie i totalnie idootoodporne. Niedługo będą nawet same jeździć. A co do komfortu. Dla mnie najważniejszym jest wsiadanie latem do schłodzonego auta, czy zimą do ciepłego (chociaż zim nie mam)

Koszty eksploatacji są niższe aczkolwiek koszty serwisu to odbierają
@Deska_o0: na masową oczywiście nie, ale moim zdaniem wklejanie takich grafik jak Twoja na pewne poparcie własnej tezy wprowadza co najmniej w błąd, bo nie uwzględnia szerszej perspektywy.

Zresztą, mamy piątek, na spokojnie, weekend ;)
@Yelonek:

ale o co chodzi z korkami to nie mam pojęcia, bo nic takiego nie widziałem.

Korki mają być przyczepione do butelki, żeby podlegać razem recyklingowi. Kolega ma problem, że nie może go wyrzucić samego w krzaki
@Yelonek powiem Ci, że wcale mnie nie podbudowałeś xD często jeżdżę w góry i w zimie musiałbym w drodze tam i z powrotem ładować dwa razy, raz 30min i drugi 15min i wróciłbym na rezerwie. Najgorsze że w miejscu docelowym ani nie mam jak naładować z gniazdka (daleko do miejsca parkingowego) a najbliższa ładowarka po drugiej stronie grzbietu, więc jest spore ryzyko że gdybym musiał jeszcze zjechać na nieplanowane zakupy czy w
@bidzej: Fakt, przejęzyczenie. Chodziło mi właśnie o 800V.

wspaniały to jest deal wydać ćwierć miliona peelenów na samochód, którym możesz przeważnie jeździć, ale jak zechcesz 2-3 razy w roku pojechać gdzieś dalej, to jednak trochę słabo, bo jak zapakujesz do niego rodzinę i bagaże, to przy niezbyt sprzyjających warunkach będziesz miał przymusowy postój co 200km. No ale wiadomo, każdy musi kawę, obiad kupę i spacer co 2h...

tymczasem nawet mi się
@Deska_o0

>problemy z samozapłonem


@DanPenna: podzielisz się jakimiś statystykami? wszystkie które znajduje pokazują że problem jednak dotyczy w większości samochodów z tradycyjnymi silnikami tylko o każdym jednym elektryku jest po prostu głośno, ale może źle szukam, warto też zaznaczyć że w Polsce jest bardzo dużo pożarów elektryków w porównaniu choćby do skandynawii z prostego faktu, u nas sprowadza się bardzo dużo starych


Ty ale zwróciłeś uwagę na to, że samochody spalinowe