Wpis z mikrobloga

w BMW wielu modelach jest montowany ten sam silnik B48 (2.0l turbo, 4 cylindry benzyna), fabrycznie wychodzi jako 184 KM lub 258 KM. Pytanie do ekspertów jest takie skąd aż taka rozbieżność mocy w obrębie tej samej jednostki i czy jeśli auto będzie tuningowane (lepsze/większe podzespoły+nowy układ wydechowy+mapa+ strojenie) to obie jednostki przekroczą 300+ KM? tj. Szukać znacznie tańszej budy 420i czy 320i zamiast 330i/430i, a zaoszczędzony hajs wydać na części do tunigu?

#pytanie #motoryzacja #bmw #tuning #mechanikasamochodowa #mechanika
inkill - w BMW wielu modelach jest montowany ten sam silnik B48 (2.0l turbo, 4 cylind...

źródło: Screenshot 2023-07-12 at 18-07-22 bmw Szukaj w Google

Pobierz
  • 34
  • Odpowiedz
@inkill: AFAIK te silniki różnią się tylko i wyłącznie osprzętem i tuningiem jak już, wydaje mi się że w środku nie ma żadnych różnic ponieważ taka była idea tworzenia tych silników - ale mogę się mylić.
  • Odpowiedz
@inkill: Wersji "mocowych" jest w sumie kilkanaście (tutaj możesz sobie sprawdzić dokładniej.

Mimo tego, że oznaczenie kodowe jest takie samo to poza wspólnym blokiem, napędem rozrządu i ogólną konstrukcją jest dosyć sporo różnic. A gdzie te różnice? Wbrew temu co napisał @sorek to niestety, ale głupoty gada. Z zasady 20i i 30i różnią się między sobą chociażby innym stopniem sprężania, inną konstrukcją samych tłoków (inny sposób rozprowadzania spalin). Poza silnikiem
  • Odpowiedz
  • 0
@hyperlink: Pole poszukiwań auta jest dosyć zawężone przez wymagania
-napęd na tył
-manual
-benzyna bez filtra GPF

czyli jeśli chodzi o BMki to końcówka 2015 do 2018 plus minus. Co do pakowania się w BMW, wiem do czego wracam. Zresztą ciężko teraz o markę czy model, które byłyby trwałe. Tanio już było, solidnie już było. Motoryzacja przegrała z konsumpcjonizmem i zdrowym rozsądkiem:D Bedą tylko nowe durne przepisy i jeszcze więcej tandety
  • Odpowiedz
@inkill: Na pewno chcesz się pakować w manual? Raz, że tego wyszło sporo mniej niż automatów (te 8HP od ZFa są świetne), dwa że zobaczysz jak przy odsprzedaży wiele osób będzie kręcić nosem.

Co do pakowanie się w BMW, wiem do czego wracam.

Ok, Twoja decyzja, ja postanowiłem skrupulatnie udokumentować wszystkie wydatki i jak to zrobiłem to się za głowę złapałem. Przez 6 lat i 80 tys. zrobionego przebiegu koszt wydatków
  • Odpowiedz
@hyperlink: ale ty kupiles totalnie #!$%@? N20 to co sie dziwisz? w momencie gdy ty kupowales ten samochod a obstawiam ze był to rok 2017 jak mowisz ze masz je 6 lat, to B48 było juz 2 lata na rynku i spowodowało spadek cen 320i/328i, temu zapewne zapadła taka a nie inna decyzja. Po za tym, juz na samym poczatku produkcji w 2012 bylo wiadomo, ze ten silnik to jest totalna
  • Odpowiedz
a obstawiam ze był to rok 2017

@bruhh: 2016, więc poprawka, to już w sumie 7 lat, jak ten czas leci. W momencie zakupu polift to był rarytas.

juz na samym poczatku produkcji w 2012 bylo wiadomo, ze ten silnik to jest totalna porazka i w ogóle nie sprzedawał się dobrze

Z tym argumentem nie chcę nawet dyskutować, bo nie ma o czym. Pierwsze informacje o tym, że coś jest nie
hyperlink - > a obstawiam ze był to rok 2017
@bruhh: 2016, więc poprawka, to już w su...

źródło: slizgi

Pobierz
  • Odpowiedz
Pierwsze informacje o tym, że coś jest nie tak z rozrządem zaczęły się w okolicach 2015 roku.


@hyperlink: Jak ktos interesowal sie tematem i siedzial ogolnie w nim, to juz po kilku miesiacach od wypuszczenia tego silnika bylo wiadomo, ze beda problemy i były. N20 wyszło na poczatku 2011 juz, gdy wychodzilo F30 z tymi silnikami (3er to jednak napedza cyfry bmw w duzej mierze) to zaczely sie krytyczne problemy. My
  • Odpowiedz
Jak ktos interesowal sie tematem i siedzial ogolnie w nim, to juz po kilku miesiacach od wypuszczenia tego silnika bylo wiadomo, ze beda problemy i były. N20 wyszło na poczatku 2011 juz, gdy wychodzilo F30 z tymi silnikami (3er to jednak napedza cyfry bmw w duzej mierze) to zaczely sie krytyczne problemy.


@bruhh: Jeżeli tak jak piszesz niżej pracowałeś w ASO to oczywistym jest, że te informacje spłyną do Was wcześniej.
  • Odpowiedz
@hyperlink Poyebalo cię? Już nawet nie pytam czy jechałeś kiedyś priusem ale jak wpadł ci do głowy pomysł ze kupno tego gownianego priusa 5 generacji ma jakikolwiek sens?

Bagaznik jak w segmencie b, dynamika jak mocniejszy silnik w golfie 150koni, a cena jak za auto premium.

Mieszkasz gdzies poza Polską, bo nie wierze że ktoś to raczyli kupuje w Polsce.
  • Odpowiedz
@cwlmod: Tym egzemplarzem niestety jeszcze nie jeździłem. Ale siedziałem w środku, oglądałem, bawiłem się systemami. Auto tuż przed wydaniem klientowi, z przebiegiem 6 km, więc jazda nie była możliwa. A gdzie w tym sens? Robię bardzo małe i krótkie trasy, gdzie silnik spalinowy byłby wiecznie niedogrzany, przebieg roczny ok 10 tys. km. Po mieście jazda na prądzie, a energia z dachu solarnego, gdzieś dalej tryb mieszany. W trybie hybrydowym przyspieszenie 6,7
  • Odpowiedz
@hyperlink: Już widzę jak będziesz się żalił co ty za auto kupiłeś, jak przesiadasz się z bmw xD

Na rynku wtórnym jego wartość będzie minimalna. Nikt pluginów nie chce nowych przy tych cenach, a od starych to już w ogóle wszyscy uciekają i dlatego tego typu auta mają bardzo niski wskaźnik wartości rezydualnej.

Za 250k można kupić naprawdę dużo ciekawych a nie tego bezsenswonego paszkwila. Ja bym brał lexusa es300 za
  • Odpowiedz
Już widzę jak będziesz się żalił co ty za auto kupiłeś, jak przesiadasz się z bmw xD

@cwlmod: Zobaczymy, to nie moja pierwsza Toyota w życiu. Na razie tyle ile BMW mi krwi napsuło, to nie zrobiło mi tego żadne inne auto.

Na rynku wtórnym jego wartość będzie minimalna.

Nie zgodzę się, akurat największa utrata wartości jest na markach premium pokroju BMW, Audi czy Mercedes. Dotychczasowe Priusy dosyć dobrze trzymają cenę,
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod: akurat priusy to jedne z lepiej zaprojektowanych i wykonanych aut. Nie ma tam polotu, mocy czy wyglądu. Po prostu ma jeździć z punktu a do b i się nie psuć
  • Odpowiedz
Na otomoto jak szukałem w zakupie to w Polsce była niewielka przewaga diesla, ale nie tak druzgocąca. Powiedziałbym, że mniej więcej po połowie. Ale otomoto to nie całe spektrum rynkowe.


@hyperlink: Polski rynek jest w porownaniu do reszty europy ciągle biedny, szczegolnie tak młodych pojazdów bo nie oszukujmy się, w 2016 takie 3er z 2012 roku to było nadal mega swieze, 4 letnie auto.

Wszedlem teraz na mobile.de, ustawilem filtry na
  • Odpowiedz
Nie zgodzę się, akurat największa utrata wartości jest na markach premium pokroju BMW, Audi czy Mercedes. Dotychczasowe Priusy dosyć dobrze trzymają cenę, ale fakt to nie jest hit sprzedaży w Europie. Plusem mojej wersji jest właśnie ten dach solarny (w niższych wersjach go nie ma).


@hyperlink: Mówisz że nie zgadzasz się z faktami? xD Pokaż mi bmw które niby dużo traci? Szczególnie teraz. Dotychczasowe priusy to były zwykłe hybrydy nieco wyższych
  • Odpowiedz
Polski rynek jest w porownaniu do reszty europy ciągle biedny, szczegolnie tak młodych pojazdów bo nie oszukujmy się, w 2016 takie 3er z 2012 roku to było nadal mega swieze, 4 letnie auto.

@bruhh: Potwierdzam, to był rarytas w tamtym okresie. W Polsce B bardzo powoli F30 zaczęły się pojawiać w okolicy. Nawet ponad rok po moim zakupie sytuacja nie uległa większej zmianie, dopiero sporo później.

Na otomoto jest 320 dokladnie
  • Odpowiedz